Harald Høie mobbing1 Mobbing. Harald Høie mobbing2  Mobbing –dyreverda: kollektive åtak fra same arten –barn ekskluderer, plager og slår et offer Ulik.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Alle elever har rett til et lærings- og oppvekstmiljø uten mobbing.
Advertisements

Klasseregler.
Olweus-programmet ved Sten-Tærud skole
Salhus Skole Et trygt sted for læring hvor alle opplever mestring og utvikling i et inkluderende fellesskap.
Kva kan kyrkja lære av skulen? Å lære å lære Meiningsfull læring.
Mobbing TE ISP -UIO april 2007
Levanger kommune enhet Relasjonelle faktorer i læringsmiljøet Bunntekst 1 Materiell for helhetlig arbeid med læringsmiljø, U.dir, StåstedsanalysenElevundersøkelsenForeldreundersøkelsenFaktorer.
Nulltoleranse for mobbing
Skriving som kommunikasjon
Generelle tiltak og forebygging
Stress, utbrenning, mobbing
PBL – Jente 14 år Espen, Hugo, Dag Morten, Rune, Tormod og Henrik
Olweus spørreundersøkelse Første gangs undersøkelse Grafikk.
Olweus-programmet ved Sten-Tærud skole
Handlingsplan mot mobbing
Kampen skole Vår visjon:
Venche Standal Byrkjeland Førskoledag Antageleg første veka i juni Invitasjon ”Klasselister”- lærer Bli litt kjent med skolen Kort dag
10. Trinn 2014/ Plan for møtet: Velkommen v/ Rektor Felles Lærerne presenterer seg Viktige datoer i skoleåret Litt om ordensregler Olweus Litt om.
Myra skole – foreldremøter Høsten 2011 Informasjon
Handlingsplan mot mobbing
Arbeidstid SFS 2201.
Mobbing: Litteratur Heinemann, Peter Paul. 1973: Mobbing gruppevold blant barn og voksne Olweus Dan: 1974: Hakkekyllinger og skolebøller Olweus Dan : 2004:
”Vi vet at vennskap er viktig for både barn og voksne”
Erling Roland ”Skjult mobbing” Konferanse OSLO.
Vanlege nynorskfeil.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Mobbing og atferdsproblemer
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
For å skape et positivt skolemiljø og motarbeide mobbing vektlegger vi: - overgangen barnehage/skole, bl.a. med jevnlige besøk siste år før skolestart.
Barnas læringsmiljø Foreldrenes påvirkningsmuligheter Hanne Steen og Marit Brekke Lone skole 25.april 2016 Hanne Steen1.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Framgangsmåte i mobbesaker 1. 2 Ved mindre episoder: Ta affære på stedet (gjelder for alle ansatte) og marker tydelig til hver enkelt plager at dette.
TIDLIG INNSATS OG UTFORDRENDE ATFERD Boka: Kompetanseløft i bhg Pål Roland.
Mobbing Handler om gjentatt fysisk eller psykisk plaging, enten i form av åpne angrep eller utfrysing.
FAIR PLAY. Fair Play - et ansvar for hele fotballfamilien - spillere, trenere, ledere, foreldre, publikum og media Troms Fotballkrets er blant Nord-Norges.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Mobbing. Mobbing defineres som systematisk vold, fysisk eller psykisk, rettet mot et offer og utført av personer eller grupper Se film: Kan man bli kvitt.
OLWEUS ARBEID Indre Hafslo oppvekstsenter. Kva er mobbing? Tenk/diskuter.
Du och jag, Alfred! «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en Alfred for noen barn?» «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en «Alfred» for.
Velkommen til foreldremøte i Holvik barnehage i Grendahuset i Vågsvåg høsten 2015.
Tverrfagleg kompetanse for å hindre mobbing. «Frykter mobbeprogrammer blir en sovepute for skolene» «Etter flere år med mobbing ville ikke Margit leve.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Velkommen til foreldremøte på 4. trinn
Sosialpedagogikk på Manglerud
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
Bli med! Barn.
Kvifor ynskjer me dette?
Opplæringslova kapittel 9A
Klasseforeldremøte haust 2016
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
VELKOMMEN TIL 8.TRINN HAUSTEN 2017
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Foreldremøte 6.kl..
Framgangsmåte i mobbesaker
Opplæringsloven kap. 9A Hensikten med endringen:
ELEVENES ARBEIDSMILJØ
Foreldremøte September 2017.
Velkommen til Apalløkka
Ledersamling Olweus- programmet
Mobbing og psykisk helse (Ungdomstrinnet)
Tidlig innsats og utfordrende atferd
Del 3 Lek og samarbeid mot mobbing
VELKOMEN SOM FØRESETTE TIL 8. TRINN HAUSTEN 2019
Vi er éin profesjon av barnehagelærarar, lærarar og leiarar i barnehage og skule. Samfunnsmandatet vårt er å fremje læringa, utviklinga og danninga til.
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
Velkommen til 6C Jeg er ny og noen foresatte/foreldre er ny. Kort presentasjon om hvem vi foreldre/foresatte til.
Klasseregler. Målsetting med dette kapitlet vise hvordan reglene kan arbeides med i klassen for å skape tilslutning og ansvarsfølelse blant elevene vise.
mobbeatferd Former for mobbeatferd
Utskrift av presentasjonen:

