Nye websider for Sørli skole

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Forside/oversikt Fag / tema Samfunnsfag, Norsk, Engelsk Trinn 5. trinn
Advertisements

Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Huset med det rare i Asta Elinor Rødtang Hovedprosjekt 5E 2001 Pedagogisk programvare utarbeidet i Visual Basic.
Digital samtid Erfaringer så langt!. ”Fet” og omfattende •Mange mål •Motiverende mål •Elevene går i visningsmodus.
M4: Bilde – oppgave 1 Bildet ”Spiders web”, som er tatt av Ian Britton, lastet jeg ned fra sidene til Freefoto.com som du kan finne på følgende adresse:
Lillehammer 2011 Se lenker på siste side i presentasjonen
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Forside/oversikt Fag / tema Historie Trinn 9. trinn
Blikk på ikt •Handler om data •Design og layout •Programvare •Handler om utstyr •Handler om nye ting og gagets •Handler om folk •Vanlige.
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
MySaemien Sijte Arbeidskrav av Anita Kvilvang. Jeg har laget et forslag til utforming av et sørsamisk museum og kultursenter i sketchup. Jeg har brukt.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Hvorfor øker bruken av spesialundervisning? Driverne bak økningen i bruk av spesialundervisning i grunnskolen.
Programmering av dynamiske websider i C# - hva er det, og hvordan undervise? Tom Heine Nätt.
Lesing av fagtekster Nordre Modum ungdomsskole
Et trygt sted å være. Et godt sted å lære.
Oslo kommune Utdanningsetaten Stovner videregående skole BRUK AV IKT I LÆRINGSARBEIDET Hvordan fungerer IKT som pedagogisk verktøy/hjelpemiddel ved Stovner.
IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Forelesning for A04 Hanne Christensen Vibeke Bjarnø.
Hvordan åpne døren inn til en verden med produserende elever?
FRAM- FØRING LØPESEDDEL /WEBSTANDTOTALVURDERING PEDAGOGISK/FAGLIG INNHOLD OG RELEVANS IKT-LØSNINGER PRESENTASJON Tydelig/god layout/Lett å fatte idéen/budskapet.
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Berit Bratholm : BREDBÅNDSPROSJEKTET DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
Muntlige presentasjoner
Webmarkedsføring som virker FRI-undersøkelsen 2013 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med.
Forside/oversikt Fag / tema Forming, matematikk, symmetri, geometri
Kapittel 3 oppgave h Sett inn riktig stedsadverb
Hverdagen for Ruth og Sissel.
Hjelp! Jeg skal undervise i IT 2!
pedagogisk bruk av IKT i Osloskolen
Nettbasert læringssystem Evaluering av LUVIT i bruk ved HiO
Hovedmålsetninger:  Forebygge psykiske problem hos ungdom  Utfordre unges holdninger og deres fordommer overfor psykisk helse og psykiske problemer.
PORTEFOLIO Ekrom skole.
INMA Performance Awards Innlevering – kategori: Åpen klasse Innleveringsfrist 15. august.
1 Hvordan lage websider Med Interkodex AS. 2 Innledende Å lage profesjonelle webløsninger kan gjøres veldig enkelt og rimelig. Du trenger ikke kunne webdesign.
Berit Bratholm BREDBÅNDSPROSJEKTET DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
VERDENSROMMET VI HAR NÅ JOBBET MED VERDENSROMMET I HELE NOVEMBER, OG DET HAR VÆRT KJEMPE VELLYKKET. DET HELE BEGYNTE MED AT TO GUTTER HADDE FUNNET BØKER.
VURDERING Musikk trinn.
Pedagogisk-psykologisk tjeneste på nett
Nettbruk og Etikk Viktige lover for nettbruk
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
RSS og Alerts JDD 21. mai Ting jeg skal si litt om RSS Alerts (TOC) Hvordan fungerer disse funksjonene? Hva kan de brukes til?
Avd for klinisk kjemi Regionsykehuset i Trondheim
Brukerinformasjon på Internett Hovedoppgave for Erlend Grut Hilstad, 2HKI.
A Merkantildata Company empowering your business.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Presentasjon av hovedprosjekt Skoleåret 2005/2006 Anita Enoksen.
FORELDREMØTE 1. KLASSE 11. MARS 2015.
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 1 Skole-/hjemsamarbeid Høgskolen i Oslo Arild Storm.
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
LÆRENDE NETTVERK - IKT - ET SAMARBEIDSPROSJEKT MELLOM GRUNNSKOLER I HALDEN KOMMUNE.
Presentasjon av hovedprosjekt 31E Microsoft Deployment Tools 2010.
Nettbruk og Etikk Viktige lover for nettbruk Styrerens rolle i barnehagen (Hvis vi får tid). Hvorfor IKT i barnehagen Farene ved barn & nettbruk Nettvett.
Kommunikasjon Lege - Pasient En presentasjon av: Maria Johansson Cathrine Løvmo Prosjekt 104.
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
Fag / tema Digital kompetanse som støtte og verktøy i ulike fag på ulike trinn Trinn 3.trinn og oppover Elever skal få trening i å se mulighetene ved å.
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
IKT i 2. fremmedspråk Kommunikasjon
Arbeid med skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo
Kringsjå skole Skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Abildsø skole Abildsø skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Tokerud skole Tokerud skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Høyenhall skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo
Hovedprosjekt E49 Student: Terje Valla Oppdragsgiver: Straumen skole
Utskrift av presentasjonen:

