Her begynte vi NRK Super vi skal være et viktig veksthus for barn

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kari Pape Den gode assistenten
Advertisements

-ikke bare for zippylæreren…
Fra ord til liv August 2012.
Et mangfoldig Rotary En god vei inn i det norske samfunn er gjennom kontakt og vennskap med nordmenn Kanskje Rotary er noe for deg?
Ledere for LP 7-skoler Gardermoen Torunn Tinnesand
Student Exchange Programme
Frist oss ikke inn i ledelse...
Vår tids paradoks Klikk for neste side .
De 10 bud 10 måter å elske på.
“Think it over...” Klikk på musen og se sidene. I dag har vi høyere bygninger og bredere veier, men kortere lunte og skylapper.
Selvfølelse vs selvtillit
Skritt 1 er å bli klar over Guds Plan
1.
MINE KJÆRE BARN SPARE STRØM = MER LOMMEPENGER. DERFOR….
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.
Den Amerikanske Revolusjon.
Landsbyen hvor Andebu ungdomsskole bygger skole
Student Exchange Programme
1 1 Myter om integrering og innvandrere Innledning på Fagkonferansen INTRO 5 år 2. september 2009 Seniorforsker Lars Østby Statistisk sentralbyrå
Innhold  Misjon, visjon, historie og struktur  Biennium mål og service prosjekter  Zonta Internasjonal (ZI) og ZIF (Zonta International Foundation)
Sør-Afrika KFUM Tensing
- der du vokser som menneske Internasjonal engelsk - tilbys i Vg2 og Vg3 Samfunnsfaglig engelsk * Engelsk litteratur og kultur * * Bygger på faget internasjonal.
Rolighetsmoen barnehage
KRISTIANSUND Klinikk for Voksenpsykiatri Alderspsykiatrisk Enhet May-Britt Storjord.
God oppvekst – styrket satsing på barn og unge i Sande og Vestfold
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
TROSOPPLÆRINGSPLAN FOR RØNVIK MENIGHET
FRA MÅLSTYRING TIL PROFESJONELT ANSVAR
Studietur New Zealand LEDELSE: Voksne skal lede seg selv og barna Gi barna trening i å lede seg selv og andre. Egenledelse. De voksne støtter det positive.
Hvordan rekruttere og beholde frivillige?
Kvalitet og brukermedvirkning
Den digitale leken -bare utenfor eller også innenfor barnehagen?
OPERAPROSJEKTET -en presentasjon. OPPRINNELSEN Begynnelsen av 80 – tallet, New York Utviklet seg videre til The Royal Opera House i London Kurs for lærere.
Tanker om barnehagens læringsmiljø
ABRAHAM MASLOW (BILDE).
Kjøreregler Visjoner Strategier Verdier STYRET 2012.
"God bagasje på livets reise."
Problemet og løsningen:
STILLE BØNN Takk Gud, Han som er din Far
Vedtak i bystyret 2008: ”Drammensskolen – Norges beste skole, en skole der hver enkelt elev oppfyller sitt fulle faglige potensial og blir et trygt og.
Den bevisste opplevelsen av seg selv som menneske
PRINSIPPER FOR FORELDREVEILEDNING
Bruk av data i kvalitetsarbeid
Møte med det norske arbeidsmarkedet.
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Fagforbundets Internasjonale Trepartssamarbeid Arbeidsseminar august 2014 Anne K Grimsrud.
Adam & Eva. Adam & Eva Av Espen, Benjamin og Martin E Kristendommen Av Espen, Benjamin og Martin E.
LP-modellen fra et rektorperspektiv
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Missional menighet – missionale kristne Tiden – kallet - veien Hva kommer dette til uttrykk i vår kultur – her hos oss? Fotfeste kan svikte.. Vi kan.
BARNAS BARNEVERN 2020.
Smittevern og innvandrere Hans Blystad Avdeling for infeksjonsovervåking Smittevernkonferanse Bodø mars 2015.
HABITUS Habitus – våre sosiale og kulturelle disposisjoner.
”Arbeid med flerkulturelle spørsmål i barnehagen.”
Førskolelærerutdanning tverrfaglig og temabasert modell
Rammeplanen i barnehagene i Re og Hof! Etterutdanningsprogram.
Deltakende læring.
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
La oss lage mennesker i vårt bilde, fiskene i havet og fuglene under himmelen, over feet og alle ville dyr og alt krypet som det kryr av på jorden så.
Barnefotballseminar 2015 Trondheim 26.april 2015.
0. KLASSE – Velkommen til foreldremøte.
Retten til utdanning Med vekt på eksempler fra Afrika sør for Sahara.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
HILLEVÅG BARNEHAGE ”ET STED DER ULIKHETER SKAPER MULIGHETER”
Introduksjon med styrer Sonja Iversen
Presidentvalget i USA.
Sandvika vgs Sandvika high school organazing the learning
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Danning og voksenrollen i barnehagen
Vi vil være en kirke som Strategi for Stavanger bispedømme
Utskrift av presentasjonen:

