En merkevare er det nettverk av assosiasjoner (sympatier og antipatier) som oppstår når kunden blir eksponert for et varemerke.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne
Fotokurs Grunnleggende kurs 1 Av Jan H. Holgersen © 2006
Attraktiv for arbeidsmarkedet!
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
Nye nettsider for VS-alpin En liten introduksjon.
Bestemmelser om barneidrett og Idrettens barnerettigheter
Røde Kors Ungdom Tekst osv.
Grav i all hast Siri Gedde-Dahl.
Ringeriksbadet - orientering og status drift
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
På nett med barna?.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Salgsteknikker & Sosial media
Lambertseter Svømmeklubb og Svømmehall
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Noen av sakene Norges Luftsportforbund jobber med Skolesjefsamling motorfly november 2011, Gardermoen John Eirik Laupsa.
Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Klubblisensen: -Ett godt verktøy -Stiller krav -Setter press på klubb -Gir muligheter for utvikling -Generer.
Talentutvikling i klubbene Oppsummering fra gruppediskusjon med våre danske venner. De 3 viktigste områdene for ivaretakelse og utvikling av flere og bedre.
START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
 Fair Play Emblem. Hva gjør Emblem I.L  Foreldrevett regler deles ut på alle hjemmekamper.  Fair Play hilsen før og etter kamp.  Mot Klubb fra Våren.
Kristine Johansen Hamar IL - svømmegruppa
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
GRUPPEARBEID FORVENTNINGER.
Velkommen til klasse- foreldrene
Samarbeidsprosjekt Svømmeaksjonen..  GjensidigeStiftelsen er en uavhengig stiftelse, som har som formål å tildele midler som gagner Trygghet og Helse.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
NESO Formannsskole Teamarbeid
Klart språk og brukerinvolvering Frokostseminar DIFI Oslo 11. juni 2014.
MED KLUBBEN I SENTRUM SOSIALE MEDIER. Hva er sosiale medier Sosiale medier Betegnelse på alle nettsteder der brukerne selv skaper innholdet Blandt de.
Opphavsrett Vibeke Bjarnø, Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier.
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
Innlands-O er: Innlands-O dekker hele Hedmark og Oppland o-kretser Informasjon vil gå direkte til klubbene pr epost, og legges ut på Mjøs-O/Innlands-O.
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Bibliotek i forandring Oppsummert spørreundersøkelse Gjennomført i desember 2010.
Harald Throne-Holst Benedicte B. Eie Nudging – hvordan gjøre det lett å velge rett?
Snakk om psykisk helse på din arbeidsplass. Psykiske helseproblemer - ofte årsak til sykefravær Om lag 20 prosent av det totale sykefraværet skyldes psykiske.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Peace Research Institute Oslo Fordommer Fordummer Oslo, 23. november 2010 Rojan Ezzati.
TITLE Kommunikasjon og informasjon Hvilke kanaler har vi? D 2305 – PETS 2014 v/ IPDG / DT Margit Bjugstad.
Skap et godt idrettsmiljø. Innhold i modulen Innledning – Hensikt og mål med modulen – Miljø- og personfaktorer For utøverne – Metoder for et utøvermøte.
Skap et godt idrettsmiljø i klubben din - Gjennomføres av trener eller leder For styret.
SiA på 90 sekunder 3Bdd3RY605pP-kRs3LGhttps://
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
Å snakke med seg selv, fali det?
Drop-In metoden i skolen
Dagsrevyen i et estetisk perspektiv
Informasjonsmøte i HSK 9. November 2010 Vidar A.T. Thorsen Leder Haugesund Svømmeklubb Haugesund Svømmeklubb.
Stein R. Fredriksen Sosiale medier ved UiO - Hvorfor og hvordan.
Mål for Modul E Bli kjent oppbygningen av en klubbs aktivitetstilbud Tanker om utvikling egen klubbs aktivitetstilbud 1.
Ungdomspress I det siste har det vært mer og mer snakk om ungdomspress på både mediene og nyhetene.. Hva er egentlig ungdomspress og hva vil det si?
Er du ung, har langvarige helseutfordringer og har lyst til å møte andre unge i liknende situasjon? I Helt sjef! kan du møte andre unge i liknende situasjon.
All informasjon om profilen er samlet i en Profilmanual på nett. UiBs visuelle profil er enkel, anvendelig og fleksibel! En visuell profil får kun effekt.
Idoler & idealer. Et trygt rom Her er du velkommen som den du er Du er en bra person akkurat slik du er Ikke si og gjør noe du ikke selv vil Ha respekt.
Ros håndball Dommer satsning.
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Hamar idrettslag – svømming søker hovedtrener/trenere
Statsmaktene i Norge Samfunnsfag Tirsdag
Hvilke plattformer bruker dere?
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Gode venner som hjelper andre
Invitasjon til Helt sjef!
R A U S H E T Gjennomføring av workshop (1)
Følelser Læring for livet 9.trinn.
Utskrift av presentasjonen:

En merkevare er det nettverk av assosiasjoner (sympatier og antipatier) som oppstår når kunden blir eksponert for et varemerke.

Våre flater for å bygge merkevaren • Nettsider • Sosiale medier • Aviser og presse • Ansatte • Svømmere, foreldre, frivillige, kursdeltagere • Svømmehallen (Hundsund Bad)

Menneskene rundt klubben viktigst • Begynt med å bygge tettere team internt – Kontorlokaler med faste tider for trenere – Samlinger med ansatte både admin, trenere, instruktører, badevakter, styret har egne samlinger og samlinger på tvers – Coaching for ansatte • Faste dager for informasjonsmail til foreldre fra klubben og fra trenere med faste informasjonspunkter

Utøverne • Laget egne regler for hvordan de ønsker å ha det – i tillegg har vi egne regler som er sent ut til foreldre og svømmere. • Har fått si sin mening om hvordan de har det gjennom en spørreundersøkelse. Resultatene er tatt direkte med trenere. • Alle skal ha 1-1 samtaler med trenerne 1 gang hvert halvår • Laget nytt heiarop som virkelig høres: M M

Svømmehallen

Bruk av logo og slagord • Mål at folk skal få godfølelsen for BSV og snakke pent om oss • Redesignet logoen i 2011, og laget designbok i forhold til hvordan logoen skal brukes, skrifttyper osv • Logo og slagord viktig for å gjøre folk mer beviste – se logo og/ eller slagord, koble til BSV

Sosial medier • Hånd i hånd med nettsidene • Vise bredden, ikke bare toppidrett • Jobber oss sakte oppover – flere likes, ikke kjøpt trafikk • Flere redaktører er viktig for å få nok liv på sidene -jobber med saken…

Nye nettsider – et STORT mål • Nettsidene våre er utdaterte • Jobbe med oppbyggingen • Det du søker 1-2 klikk unna • Vise frem bilder og film – og også enkel deling • Forenkle informasjon om svømmeskolen og minske spørsmålene • Det du trenger, når du trenger det