Serviceutvikling i endringens tid Servicekontorene etter NAV – hva nå ? Servicekonferansen 2008 – samarbeid og utvikling.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bakgrunn: Økende antall bekymringsmeldinger til barneverntjenesten - annen etnisk bakgrunn enn den norske.  Media; kulturelle forhold kan føre til manglende.
Advertisements

Jacob Aars, Uni Rokkansenteret
Fagforeningens arbeid for mangfold
Sosialtjenestens utfordringer i NAV Statssekretær Laila Gustavsen Arbeids- og inkluderingsdepartementet 10. Oktober 2006.
Om attføringsbedriftenes fremtidsmuligheter etter NAV reformen og AVI meldingen ………… men også litt om organisasjonen, politikk mm Årskonferansen 2007,
10. oktober Fylkeskontakter 2008 Livet går opp og ned - snakk om det! 2009 I takt med deg selv. - Mestring i livets overgangsfaser 2010 Arbeid.
NY ARBEIDS OG VELFERDSFORVALTNING
Agenda - Prinsipper for bistand til brukerne - Rammeverk for arbeidsmetodikk i NAV - Arbeidsevnen i sentrum - Planer og velferdskontrakter - Tiltak og.
Overordnet målbilde for nye arbeids- og velferdskontor
Kommunen og samhandling - utfordringer
REGIONRÅDET FOR FJELLREGIONEN FLYTTHIT - prosjektet i Fjellregionen Et regionalt samarbeid.
Tilfredshetsundersøkelsen 2008 Tilbakemeldinger til studentene og oppfølging i LUNA.
Servicerådet i Fredrikstad kommune
Strategiarbeid i praksis
Steinkjer, Frosta, Levanger, Verdal, Stjørdal, Malvik og Trondheim, STFK, NTFK Det Digitale Trøndelag –II (DDT-II)
FBF seminar Trondheim 6mai 2011 Hvilken kompetanse trenger bibliotekene ved overgang til nytt system FBF seminar Trondheim 6mai 2011 Kari Normo.
Arbeidsmarkedsbedriftene – veien videre
Kommunestyremøte Levanger 21. mai 2008 Jan Arve Strand NAV Partnerskap.
KVALIFISERINGSPROGRAMMET Syretesten på samarbeid i NAV Ola Heen Strømmen, NAV Buskerud Samarbeidskonferanse Norefjell, 21 april 2009.
HARSTAD KOMMUNE I Harstad bor det ca
Partnerskapet mellom stat og kommune i NAV-kontoret. Hvordan brukerne kan stimulere til utvikling av NAV- kontorene? Honoratte Muhanzi Kashale Samarbeidsforum.
Etisk kompetanse er en forutsetning for kvalitet
LÆREPLANVERKET FORMÅL OG STRUKTUR Ved Ola Ivar Eikebø
Nasjonal strategi for arbeid og psykisk helse Seniorrådgiver Hildegunn M. Førsund, Arbeids- og velferdsdirektoratet Attføringsmessa januar 2008.
Kvalitetssystemet Kvalitetslosen – 4 moduler
Kommunikasjonsstrategi Innherred Samkommune
Dialogseminar Åre 15. – – NAV v/Jostein Solberg Dialogseminar Åre, 16. februar 2006.
Innherred samkommune 1 Dialogseminar Åre 15. og 16. februar 2006 Innherred samkommune Status Administrasjonssjef Rudolf Holmvik.
Møte i Nasjonalt Råd for Teknologisk utdanning - Høgskolen i Oslo oktober 2007 Tiltaksplan for å styrke realfagene 2007/2008 Geir Anton Johansen.
St.meld. 25 (2005 – 2006) Mestring, muligheter og mening «De fleste undersøkelser peker på dagligliv, måltider, aktivitet, sosiale og kulturelle forhold.
NAV – REFORMEN Innhold og utfordringer i NAV-kontorene. 12 K PLO-nettverk 27.september 2006 Live Jetlund, rådgiver, Fylkesmannen i Vestfold.
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Difi, 1. mars 2012 Sissel Gulbjørnrud
Karriereveiledning i et livslangt perspektiv – sammenhengen mellom NAV og skolesystemet Rune Kristensen, NAV Rana arbeid Tromsø 20. april 2007.
© Bergen kommune Høring om overgang fra egen bolig til sykehjem. Byombudets erfaringer Kvalitet på saksbehandlingen retttsikkerhetsperspektivet.
”Aktiv på dagtid” ”En resept å gå for…” Sommarøy, m ai 2009 Informasjon om arbeidet i Finnmark.
Flyktningkonferansen 2008
NAV og flyktningearbeidet ”Nytt oppdrag – nye muligheter!”
Brukerplan i Stavanger
Drammen 20.september 2009 NAV Drammen – Mangfold og omdømme Elisabeth G. Holen NAV – leder Drammen.
Digital kompetanse - for hvem og hvordan?. Digital kompetanse Nå nytter det ikke lenger å vente på at det skal gå over. PFDK er her og er kommet for å.
Den vanskelige samtalen Rusforum i Nord-Østerdal
Bomiljøprosjektet i Drøbakgt.1 Presentasjon for Sagene SV
Arbeids- og velferdsforvaltningen
Nytt fra NAV på boligfeltet Hege Løchen, KS storbyforum
Attføringsbransjen i Vestfold er i endring
Involvering ProjectOslo Osloregionens posisjoneringsprosess.
Fra IT for funksjonshemmede til IKT for alle – i et samfunn for alle 1998: Et oppdrag under regjeringens Handlings- plan for funksjonshemmede Finansiert.
NAV-konferanse 5.mars 2009 Rådmannens ansvar og interesse for NAV-kontoret.
OVERGANGEN FRA GRUNNSKOLE TIL VIDEREGÅENDE SKOLE.
Vi ser Selvhjelp sprer seg! Erfaringer fra pilotfylket Møre og Romsdal.
Larvik – der det gode liv lever!
Tverrfaglig samarbeid er ditt ansvar! Flink med folk i første rekke Fagnettverkssamling Royal Garden Trondheim, 19.juni 2009 Ann Sissel Misund Nedberg,
Konferanse Tromsø mai 2010 Kai Brynjar Hagen 1 Kompetanseutvikling som samarbeidstiltak mellom Nordlandssykehuset og kommunene Kai Brynjar Hagen.
NAV og vår yrkesetikk. YRKESETISK GRUNNLAGSDOKUMENT Vedtatt på kongressen i 2002 Yrkesetiske prinsipper.
NAV Vennesla Innlegg av SKA ved Gry Lægraid Sørensen.
Flyktninger – Hva kan tiltaksbedriftene bidra med? Johan Martin Leikvoll.
Status 2016; «Et historisk tilbakeblikk, aktuelle trender og veien videre mot et mer inkluderende arbeidsliv for personer med sammensatt bistands behov»
2008 Forslag til innhold i og organisering av Kvalifiseringsprogrammet
Vi ønsker innspill til arbeidet med helse-, omsorg- og sosialplan
Samtidig innsats fra NAV og behandlere - fullt mulig!
Kommunal styring og planlegging av Helse- og omsorgtjenesten
Trepartssamarbeid Et avtalefestet samarbeid mellom politikere, administrasjon og fagbevegelsen Gjensidig forpliktelse i forhold til programmets mål.
Brønnøysundregistrene
2008 Forslag til innhold i og organisering av Kvalifiseringsprogrammet
25. desember 2018.
Utskrift av presentasjonen:

Serviceutvikling i endringens tid Servicekontorene etter NAV – hva nå ? Servicekonferansen 2008 – samarbeid og utvikling

VELKOMMEN TIL ; MULIGHETENES MARKED

Arbeids- og velferdsetaten ble etablert 1.juli Sosialtjenesten i kommunene og etaten vil sammen utgjøre Arbeids- og velferdsforvaltningen (NAV). Høsten 2006 åpnet de første 25 NAV-kontorene. I fjor ble det etablert 121 NAV-kontorer. September 2008 var det 210 NAV-kontorer. Innen 2010 skal det etableres 460 kontorer.

Kommunenorge er ulikt organisert. Det er servicetorg også…

Status oktober 2008 ? Erfaringene så langt ? Servicetorget og NAV - mulighetenes marked ? Vi deler noen gode erfaringer/strategier/metoder med hverandre

Servicetorget tydeliggjøres ! ? Er det slik at arbeids-og velferdsreformen Kan aktualisere en profilering av Service- Torget ????

Viktige målgrupper i Trondheim Brukere Innbygger Bruker- organisasjonene Helsetjenesten Behandlere Kommunal- råd Psykiatri- tjenesten Arbeid og kompetanse Tolke- tjenesten Brukerråd Kriminal- omsorgen Rusmiddel- omsorgen Voksen- opplæring Videregående skoler Tiltaks- arrangørene Attførings- bedriftene Næringslivet Kvalifiserings- Enheten for innvandrere Fylkesmannen Politikere Høgskoler og universitet Barne- og familietjenester Helse og velferd Dagtilbud Lagspill Virkelighets- forståelse Motivasjon Legitimitet Media Egne med- arbeidere Velgere/ skattebetalere Arbeidsgivere

Noen metoder for å gjøre noe med mulighetene ”KARPE DIEM”

Dialog – ” en betingelse” - Riv revirene – Definer lokal identitet - Hold publikumsperspektivet - Forpliktende samarbeid - Bygg nettverk / bygg allianser - Infrastruktur – menneskelig, fysisk og digital Noen metoder for positive endringsstrategier ;

Tvihold på brukerperspektivet ! èn – dør – èn henvendelse” – prinsippet gjelder

Oppsummering ; Servicetorg og NAV – hva nå ? Endring til det beste ! Aktiv bruk av reformen Intern ansvarsdefinisjon og profilering Ta initiativet Formaliser samarbeid (kommunikasjonsplanen) Bygg nettverk (struktur/system) Det er et marked med muligheter… !