Her begynte vi NRK Super vi skal være et viktig veksthus for barn Vi skal synliggjøre barndommen Vi skal ta barna på alvor Vi skal være et sted for opplevelse og deltagelse Vi skal synliggjøre barna for å gjøre dem viktig minner for livet for barn i alle aldre Lur, Lek og Lær Vi skal berike barndommen Dette er her vi begynte og det skal vi ta med oss videre

Dette er et maleri av en visjon Hva er vår visjon? Hva er vårt bilde? Hva strekker vi oss alle etter? Hva skal styre det vi gjør?

De ”ANDRE” har også sine føringer Michael Lekes/Jettix Europa sier: We’ are a children's entertainment company… Children are seeking entertainment wherever they are… That’s why we have to be in all the realistic places that children are consuming content Cartoon Network: Sett av med enn 88 million amerikanske hjem - i tillegg finnes de i 160 land rundt om i verden . Nickelodeon Foruten USA er de representert i Sør Øst Asia, Europa, Russland, Afrika, Japan, Latin Amerika, New Zealand, Australia Disney ____XXX We don't think of ourselves as a television company. We’ re a children's entertainment company. Children are seeking entertainment whether they're on the bus or in the playground, wherever, not just when they're sitting on their sofa at home with their families, it just doesn't happen. That's why we're experimenting, in things like online and gaming and mobile and publishing, we have to be in all the realistic places that children are consuming content barn = konsumenter av underholdning (passivt

De ”ANDRES” verdier og målsetting Generelle i uttrykk for alle barn. Uten kulturell tilknytning Skal kunne sendes overalt for alle i målgruppa Store kommersielle kanalenes oppgave er: profitt Som almen krinkaster er vår oppgave å være med å styrke barns identitet, deres språk og kulturelle forankring. Mens de komersielle kanalene må tenke profitt og dermed globalt- programmer med et generelt uttrykk som kan sendes overalt uten en kulturll tilknytning. NRK må tenke – vår kultur og vårt språk og vi må tenke toleranse for andre. Vi kjenner deg, vi en i nabolaget ditt. Vi vet hvordan skolen dinner , barnehage og så videre. Vi må strekke oss og vi må utforske . Vi vil gi barna en reise i en verden av opplevelser i et Superunivers. Vi vil fortelle gode historer. Vi vil gi dem mulighet til å delta.

De andre skal lykkes for andre - sine eiere Vi skal lykkes gjennom andre - barna Det er styrende for vår visjon

Supersmå Superstore Sara 5 år 107cm 12 år 130–170 cm Emil 10 år 127cm Jonas 2 år 84 cm 12 år 130–170 cm Superstore Emil 10 år 127cm

Hvorfor er NRK Super noe mer? Vårt utgangspunkt er: Vi kjenner deg ! skolen barnehagen nabolaget ditt

Vårt tilbud til barna på radio, Web og TV 4380 timer TV pr år innkjøpte programmer valgt ut fra vår kulturs verdier ca 26% egenprodusert/samprodusert norsk = ca 1140 timer som ingen andre kan kopiere

Vi skal gi noe mer til barna Vi skal gi dem noe de kan huske Vi skal være et sted som er viktig for dem Vi skal være et sted der de kan utvikle seg Vi skal gjøre barna viktige Vi skal gi barn noe de vokser på Det som viktig for barna er viktig for os

En myte at det som gir deg næring er vondt at det som gir deg læring er kjedelig

Det er måten vi pakker det inn på som avgjør om det treffer Det er hvordan man velger å pakke det inn på som avgjør hvordan det blir mottatt Shander Larsen gjørde Nynorsk til en lek for en ungdomsskole gjeng fra vestkanten.

ambisjon VISJON misjon

Ambisjon - vår innsats om å bli det stedet barn søker til gi barn et rom der de kan utvikle seg og mestre spille en sentral rolle i barns liv = minner for livet

Misjon - vårt ansvar styrke barnas identitet gjennom vårt språk og kultur gi barna en kuturell forankring vi vil gi dem et ankerfeste i vårt samfunn

Våre verdier Ekte Tydelig Nyskapende Engasjerende underholdende

hvor barn vokser og er viktige Vår visjon Vi skal skape en verden hvor barn vokser og er viktige