Harald Høie mobbing1 Mobbing

Harald Høie mobbing2  Mobbing –dyreverda: kollektive åtak fra same arten –barn ekskluderer, plager og slår et offer Ulik begrepsbruk: skandinavia og Tyskland: mobbing England, USA, Australia: bølling (bullyeing)

Harald Høie mobbing3  Definisjon av bølling og mobbing: –har vart over 6 mnd –skjer minst ein gong pr.veke –ubalanse i styrketilhøvet Mobbeoffer etter denne definisjonen: 5% av barna(selvrapport) 3% via lærerrapport og 3,5% av voksne(selvrapport)

Harald Høie mobbing4  Kjenneteikn (gjeld ikkje alle) –bølle/mobber  2-5% av barna  sterkare enn gjennomsnittet  ikkje glade, misliker skolen og har problem i heimen  aggressive og har tilpassingsproblem

Harald Høie mobbing5 –offeret  tilbakehaldne, fysisk veike og små  låg sjølvkjensle, sjølvverd, deprimenterte  skiller seg ut på eit vis: –fysiologisk el psykologisk veikskap. –Vaksne: menn i kvinneyrke el. Omvendt

Harald Høie mobbing6 –Miljøet  både laissez-faire og autoritært leiarskap kan bidra til mobbing –kjønnsskilnader: åtak på same kjønn, ulik måte  Forskingsresultat –avviste barn  inadekvat åtferd i ny gruppe –tendens til å dirigere mersemda frå aktiviteten i gruppa mot seg seg

Harald Høie mobbing7 –ber ofte om hjelp utan først å ha prøvd –er lite sosiale og samarbeider ikkje –oppnår raskt same avviste statusen –treng sosial trening  Forklaringsmekanismer –Fortolkingsteorien forklarer kvifor ein legg skulda på offeret –stigmatiseringsteorien forklarer det stereotype forløpet som gjer det mogleg at offeret litt etter litt kan stemplast som den skuldige

Harald Høie mobbing8  Tiltak mot mobbing –Anti-mobbingsgruppe  arbeider ut fra ein del postulat  Saksgangen:begynner med individet, ender med gruppa –begynner med ei granskande haldning og ender med samarbeid –skuldkjensle blir styrt mot konstruktive handlingar før det utviklast destruktivt forsvar

Harald Høie mobbing9 –Klassemøtet  involveringspedagogikk –kartlegging –vurdering –planlegging –forplikting

Harald Høie mobbing10 Tiltak på skolenivå gransking med spørjeskjema studiedag om mobbing betre vaktsystem i friminutta allment foreldremøte kontakttelefon Olweus sin programpakke mot mobbing

Harald Høie mobbing11 Tiltak på klassenivå: klassereglar mot mobbing:klargjering, belønning og sanksjonar klasseråd(klassemøte) læring gjennom samarbeid klasseforeldremøte og enkelte samtalar felles positive kontaktar

Harald Høie mobbing12 Tiltak på individnivå alvorlege samtalar med offer og mobbeoffer alvorlege samtalar med foreldrene til elevar som er innblanda bruk av fantasi for å hjelpa både mobbar og mobbeoffer hjelp frå nøytrale elevar i klassen hjelp og støtte til foreldra