Informasjon om tolkeformidlingen
På formidlingen jobber: 2 formidlere i 100 % stilling 1 formidler i 80 % stilling 1 formidler i 50 % stilling
Brukergrupper: Døve Døvblitte Døvblinde Hørende
Oppgaver: Ta imot bestillinger og andre henvendelser til tolketjenesten og besvare disse Finne tolk/tolker til bestillingene Melde tilbake til bestiller om tolk/ikke tolk Andre henvendelser Informasjon
Hvordan kommuniserer vi med brukere og bestillere: SMS e-post telefon teksttelefon faks per post/brev
Mer om brukergruppen: Døve – tegnspråk Døvblitte – tss eller skrivetolking Døvblinde – taletolking, tegnspråk i innskrenket synsfelt, taktilt tegnspråk, bokstavering og haptisk
En bestilling fra A – Å: Mottar bestillingen Bekrefter at bestillingen er mottatt Ber eventuelt om mer informasjon Registrerer bestillingen i OTS En eller to tolker Ledig tolk? Rett tolk på rett sted
forts. Frilanstolker i eget fylke Tolker fra annet fylke Har tolk Har ikke tolk Oppdrag på kveldstid og i helgene Reiseoppdrag
Eksempel på oppdrag: lege, tannlege, sykehus møter kjøp/salg av hus jobbintervju dåp, bryllup, begravelse fødsler fritidsaktiviteter utdanning vinkveld, tupperware party
Prioriteringer: Må dessverre prioritere oppdrag opp mot hverandre Prioriterte oppdrag er for eksempel politiavhør, sykehus, arbeid, kirkelige handlinger og utdanning
Samarbeid: Viktig og essensielt Morgenmøter Mange detaljer Informasjonsflyt Hjelper hverandre
Takk for oppmerksomheten