Drivkraft og retning i bevegelse Jeg skal følge, lik en som følger i en dans. Jeg skal komme fram og tilbake. Jeg kan ikke vente og se på den neste bevegelse.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
UNGDOM OG PSYKISK HELSE
Advertisements

”Jakten på det gode liv går via selvfølelsen
Tør å sette grenser! Diskusjonsopplegg om ungdom og alkohol -
Hvis vi var gjess... Ahh!.
Pasient- og brukerombud i Hordaland Rune J. Skjælaaen
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Teknologi i klasserommet
2 Leseferdigheter og lesevaner
*BEST Consulting Group
De dårige følelsene. Veiene ut..
Ta livet og øyeblikket tilbake
Hvor? Hvordan? Og ikke minst hvorfor studere videre -En latterlig bra framføring av SuperBjørn og StyreRichard Richard Schytte, Bjørn Tore Mathisen.
- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
“Tenk over dette...” Klikk med mus eller piltaster for neste bilde...
- på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k k e n Tema 2.
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
ER DU EN PERSON SOM… Kan tenke nye tanker? Kan gjøre noe du ikke har gjort før? Kan du gjøre noe som ikke er typisk deg? Ser du for deg at du om ett år.
Bilderedigering 6e Kopiere bilde
Ei dramatisering Maren & Agnete – fritt etter Johan Herman Wessel.
Historiefaget i skolen
Coaching – en frigjøring av menneskelige ressurser
Sett inn riktig tid/form av verbet
Navn, Tittel, LEDELSE Workshop. Hva hvis ledelse ikke fantes? Må vi ledes? Hvorfor må vi ledes? Hva er forskjellen med og uten ledelse?
MI – Motiverende intervju som hjelpemiddel ved livsstilsendring
Klaus Pettersen & Bjørn Erik Korum Hansen
- roller og forventinger
Frontlinjeserivce
Velkommen til lederkurs kveld 2 på BMB
Tankens kraft Vi blir det vi tenker!.
HVORDAN BRUKE MOTIVERENDE SAMTALETEKNIKKER I PRAKSIS?
Utviklerforum onsdag Asbjørn Thorsen. 1. Erfaringer 2. Kontroll – Perspektiv N.
Hva hører du når du lytter? Hvem blir du når du svarer?
”Observasjonsverktøy” på klasseledelse.
Sondere 3. Samling Judith Molka-Danielsen Høst 2002.
Noen etiske perspektiver Pensumboka: Lingås, 1999
Min Problemløsningsbok Navn: ____________________________________ Slik ser jeg ut (tegn eller lim inn bilde):
Sesjon 8: Motstand mot forandring Knut Haanæs Steinar Bjartveit
Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Jeg heter Yasmin Meralli Jeg er invitert hit på grunn av mine erfaringer som Konsernsjef for mangfold og likestilling i et av Canadas største finanskonsern,
Diskusjonsopplegg om ungdom og alkohol - for foreldre med tenåringer
Fra ord til liv April 2010.
Fra ord til liv Februar 2010.
12 Reflekterende lesing.
I dag snakker vi om psykiske problem:
Foreldreundersøkelse – RSMK mai Invitasjon til 34 foreldre – alle som har e-post 22 svar = oppslutning på 65 prosent 5 tema: informasjon, foreldremedvirkning,
Samhandlingsreformen fra et forskningsperspektiv Lederkonferanse om samhandlingsreformen Simon Neby, PhD Seniorforsker Uni Rokkansenteret.
Tenk deg en landsby der det bor 100 mennesker
Å kjøre bil og å stå i bilkø
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
1 Kirkens Nødhjelps Fasteaksjon Det er ikke rettferdig at over 1 milliard mennesker fortsatt lever i ekstrem fattigdom. Sammen kan vi bekjempe.
Fest og følelser Om seksualitet.
Har du et problem – har du også kunnskap.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Benny Huser HSH1 I arbeid med mennesker En introduksjon til yrkesetikk og taushetsløftet Kull 2005 høst 2005.
Livsstilsending - uke 5 -
Problemløsning.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Oppstart oppstart. Hva er matematikk for små barn? Barn er opptatt av og nysgjerrige på det meste, også på matematikk. Størrelser, alder, former, tall.
Noen viktige ord du må lære og forstå: en kjerne et skall en type et system lurt, smart et antall å reagere en reaksjon en egenskap å bevege å bevege seg.
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
Leve lykkelig alle dager til ende…
Gang.
Moderne psykologi.
Venner & valg Velkommen.
Kapittel 6 oppgave b Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Å ta vare på seg selv og andre
Å ta vare på seg selv og andre
Norsk Forening for Kognitiv Terapi Ferdighetstrening
Faser i faglige samtaler B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Drivkraft og retning i bevegelse Jeg skal følge, lik en som følger i en dans. Jeg skal komme fram og tilbake. Jeg kan ikke vente og se på den neste bevegelse fra en fektemotstander. Jeg må føle om korden er i kontakt eller ikke, og føle forandringer i stillingen. Tiden går fort. Men det er i denne tiden, før bevegelsen, at jeg er eieren. Nettverket av websider vokser med en algoritme ``preferanse forbindelse.´´ Det betyr at de mest populære websider har en høyere sjanse til å vokse, å tillegge flere lenker inn og ut, enn de mindre populære websider. Det betyr at noen websider skal ha tusenvis av lenker og besøkere og mine websider skal ha nesten ingen. Noen skal være populære og mine er usynlige.

Drivkraft og retning i bevegelse Hvis jeg ser en bevegelse i korden, så vet jeg at gjennomføring har allerede begynt. Reaksjon er nødvendig. En tenker å reagere i alle hast. Men tiden må være delt igjen. En må vente på det riktige tidspunkt, å presse korden mot korden eller forandre retning til korden. Tiden kan virke lang, men det er den ikke. Og den er ikke sin egen. Mennesker blir motivert ut fra lenker mellom mennesker. I psykologi er det en teori som heter ``forbindelse teori.´´ Under den teorien kan en observere hvor langt en to - åring kan gå langs stranden før han føler at han må snu rundt og se at mamma er fortsatt der. Til ytterste konsekvens, en voksen kan vel ta skiene til sørpolen uten å snu. Men kan vi forstå noe om hvordan mennesker blir motivert til å lage den enkleste bevegelse?

Drivkraft og retning i bevegelse Tilbakevirkninger raser med metallisk klokkespill til en spiss finner en motstander eller avstand er gjenhentet. Hvordan vokser nettverket? Fort eller sakt. Gamle websider kan få nye lenker saktere enn før. Kan det krympe? Lenker kan forsvinne. Lenker kan lages mellom websider som allerede er der. Hvilke websider skal bli den neste populære? Det er websiders evne til å lage flere nye lenker enn andre websider. Websider som forandrer seg, websider som lenker sammen ulike grupper om ulike tema, websider som differensierer seg, de skal vokse.

Drivkraft og retning i bevegelse Ut fra mitt perspektiv, jeg vil at pusten min skal komme jevnt, at spissen min behandler med presisjon, og at kroppen min ikke følger så langt etter tanken. Men det er ikke lett å forandre sin motstand. Bevegelser som er populære skal bli enda mer populære. En må lenke ulike strategier. En kan forutsi at forandring i drivkraft og retning av motstander er uvanlig. Men det er dette som er vidunderlig. Judith Molka-Danielsen,