SØR: 18.02.2009 Kl. 1130 – 1515 Kulturdialog & Kulturanalyse Magid Al-Araki - HiO.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Parsons og Merton Dahrendorf Luhmann, og differensiering
Advertisements

5 åringen og sammenhengen barnehage – skole
HiT: Kl – 1500 Kulturdialog & Kulturanalyse Magid Al-Araki - HiO  Delemne 2: Barnevern og vernepleie.
Kulturanalyse: et verktøy for god kommunikasjon mellom mennesker.
1 «Hva sier du etter at du har sagt hallo» - om bruk av kommunikativ etikk i praktisk barnevernsarbeid Magid Al-Araki Oslo and Akershus University College.
Bestemmelser om barneidrett og Idrettens barnerettigheter
Ideseminar Universell utforming, miljø og bærekraft Kreativitet og nytenkning Sagene samfunnshus, 6 -7 desember 2005 Utfordringer og bakgrunn for seminaret.
Prosessarbeid: Bion | Kelly
Østgård skole ”Så lenge du er i bevegelse, kan du nå så langt du vil!
SETT I SAMMENHENG MED ATFERD
SOSIALISERING OG AKKULTURASJON
Mangfold og Likeverd Barn og kommunikasjon
Tirettelegging for SWOT
KRL Av Karina Schjølberg
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
Kl – 1615 Kulturdialog & Kulturanalyse Magid Al-Araki - HiO
Araki mellom kultur, organisasjonskultur og kulturmiks
En sammensmelting av figurene på side 97 og 128 i boken Kulturanalyse
2009 Kulturanalyse: et verktøy for god kommunikasjon mellom mennesker. Magid Al-Araki, 2. opplag NB!  Figurene på første side er fra boka Kulturanalyse.
HiT: Kl – 1500 Kulturdialog & Kulturanalyse Magid Al-Araki - HiO Familie, oppvekst og sosialisering Barndom og oppvekst i et flerkulturelt.
Kl – 1500 Kulturdialog & Kulturanalyse Magid Al-Araki - HiO
Innføring i fagdidaktikk – samfunnsfag 1
Mangfold og fellesskap
Venn kommer av norrønt: Vinr
. Seema AS Fagforbundet Hva binder oss sammen?
al-Araki, Magid. Kulturanalyse Et Verktøy for God Kommunikasjon Mellom Mennesker. Oslo: Cappelen akademisk forlag, Familie, oppvekst og.
Erikson og Freuds stadier
Er det behov for et regionalt senter for inkludering og mangfold i Møre og Romsdal?
NIVÅSTIGEN Gå gradene 4 Avhengig av utv.nivå, ikke alder
Foredrag Rudshøgda 19. september 2009
Intervju med de voksne 1. Hvordan tolker dere begrepet identitet? 2. Hvordan jobber barnehagen med språk, kultur, religion og mat? 3. Hvilke.
Oslo kommune Bydel Bjerke Barnehageområdet
"God bagasje på livets reise."
¾ Et løft i livet Smakebiter fra lysbildene
Likestillings- og diskrimineringsombudet 13. juni 2014
Hvorfor det utvidede likestillingsbegrep – presentasjon av LDOs veiledning Av Mona Larsen-Asp underdirektør Høgskolen i Lillehammer 24. april 2008.
Kristine Angell, Kristine Gjelstad, Martine Haug og Renate Heyn.
HiT: Kl – 1500 Kulturdialog & Kulturanalyse Magid Al-Araki - HiO Familie, oppvekst og sosialisering Barndom og oppvekst i et flerkulturelt.
Magid Al-Araki Oslo and Akershus University College of Applied Sciences [HiOA] Postbox 4, St. Olavs plass NO-0130 Oslo, Norway. Tel: (+47)
Forbud mot diskriminering: Ulike lover
Språk- og leseveileder
Kollektivisme og individualisme i historiske fag
Den entusiastiske lærer
BV: [PH:131] Kl – 1515 Kulturdialog & Kulturanalyse Magid Al-Araki - HiO Familie, oppvekst og sosialisering Barndom og oppvekst i et flerkulturelt.
Læreplan K 06 Utdanningsdirektoratets læreplan s er matematikk
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
Stikkord  Primærsosialisering  Annerledeshet  Språk og forståelse  Hodeplagg, nakenhet...  Fleksibilitet  Sekundærsosialisering  Ekskludering og.
Matematikkens Hva? Hvordan? Hvorfor?
” Alle mennesker sosialiseres inn i en kultur, som skaper orden, forutsigbarhet og mening for den enkelte” (Jacobsen og Thorsvik, 2002:118).
Friluftskortet. -Barna skal bli glad i å være ute -Barna skal kjenne mestring ved å ha erfaring og kunnskap om naturen -Barna skal bli i stand til å ta.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
Som flyktning, for eksempel i Syria, skriv kort hva du selv har som: Egne bidrag i det nye samfunnet Ønsker (hjertet) Forventninger (hjerne)
Atferd. Atferd en viktig del av organismers karaktertrekk Adferd er ofte en blanding av nedarvede og tillærte måter å reagere på film: Se ekornmor som.
Sosial kompetanse. Ferdigheter og villighet til å løse en konkret oppgave En kompetanse vi trenger for å fungere godt sammen med andre –Kompetansen viser.
Magid Al-Araki Oslo and Akershus University College of Applied Sciences [HiOA] Postbox 4, St. Olavs plass NO-0130 Oslo, Norway. Tel: (+47)
Sosial kompetanse Sosial: Forholdet mellom mennesker Kompetanse: Dyktighet.
Barnesyn og barns medvirkning
Araki mellom kultur, organisasjonskultur og kulturmiks
Ledelse og Den nordiske modellen Kl
SOSIALISERING OG AKKULTURASJON
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS OKTOBER 2016
Etikk Læren om rett og galt.
PROSJEKTLEDER OG PROSJEKT? SPAR MED OPP_RETT
1 Kulturanalyse: et verktøy for god kommunikasjon mellom mennesker.
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
PROSJEKTLEDER OG PROSJEKT? SPAR MED OPP_RETT
De samiske suksesshistoriene vi kan lære av, hva virker i samepolitikken Statssekretær Anne Karin Olli.
Autoritær voksenstil Autoritativ voksenstil Ettergivende voksenstil
Utskrift av presentasjonen:

