Elektronisk forretningsdrift Petter Gottschalk Elektronisk forretningsdrift
Figur 0.1. Den andre, modne bølgen med investeringer i elektronisk forretningsdrift
Figur 02. Strategisk utgangspunkt for elektronisk forretningsdrift
Figur 0.3. Faser i bedriftens utvikling mot e-bedrift
Figur 0.4. Kjennetegn ved hver fase mot e-bedrift
Figur 05. Bokens oppbygging med kapitler
Figur 0.6. Kritiske suksessfaktorer i elektronisk forretningsdrift
Figur 1.1 E-forretning er langt mer enn e-handel
Figur 1.2. Trinn og generasjoner i elektronisk forretningsdrift
Figur 1.3. Karakteristiske trekk ved hvert trinn i elektronisk forretningsdrift
Figur 1.4. Fokus, områder og mål i kunnskapsforvaltning
Figur 2.1. Positiv feedback i digital økonomi
Figur 2.2. Negativ feedback i industriell økonomi.
Figur 2.3. Kunnskapsutfordringer i elektronisk forretningsdrift
Figur 3.1. Gjensidig avhengighetsforhold mellom forretningsstrategi og IT-strategi
Figur 4.1. Eksempler på anvendelse av Internett-baserte informasjonssystemer i verdikjeden
Figur 4.2. Hovedaktiviteter i verdiverkstedet.
Figur 4.3. Hovedaktiviteter i en telebedrift som verdinettverk
Figur 4.4. Karakteristiske trekk ved ulike verdikonfigurasjoner
Figur 4.5. Verdikjedeintegrasjon gjennom e-handel.
Figur 4.6. Verdikjedeintegrasjon gjennom e-forretning.
Figur 4.7. Verdikjedeintegrasjon
Figur 4.8. Verdikjedeintegrasjon
Figur 5.1. Forretningsmodellene i et integrasjonsperspektiv med kunder og partnere
Figur 5.2. Kunnskapsbehov i forretningsmodeller
Figur 6.1. Kunnskapsbehov knyttet til forretningsprosesser ved elektronisk forretningsdrift
Figur 6.2. Kunnskapsbehov knyttet til operative kjerneprosesser ved elektronisk forretningsdrift
Figur 7.1. IT-infrastruktur for elektronisk forretningsdrift
Figur 7.2. Infrastrukturtjenester for elektronisk forretningsdrift.
Figur 7.2. Infrastrukturtjenester for elektronisk forretningsdrift, forts.
Figur 7.3. IT-infrastrukturtjenester for elektronisk forretningsdrift
Figur 7.4. Atomiske e-forretningsmodeller
Figur 7.5. IT-infrastruktur avhengig av atomiske e-forretningsmodeller
Figur 7.6. Grad av kopling mellom strategisk IT-ledelse og forretning
Figur 7.7. Endringer i IT-funksjoner som følge av elektronisk forretningsdrift
Figur 8.1. Sikkerhetsutfordringer i elektronisk forretningsdrift ved bruk av Internett
Figur 8.2. Sikkerhetsbrudd i bedrifter.
Figur 10.1. Y-modellen for strategisk IT-planlegging
Figur 10.2. Faktorer som kan påvirke graden av implementering
Figur 10.3. Eksempler på negative og positive effekter av IT-strategien