Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertTorfinn Ervik Endret for 6 år siden
1
Hovedpunkter fra kunnskapsgrunnlaget og Status i arbeidet
Tore Askim, prosjektsjef Buskerudbysamarbeidet
2
Hovedpunkter fra kunnskapsgrunnlaget (1)
Størst måloppnåelse ved å benytte virkemidler i transportpolitikken i sammenheng – både positive virkemidler, kombinerte virkemidler og restriktive virkemidler - samtidig. Trafikkreduserende tiltak må følges opp med forbedringer av tilbudet og attraktiviteten for kollektivtrafikk.
3
Hovedpunkter fra kunnskapsgrunnlaget (2)
Ikke felles men samordnet parkeringspolitikk – kommunene er forskjellige. Viktig at alle kommunene håndhever de parkeringsbestemmelsene som gjelder i dag. Prioritering av kortidsparkering i sentrum framfor langtidsparkering.
4
Status for sentrale oppgaver
Felles areal og transportplan. Transporttiltak Buskerudbypakke 1/belønningsordningen 2010 – 2013. Buskerudbypakke 2 tilknyttet NTP
5
Fremdriftsplan Felles areal- og transportplan
Behandling av planprogrammet: 19. november: Møte i ATM-utvalget. Desember 2010: Felles politisk saksframlegg og forslag til vedtak i formannskap/k-bystyre/hovedutvalg/fylkesting: Formell varsling av oppstart av planarbeidet og høring av planprogrammet Jan. - feb. 2011: Høring av planprogram. Høringsmøter Mars - mai 2011: Sluttbehandling og vedtak av planprogram 5
6
Felles areal og transportplan:
2011: Utredningsfase og analysefase. August - januar 2012: Analysefase Mars 2012: høringsutkast areal- og transportplan april – mai 2012: Politisk behandling og vedtak om høring av planforslag Mai – aug. 2012: Medvirknings- og høringsprosesser Aug. – des. 2012: Utarbeidelse av endelig planforslag og politisk sluttbehandling
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.