Tverrfaglig prosjektarbeid Ett samarbeid mellom Tone Evant & Håvard Gundersen Fag: IKT 1 Faglærer: Terje Høiland.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Forside/oversikt Fag / tema Samfunnsfag, Norsk, Engelsk Trinn 5. trinn
Advertisements

Politikk handler om å fordele goder og byrder i et samfunn.
Parallellsesjon ledermøte NPF 2012
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
Nedlasting av Java Java bruker du til bl.a. å logge deg inn i nettbanken. Åpne Internett og skriv, java.com i adressefeltet, klikk Enter. Klikk på Free.
Hva skal vi lære? TEMA: Sør Amerika Hvilke hav omgis verdensdelen av
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
1/5 rikeste1/5 fattigste1/5 2. rikeste1/5 3. rikeste1/5 4. rikeste De 20% rikeste Kontrollerer 80% av verdens ressurser.

Guttorm Hveem Digitale tankekart i læring og undervising guttorm.hveem.no twitter.com/ghveem.
Dokument med bilde, formatere i Word
Legge beskjeder på nettsiden som trener eller tillitsvalgt En kort innføring Til nettsiden:
Digital kompetanse i Mat og helse
Prosjekt: Presentasjon Av Elin Blikra
Forside/oversikt Fag / tema
Musikk valg av programfag til Vg2. Du får tilsendt brukernavn og passord på epost Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du endret.
Plan for uka i 7A. Timeplan MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Eng/IKT/norskKrøKHVEng/IKTNorsk """"" """Matte (Delt)Fremføring "EngelskNorsk"" Eng/IKT/norskNaturfagMatte.
1 (Helst) alle, men minst 1 i gruppa oppretter følgende: Personlig hjemmeside (indexside) Lenkeside / Generell faglig ressurside (Side med generelle allmennlærerfaglig.
IKT og læring 1 for TOS Fagvalgspresentasjon januar 2013 Tonje Hilde Giæver/ Louise Mifsud.
Prosjektarbeid i Fronter
Hensikt med rapporten Synliggjøre hvordan gruppeprosessen har innvirket på fremgangen og utviklingen av prosjektarbeidet. Synliggjøre hvordan samarbeidet.
Hvordan åpne døren inn til en verden med produserende elever?
Anette Kure Bibliotekar  Hvorfor? ◦ K06 ◦ Høgskolens planverk  Hva? ◦ K06 ◦ Ulike kilder  Hvordan? ◦ Ulike kilder.
Hva er Fronter.
Berit Bratholm : BREDBÅNDSPROSJEKTET DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Kirsti L. Engelien - faglig pedagogisk dag 2011 Interaktive tavler – noe for deg?
Sensorenes rolle.
Drammensskolen ønsker foresatte velkommen inn i FRONTER
Blogging med Google Blogger
Mandag 8. November Powerpoint..
Gjennomføring av prosjektet Unge & Rus ved Skjervøy ungdomsskole
Momenter til planlegging Nileseren. Gratis klassesett av aviser i inntil ni selvvalgte uker. Lesetrening dagsaktuell undervisning.
Film i Den kulturelle skolesekken. Om Norsk filminstitutt * Statlig institusjon under KKD * Forvalter den norske filmarven * Profilerer, restaurerer.
PORTEFOLIO Ekrom skole.
”Morderne” Fra novelle til film.
Berit Bratholm BREDBÅNDSPROSJEKTET DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
Digitale tankekart i læring og undervising
Kritisk analyse av dataspill 8. klassingers syn på bruk av sex og vold i dataspill Ungdomsskoler i Fetsund og Brescia.
KVALITET I LÆRING MED DIGITALE MEDIER I TILPASSET OPPLÆRING Obligatorisk fremlegg IKT 2 4 mai 2011 Lise Meier 1.
Fagdag på DH: Stilhistorie – vg1
Her er den flotte skolen vår K ULTURØKT På mellomtrinnet har vi forskjellige kurs hver torsdag. Kursene varer i fem uker. Vi har seks forskjellige.
©Bergen kommune Byrådsavdeling for barnehage og skole 1 Eksamen Klagerett, hjelpemidler Klagerett Fylkesmannen Hjelpemidler under sentralt.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
P OLITIKK OG MENNESKERETTIGHER
Digital grunnkompetanse Pedagogisk bruk av IKT
ERFARINGSSEMINAR 11.MAI 2004 DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
Skriverammer og stillasbygging i historiefaget
11. februar 2015 FORELDREMØTE PÅ 10. TRINN 1. 1.Aktivitetsplan/halvårsplaner 2.Eksamensordningen – muntlig og skriftlig 3.Elevundersøkelsen 2014/2015.
MAT0100V Sannsynlighetsregning og kombinatorikk Ørnulf Borgan Matematisk institutt Universitetet i Oslo Betinget sannsynlighet og uavhengige hendelser.
Navnet på gruppe/artist Bilde av gruppe/artist. Biografi Fortelle mer utfyllende om artisten Hvor er de fra Alder Instrument de spiller Flere ting du.
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 MK= 3 eksamener MED3001 og NOR en til VG2 MK= 1 tverrfaglig eksamen + kan.
Lekseplan for 5.trinn uke 40 Mandag 28.september – fredag 2. oktober.
Lekseplan for 5.trinn uke 38 Mandag 16.september – fredag 18.september.
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Digital startpakke kurs 3
NYSGJERRIGPER Hvorfor er julebrus populært og hvorfor foretrekker noen en julebrus fremfor en annen?
Fagsamling Elektro Inger Forseth Thon Bodø
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
Fag / tema Digital kompetanse som støtte og verktøy i ulike fag på ulike trinn Trinn 3.trinn og oppover Elever skal få trening i å se mulighetene ved å.
Fag / tema VÆRET Naturfag Trinn 3. trinn
Hvordan nærme seg de store spørsmålene?
بحث مادة اللغة العربية ( الشعر الحر ) الطالبات : سارة الظاهري
Velkommen til Service og samferdsel
Nye IKT-løsninger fra skolestart 2015
Hovedprosjekt E49 Student: Terje Valla Oppdragsgiver: Straumen skole
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
Utskrift av presentasjonen:

