Økt omsetning, økt lønnsomhet og

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
- Kompetanse Nettvett Hanne Svendsen- PVS kompetanse.
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Hvordan vinne på auksjonene? Ingen fasit, men mange gode triks.
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Den digitale hverdag Diskusjonsspørsmål
HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli ,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
Tips til profilbilder Bruk et unikt bilde til å representere bedriften. Eksperimenter med forskjellige bilder for å se på responsen Endre toppbildet/bannerbildet.
Sommervikar i Blend.
Digital markedsføring
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
Elverum, 24. Mai 2011 Kenneth Baranyi Eriksen. Hvem er? Kenneth Baranyi Eriksen  Daglig leder Webgruppen AS  Siviløkonom, fotballtrener  Webanalyse.
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
Salg og markedsføring på internett – muligheter for Vekstbedriftene 22. okt 2009, Nina Furu.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Velkommen til CarbonPro & Wealth Master
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Salgsteknikker & Sosial media
Nettvett.
LANSERINGSPLAN - DIGITAL MARKEDSFØRING og PR
Det verdiskapende webkonseptet Hvordan web kan og bør bidra til forretningen Dataforeningen 28. okt 2009, Nina Furu.
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Lars OpdalHøgskolen i Buskerud Hvorfor Google? ”Jeg lurer på hva som egentlig er bra med en søkemaskin på Internett som kommer tilbake med
Dyreparken på 300 sekunder.
Sosiale nettverk Hvilke kjennetegn har de?
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
Er du synlig der dine kunder forventer å finne deg?
REKLAME.
Hva er verdien av å ha biblioteksressurser representert i sosiale nettverk som f.eks Facebook?
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
MSDR : Microsoft Direct Respons. Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling.
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Markedsføring og pressearbeid
MED KLUBBEN I SENTRUM SOSIALE MEDIER. Hva er sosiale medier Sosiale medier Betegnelse på alle nettsteder der brukerne selv skaper innholdet Blandt de.
Definere og velge hovedmål og delmål
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
Mål deg til kontroll! Even Aas-Eng McCann Worldgroup.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Hvordan bruke Økonomilappen?
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Kjøp av annonser og søk Basert på egne erfaringer, og eksempler på uttalelser hentet fra div forum på nettet, der disse leverandørene er diskutert!
Sosiale medier og kriseinformasjon. «.. en teknologisk nyvinning som har potensial til å endre våre arbeidsvaner. Deltakelse i sosiale nettverk, samarbeid.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Donald + NetCom Av Mira. Bakgrunn Barn er stadig yngre når de introduseres for teknologi – viktig med gode vaner Eget blad rettet mot barn i barnehage.
Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging.
Mobilapper. Nett bank apper Reise og navigasjon.
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Markedsføring.
Digital startpakke kurs 3
Kunnskap rett fra kilden
Rekrutteringskampanjen 2015
Roede-kurslederen på Facebook
Tips for bruk av sosiale medier
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Gode venner som hjelper andre
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Utskrift av presentasjonen:

Økt omsetning, økt lønnsomhet og lavere kostnader ved å markedsføre seg riktig i digitale medier. Det er vår spisskompetanse.

AGENDA • Byråpresentasjon • Medietrender • Tradisjon og fornyelse • Bedriftsrådgivning • Google AdWords • Google Display • Analyse/ Kundecaser • Facebook • Facebook annonsering • Landings-sider • Oppsummering

HK Link AS HK Link er et mediebyrå i Trondheim, med tilknytning til HK Reklamebyrå og Rosenborg Reklame. Midt-Norges største kommunikasjonshus. Strategisk samarbeid med Mye i media AS • Analysere trafikk og adferd på nett • Analysere trafikk opp mot nettstedets funksjoner og struktur • Digital markedsføring gjennom de mest effektive kanaler. ROI • Er sertifisert partner av Google og Facebook • HK Link er et objektivt byrå. Velger kanaler som er best for kunden • Effektiv gjennomføring, analyse og justering underveis i kampanjer • Rapportering, bevis og resultat

Medievaner/Trender

Kilde: Statistisk Sentralbyrå

Kilde: Statistisk sentralbyrå

Tradisjon, Fornyelse – Utfordringer Cylmo.no

Rådgivning • Tradisjonelle katalogtjenester • Analyse av trafikk inn til nettsted • Analyse – Hvordan fungerer hjemmesiden? • Objektiv samarbeidspartner • Bruk markedskronene hvor de gir resultat • Ikke spill russisk rulett med markedsbudsjettet