SØR: Kl – 1515 Kulturdialog & Kulturanalyse Magid Al-Araki - HiO

Deles ut_1

Deles ut_2

I hver sammenheng agerer «magefølelser» gjennom IBTA-stiler. Er-identitet Figuren på side 46 og Orientering gj. ryggsekkviten 2. Selvaktelse 3. Trygghet 4. Oppmerk- somhet 5. Forståelse 6. Kulturmiksarena Nettverksbygging N. Luhmann, G. Kelly, W. Bion, Ibn Khaldun osv Integrerende Beregnende Tilpassende Avvisende Side 46 og 128Side 46 og 128 Sosialt anlegg Disiplineringspotensialer Iboende predisposisjoner ––––– Sensomotoriske evner Utvikling av planter, dyr og organismer Stridslyst, selvhevdelse og solidaritetsfølelser Slektskapsforhold Etikk og religion Sosiale erfaringer Språk og -mestring Myter og symboler Klima og naturforhold [MPD] Redskaper og artefakter [MP] Oppfattelsesmodeller [MD] Stereotypier og fordømmer Roller & rang Alder & modenhet Kjønn & kulturprofil Makt & myndighet Økonomisk resonnement [T/V] Virksomhet, Atferd & ferdigheter Kunnskap og selvstendighet

LEAD 1. Orientering gj. ryggsekkviten 2. Selvaktelse 3. Trygghet 4. Oppmerk- somhet 5. Forståelse 6. Kulturmiksarena Og nettverksbygging Niklas Luhmann LEAD Lytte Entusiasme Dirigere Argumentere Trygghet og Oppmerksomhet