Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fv. 704 Prosjektet Referansegruppemøte 15.09.2017.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fv. 704 Prosjektet Referansegruppemøte 15.09.2017."— Utskrift av presentasjonen:

1 Fv. 704 Prosjektet Referansegruppemøte

2 Agenda: Status og fremdrift for utbygging av Fv. 704 Røddekrysset – Tanem, v/prosjektleder Janne Staulen Venes Gang og sykkelveg Sandmoen – Røddekrysset Skitrase/tursti – myke trafikanter Bompengeinnkreving Omlegging av takst og rabattstruktur – Nasjonal bompengereform Prosess og planlegging for delstrekning 2, Tanem – Tulluan (Miljøpakke prosjekt) Eventuelt

3 Skitrase/tursti – myke trafikanter
Det er ikke lov å anlegge nye gangfelt i veger med fartsgrense 60 km/t eller høyere. Et gangfelt vil derfor være helt uaktuelt på Fv 704. planskilt kryssing (det vil si over- eller undergang) tilrettelagt kryssing (det vil si at det legges til rette for at folk kan krysse – uten at de må passere grøft/rekkverk/andre hindre). Ferdsel skjer da på eget ansvar og de gående må selv forsikre seg om at det kan krysse kjørebanen. kan være aktuelt å supplere med gjerder eller lignende som hindrer uønsket ferdsel

4 Omlegging av takst og rabattstruktur – Nasjonal bompengereform
Nasjonal bompengereform – nytt takstsystem. Meld. St ) og Prop. 1 S Tillegg 2 ( ) 5 Nasjonale bompengeselskaper Ny forenklet takst- og rabattstruktur 2 takstgrupper 20 % rabatt for lett kjøretøy (gr. 1) v. brikke Ingen rabatt for tung kjøretøy (gr. 2) – tvungen brikke Utvidet bruk av passeringstak – 40 Omlegging ikke innebære kostnadsomveltning Samme inntekter inn i prosjekt Lokale særordninger opprettholdes når det gjelder stasjonsfritak mv.

5 Omlegging av takst og rabattstruktur – Nasjonal bompengereform
Eksisterende takst- og rabattstruktur er kostnadsdrivende, grunnet behov for avanserte systemløsninger og økt grad av kundehenvendelser. Eksisterende løsning er komplisert for brukerne Ny løsning fjerner mulighet for videresalg av rabatter Ny løsning gir en mer sosial profil for innkrevingen Ny løsning gir riktigere kostnadsfordeling mellom kjøretøy med og uten avtale

6 Reguleringsplan forholder seg til planprogrammet om linjene er aktuelle
900 m tunnel + veg i dagen til Tulluan Arbeidsdeling mellom STFK og SVV som for del 1 Standardkrav forventes som for del 1, H2-standard Leveranse av reguleringsplan med anslag og konsekvensutredning Planleggingskostnad 3 mill. i 2017, 4 mill. i 2018 (forskuttert fra ramme 2019) Investeringskostnad avklares gjennom nytt anslag i planprosessen Endringer i kostnad innarbeides i MP HP Fremdrift: Godkjent reguleringsplan med anslag 4. kvartal 2018 Prosess og planlegging for delstrekning 2, Tanem – Tulluan (Miljøpakke prosjekt)


Laste ned ppt "Fv. 704 Prosjektet Referansegruppemøte 15.09.2017."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google