Bjørnstjerne Bjørnsons gate

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Viktige transportutfordringer i Ringeriksregionen
Advertisements

Snarveien over Averøya ○ Kortere reisetid ○ Bedre sikkerhet ○ Sterkere region ○ ○ Separerer lokaltrafikk og gjennomgangstrafikk ○ ○ Gir ekstra vekstimpuls.
Kommunens rolle som samfunnsutvikler er under endring
Ny partnerskapsavtale - Vedtak 1 Fylkestinget Partnerskapsavtale Østfoldhelsa mellom fylkeskommunen og kommunene godkjennes som samarbeidsavtale.
Arbeidsoppgaver, markedssituasjon Anlegg Lars Aksnes Bransjemøte 4. mars 2005.
SNØSCOOTERLØYPER FORSØKSORDNING. Bakgrunn • Strategisk næringsplan vedtatt 2012 – ønsker snøscooterløyper. • MD inviterte til deltakelse i forsøksordning.
Regional delplan for universell utforming i Buskerud
Oppstart planprosess Høring av planprogram Vindmølle – Lars Hoem, Rye Informasjonsmøte Rye Bedehus Eirik Lind.
Øvre Sund bru åpner i 2011, vurdering av bruk av gamle bybru pågår nå Tiltaksplan for handel og næringsliv i Drammen sentrum.
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer
Rådmannens forslag til Handlingsprogram 2012– 2015 Ragnar Sand Fuglum Direktør for kultur og teknikk AIRs høstkonferanse
Areal- og transportutvikling Lier – Drammen - Eiker - Kongsberg
ANALYSE AV DET REGIONALE POTENSIALE FOR
Bymiljøavtaler Bård Norheim.
Felles leverandør- og bransjemøte veg og bane Terje Moe Gustavsen 28. april 2010.
LINK Ringerike 5. juni 2012 Stamvegutvalget. Ringerike og Jevnaker kan håndtere betydelig større vekst – og ønsker det.
Oppfølging av NTP og forvaltningsreformnen 29.oktober 2009 Bjørn H. Kavli.
KDP E18-korridoren i Asker
Nasjonal Transportplan
Kommunes overordnede arealpolitikk/ utfordringer/ strategier
Informasjonsmøte Bussvei 2020
Konnerudgata Trafikksikring og bussholdeplasser
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Velkommen til informasjonsmøte om kommunedelplan for ny E18
Kommunal planlegging Vi er her nå.
Levanger kommune rådmannen Ola Stene Rådmannens forslag til økonomiplan
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
Vannområdene Glomma og Grensevassdragene
NTP: Sør-Trøndelags posisjon og viktigste saker. Samle kreftene Gjennomslag sentralt oppnås ved Klare og forståelige prioriteringer Enhetlig og samlet.
Buskerudbyen: Regionalt samarbeid om bærekraftig areal- og transportpolitikk.
Buskerudbyen: Regionalt samarbeid om bærekraftig areal- og transportpolitikk.
Klima- og bærekraftstrategier i DK Status Framtidens Byer – 4 departementer, 13 bykommuner – intensjonavtale : Areal og transport Stasjonær energi.
Strakstiltak Konnerudgata Bakgrunn: Åpning av Øvre Sund bru og Strømsø torg har ført til trafikkendriger som har gitt kø i Konnerudgata. Trafikkbilde betydelig.
Elise Nordskag Rådgiver areal og plan Bykle kommune
Kommende prosjekt i Region sør
HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan.
Maridalen – gang-sykkelveg
Prosess skolestruktur Handlingsprogrammet Vedtaket: For fortsatt å kunne ha skoler med høy kvalitet i en virkelighet med mindre økonomiske.
Handlingsplan for parkering Trenger byen en P-politikk?
Strategi for biltrafikkreduserende tiltak i Buskerudbyen
Nasjonalt sykkelarbeid Foto: Knut Opeide.
NTP og RTP - grensesnitt og samspill Alf Daniel Moen fylkesrådsleder.
Fv./rv. 282 Bjørnstjerne Bjørnsons gt.
Lillemoen skole Foreløpige planer for regulering, utbygging og rehabilitering Enhet for arealplan Britt Søgaard, Charlotte Norstrøm og Erik Johan Hildrum.
Buskerudbysamarbeidet er et langsiktig, forpliktende samarbeid mellom 9 likeverdige partnere om areal, transport og miljø.
Innherred samkommune 1 KOMMUNEPLANENS SAMFUNNSDEL 28. februar 2008 Berit Hakkebo.
Klimavennlig areal- og transportutvikling i Buskerudbyen Bård Norheim.
Aktiv transport. Definisjon av Aktiv transport Aktiv transport omfatter gåing, sykling på reiser som uansett skal gjennomføres i hverdagen, for eksempel.
Nasjonal transportplan 2010 – Oppfølging i handlingsprogram og budsjett.
Buskerudbysamarbeidet ATM-rådet, 29. februar 2016 Innledning v/Tore Opdal Hansen, leder av ATM-utvalget.
Fra idé til ferdig veg Roar Midtbø Jensen, VD NVF 8. September 2010.
Kommunedelplan for kulturminner og kulturmiljøer Høringsfrist: 31. mars.
Etter at du har satt inn bilde må du høyreklikke på bildet og trykke «send bakerst» REGIONAL PLAN FOR KUNNSKAPSSAMFUNNET.
Tilbudskonferanse Rv 23 Linnes - E18. Planområdet Rv. 23 binder sammen E6 i Akershus og E18 i Buskerud Hovedinnfartsåren mot Drammen fra Røyken og Hurum.
Kommunal planstrategi
Har reformen ført til større handlingsrom for fylkeskommunen - styrking av demokratiet? september 2010 Kari-Anne Opsal.
kommuneplanens areal- og samfunnsdel
Skredsikring fra 2010 til nå
Planprogram – Rv. 23 Linnes - E18
v/ Tore Askim, prosjektsjef, Buskerudbysamarbeidet
Kollektivtrafikk, veiutbygging eller kaos
Kommunemøter RPBA - om RTP
Fv. 704 Prosjektet Referansegruppemøte
Hovedpunkter fra kunnskapsgrunnlaget og Status i arbeidet
Kommunemøter RPBA - om RTP
Hålogalandsvegen – én region Planleggingen
E18 Akershus grense - Vinterbro
Reguleringsplan for nytt næringsområde med tilhørende adkomstveg på Ausenfjellet Informasjonsmøte
DET KAN VÆRE MULIG Å HA HELE STREKNINGEN FERDIG BYGD I 2023
Rullering av Regional transportplan
Utskrift av presentasjonen:

Bjørnstjerne Bjørnsons gate Fylkesveg Riksveg Fylkesveg

Bjørnstjerne Bjørnsons gate - utvidelse Buskerud fylkeskommune - handlingsprogram for fylkesveger 2010-2013: 62 mill kr i 2013 60 mill kr etter 2013 Midler for riksvegdelen er uavklart. Reguleringsplan startet - planprogram sendes ut

Planens avgrensing

Analyseområde

Reguleringsplaner på delstrekninger 1: Konnerudgata-Telthusgata 2: Telthusgata-Bangeløkka 3: Bangeløkka-Rundtom

Bjørnstjerne Bjørnsons gate - Vegvesenets overordnede målsettinger Det er viktig at Bjørnstjerne Bjørnsons gate fungerer kapasitetsmessig for å få riktig og god utnyttelse av sentrumsringen i Drammen. (Fra handlingsprogrammet 2010 – 2013). Mål for endring i transportmønsteret: Redusere omfanget av reiser med privatbil i forhold til 2009 og øke andelen kollektivreiser og bruk av sykkel (Samarbeidsavtale mellom SD og Buskerudbyen)

Bjørnstjerne Bjørnsons gate - Vegvesenets forslag til prosjektets mål Bjørnstjerne Bjørnsons gate skal fungere som en kapasitetssterk del av sentrumsringen. Dagens trafikkstrømmer skal optimaliseres innenfor en ramme av 0-vekst i biltrafikken på Strømsø.

Bjørnstjerne Bjørnsons gate – beskrivelse av tiltaket Ombygging av eksisterende gate til gjennomgående 4-felt Kryssområder skal bygges om Anlegg for myke trafikanter Trafikkregulerende tiltak/gatebruk på Strømsø

Bjørnstjerne Bjørnsons gate - tema i planprogrammet - Sikkerhet/fremkommelighet for kjøretøy på sentrumsringen Sikkerhet og fremkommelighet for g/s Fremkommelighet for buss Bybilde/estetikk - Kryssinger i eller under gateplan Forholdet mellom kryssplasseringer og gatebruk for øvrig innenfor analyse- området (for eksempel busstrasé og bilbruk til stasjonen) Skoleveier Busstraséer og –prioritering

Bjørnstjerne Bjørnsons gate - forholdet til bydelen Kollektivknutepunkt K P-hus P

Bjørnstjerne Bjørnsons gate - fremkommelighet buss Kilde: Overordnet vurdering av framkommelighetstiltak for kollektivtrafikken Urbanet Analyse/Multiconsult, Desember 2010

Forslag til prosess for planarbeidet Informasjon formannskap: 7. juni Varsel om planoppstart/utlegging av planprogram: 8. juni Åpent møte: 14.juni Høringsfrist: 8. august Behandling i formannskap: 18. oktober Planprogram (behandles politisk) Bjørnstjerne Bjørnsons gate som del av trafikksystemet på Strømsø, informasjonssak formannskap Overordnede vurderinger (informeres politisk) Høring av 1. reguleringsplan på strekingen Konnerudgata – Telthusgata: februar – juni 2012 Planvedtak: juni 2012 Reguleringsplan(er) med beskrivelse og bestemmelser (behandles politisk) 2. og 3. reguleringsplan 2012/2013