Tverrfaglig prosjektarbeid Ett samarbeid mellom Tone Evant & Håvard Gundersen Fag: IKT 1 Faglærer: Terje Høiland

Og nå til presentasjonen elevene vil få se:

Massemedia •Hva er egentlig det?

Massemedia •B•Blir vi påvirket? •F•Forandrer de livet vårt? •H•Hvordan var det før tven?

Massemedia •H•Hvem bestemmer over massemedia? •H•Hvem kontrollerer den?

•Er vi en del av det?

Massemedia •Den 4.statsmakt? •Hva er den 5.?

•Finne en problem stilling om massemedia! •Fremføre sluttproduktet ved hjelp av ikt-verktøy som: Prosjekt Massemedia Ett tverrfaglig prosjekt arbeid der dere skal:

Digital film

Avis Laget i multimedialab:

Eller for eksempel Microsoft Word:

Kanskje vil dere lage en nettside?

Eller en powerpointpresentasjon Slik som den dere ser på nå!!!

Noe musikalsk dere har lagd selv skal være med i presentasjonen. •Kanskje dere kan lage noe som underbygger problemstillingen dere har valgt? •Dere hører nå noe som vi har lagd med en pc og noe musikkutstyr.

Dere må skrive en individuell logg I weblogg som følger arbeidet dere gjør:

•Prosjektet skal handle om massemedia, dere velger selv problemstilling. •Dere skal fremføre sluttproduktet! •Til dette skal dere bruke IKT i form av enten: •Digital film •Multimedialab •Avis: ( multimedialab, tekstbehandlingsprogram eller annen software for avis produksjon) •Powerpoint •Nettside Oppsummering av prosjektet:

•Noe musikalsk skal lages til fremførelsen •Husk å skrive individuell logg i Weblogg •Dere har 2 uker på dere •Matte og engelsk vil gå som vanlig i 2.uke. •Det vil bli gitt karakter på sluttprodukt. Oppsummering av prosjektet:

elements

Your Topic Goes Here •Your subtopic goes here

Transitional Page

Your Topic Goes Here •Your subtopic goes here

Elements