Nye websider for Sørli skole Prosjekt 5E vår 2002 Av Jomar Estenstad

Presentasjon av oppgavestiller Sørli skole er en barneskole beliggende i Nittedal kommune. Skolen er en 1- 7 skole med en klasse på hvert trinn. Skolen har ca 170 elever og ca 20 ansatte Kontaktperson ved skolen har vært rektor.

Hvorfor denne oppgaven? Siden store deler av studiet er konsentrert rundt web – er det naturlig å ha en oppgave som går på det. Jeg er lærer ved skolen og det forenkler arbeidsprosessen. Som skolens IKT – kontakt hadde jeg måttet utforme nye sider uansett, ved å knytte det samme får jeg brukt mer tid på de.

Hva var før situasjon? Skolen hadde en web – side lagetav en av foreldrene på skolen. Den var ikke blitt oppdatert, og den hadde lite innhold. Layouten på sidene var enkel og lite tiltalende. Den ble ikke benyttet av foreldrene.

Hva ønsker en å oppnå med sidene? Målet er at sidene skal bli et sted hvor foreldre kan finne informasjon om hva som foregår på skolen. Det skal være mulig for andre å bli kjent med skolen. Det skal gi et inntrykk av hvilken pedagogisk plattform skolen bygger ut ifra.

Forts. mål Det skal være mulig for andre skoler å hente tips til sine planer og lignende. En skal prøve å gjøre skolen lettere tilgjengelig for foreldrene.

Hva er blitt gjort? Sidene er totalt renovert og har fått et helt nytt utseende. Det er blitt opprettet maler for å lette vedlikehold av sidene. Det er laget en katalog struktur for siten. Infoheftet som skolen gir ut til foreldrene er lagt ut på nett.

Forts. Halvårsplaner for alle klasser er lagt ut på nett. En del andre planer for de ulike klassene er også lagt ut. Det er laget en presentasjon av skolens bygninger som skal inneholde bilder fra alle rom. Det er lagt ut en del annet stoff om skolen.

Utstyr og programvare som er blitt brukt Macromedia Dreamweaver 4.0 Adobe Photoshop 6.0 Read I.R.I.S. OCR – program Utstyr: Olympus Camedia digitalt camera Agfa SnapScan scanner

Hva gjenstår? Finne ytterligere områder som sidene kan brukes til kommunikasjon hjem – skole på. Få til en mer aktiv e-post bruk ved skolen. Det vil gi større nytte av sidene. Få klarsignal fra foreldre for å få legge ut bilder av elevene (spørsmål om det er sendt ut). Få laget gode presentasjoner av de ulike klassene