• Verdens desidert største søkemotor- 15 mill. søk per dag i Norge Google • Startet i en garasje i 1998 i California av Larry Page og Sergey Brin • Verdens desidert største søkemotor- 15 mill. søk per dag i Norge • Google oppgir ikke tall, men eksperter sier at ca. 92% av alle nordmenn bruker Google • 95% av all trafikk på nett går via søkemotorer • 90%+ av alle nordmenn søker etter varer og tjenester på nett hver måned. - Vises din bedrift ved søk på produkter og tjenester? - http://www.youtube.com/watch?v=UejEaBAYIbc Verdens rimeligste markedsføringskanal og den kanalen som når flest potensielle kunder - Påvirkende og veiledende markedsføring

Hva er Google AdWords? • Google sitt eget annonsesystem • Basert på PPC- Pay per Click • Vises når det søkes på dine valgfrie søkeord på Google • Annonsene vises hvor dine kunder befinner seg • Kan settes opp selv, men de fleste bruker et sertifisert byrå. • Stort antall partnere hvor annonsene også vises • Ett klikk koster i snitt 5-7 kr • Mest kostnadseffektive markedsføringen man kan gjøre på nett

Differensierte budskap

Google Display Annonser • Bilde/flash annonser • Betal kun per klikk eller visning (CPM) • Vises på alle plattformer (Desktop, mobil og nettbrett) • Styres geografisk og demografisk • Flere parametere kan utløse visning: - Søkehistorikk/Interesser, nøkkelord og innhold på nettside/artikkel - Bestemte nettsteder som man velger ut • Eksempler partner-nettverk: - vg.no, db.no, nettavisen.no, Aftenposten.no, E24.no, startsiden.no, 1881.no, TV2.no, youtube.no, blogg.no, forum etc.

Kilde: TV2.no

Kilde: Dagbladet.no

Kilde: Dagbladet.no

Kundecaser

Eksempel nettbutikk

• Tre millioner nordmenn over 15 år innom månedlig Facebook • Tre millioner nordmenn over 15 år innom månedlig • 63% av norske nettbrukere er innom Facebook daglig • 40% av de som er på Facebook ukentlig deler reklame • 26% har kontaktet bedrifter via Facebook • 68% større sjanse for like, hvis en venn har likt fra før • Hva er EdgeRank: - Relasjon: Alt man ser på FB er basert på egne handlinger - Interaksjon: Like, del og kommenter - Tid: Veggposter er ferskvare. Før dialog, svar på spørsmål - Bedre med 100 engasjerte følgere enn 1000 uengasjerte

• Content is King- Engasjer dine tilhengere - Få likes, kommentarer og delinger - Langsiktig mål - Kvalitet foran kvantitet

Facebook-annonsering • Betal per klikk, eller visninger- avhengig av kampanje • Segmenterte annonser: - Geografisk - Demografisk - Interesse • Promotion Guidelines: - Viktig å følge FB’s regelverk - Opptre profesjonelt - Unngå å bli en spammer (LIK, DEL OG VINN) - Brudd kan føre til sperring/stenging av konto

Sosialt Siden ledetråden Tårn har de to brukt om lag 40 timer på å finne lappen. -  Mye av ledetrådene har vært svada for å ikke gjøre det lett, sier Øystein Hardersen. De to vinnerne har svettet for lappen. -  Vi har vært oppe med militærbasen, vært ute med båt og svømt, fått brannsår av brennesle og møtt insekter. I tillegg har Angell ofret ett par sko med all sparkingen i gresset.   -  Det er sjelden vi to gjør ting i lag. Dette ble en sosial greie for oss. Vi diskuterte til og med rundt middagsbordet hvor den kunne være.  Hun har sjelden sett så mange familier ute sammen og en annen ting har hun også sett. -  Søppel. Folk burde ta seg en tur ut å plukke.

Kampanjesider CTA A/B testing

Oppsummering • Alle markedsaktiviteter på nett skal måles • Krev dokumentasjon • Søk: Har du Google, har du det du trenger • Mål konverteringer • Gode landings-sider er gull verdt (CTA, A/B) • Ikke kjøp av gammel vane • Nå din målgruppe, ikke alle andre

VÅRE KUNDER SKAL OPPLEVE EN POSITIV ENDRING GJENNOM ØKT SALG, ØKT OPPMERKSOMHET OG BEDRE KONTROLL PÅ MARKEDSMIDLENE. VI DOKUMENTERER RESULTATER.