NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bruk av nettstøtte i kreftsykepleierutdanningen
Advertisements

Nettskolen i Nordland Geir Hareide Hansen, leder 27. Februar 2014 Foto: Crestock.
Høgskolen i Sør-Trøndelag Evalueringen sett fra de evaluertes side.
VIRCLASS prosjektet The Virtual Classroom for Social Work in Europe Ide – innhold – søkeprosesser – samarbeid med mediesenteret Presentasjon på Seminaret:
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Styringsmodeller Lars Tveit, KS.
NRØA møte Oslo november 2008 Mona Majgaard / Theo Schewe Kandidatundersøkelser NRØA.
Rapportering til departementet Seminar NPH, 16. januar 2007.
Strategi og politikk for utvikling av det digitale fag- og forskningsbibliotek ved egen institusjon av Lars Egeland, Høgskolen i Vestfold Innledning på.
Integrering av informasjonskompetanse i undervisningen ved UiB Utdanningsavdelingen og Utdanningsutvalgets engasjement i UBs arbeid med Informasjonskompetanse.
ved Wenche Natland Dahlen Karl-Johan Johansen
OMJ-98 Avdeling for samfunnsfag Kompetansemøter mellom praksis og utdanning P 10/2005.
Program Trygt læringsmiljø på nett ved høgskolelektor Hanne Maria BingenHanne Maria Bingen Gruppearbeid Vi deler oss i diskusjonsgrupper.
Tverrfaglig videreutdanning i eldreomsorg AHS studieåret
Studiekvalitetsundersøkelsen (SKU) ved Høgskolen i Lillehammer 2005 Gjelder både heltids- og deltidsstudier.
NVHs kvalitetssystem Oslo: 2. mai NVHs sentrale prinsipper for kvalitetssystemet •Kvalitetssystemet skal inngå som integrert del av NVHs ledelses-,
Biblioteket som læringsrom. Bakgrunnsteppe for kvalitetsreformen Ønske om internasjonale standarder Voksende studentkull Skifte i pedagogisk fokus –Fra.
Tiltaksplan for studiekvalitet: Status og videre utvikling Avdeling for IT Høgskolen i Østfold.
Fagskolen Rogaland: offentlig, med 3 avdelinger
1 Bruk og egnethet av fire LMS-systemer Presentasjon på NFF-konferansen 17. november 2006 Olav Skundberg, Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Registrering av kjemikalier i Kromatografigruppa, Fürst Medisinsk laboratorium. Database laget med bruk av teknologiene PHP, MySQL og Apache Prosjektoppgave.
Hvordan satse på e-læring og fleksibilisering av studier? Innledning til debatt Julie Feilberg, Styreleder, Norgesuniversitetet.
Sats på nettet Av Lars Egeland. Hvorfor satse på nettet ? zRask informasjon og kommunikasjon zMiljøvennlig zStor uavhengighet av tid og sted zFramtidas.
Erfaring med bruk av åpen kildekode til støtte for læringsprosessene
Utredning om digital tilstand i høyere utdanning – om forhold knyttet til bruk av IKT i undervisningssammenheng.
Presentasjon av ”Overhallaprosjektet” Bredbåndskrevende læringsmetoder i Namdalen NVU konferansen 2005 Håvard Sørli
Kokebok for nettbasert undervisning NVU-konferansenGrimstad mars 2006.
Integrering av SSS Kristin Hinna, Høgskolen i Bergen (leder) Morten Lindeland, Høgskolen i Agder Arne Langøen, Høgskolen Stord Haugesund Svend Andreas.
Erfaring med bruk av E - læring i Helse Bergen:
UFD ITU-konferansen Kristin Clemet, ITU-konferansen 2003, ”Digital dannelse. IKT i utdanning: Resultater og konsekvenser”. Oslo 16.
Høgskolen i Oslo Læringssenteret – - forskjellig fra ”tradisjonell bibliotektjeneste”? Avd. JBI Kari Mitchell, underdirektør; Tanja Strøm, hovedbibliotekar.
Etter- og videreutdanning i kommunehelsetjenesten
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Faglig og administrativ bruk av Classfronter Vibeke Bjarnø Seminar for personalseksjonen
Nettbasert læringssystem Evaluering av LUVIT i bruk ved HiO
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmenn- og førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning.
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Stedbunden undervisning med fjernundervisningsteknolgi - tilrettelegging for åpen og fleksibel læring Monica Johannesen og Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
Masterstudium IKT og læring Arbeidsseminar PUS 12/2 03.
Kollegaopplæring ved LU Tiltak for bred implementering av IKT ved Lærerutdanningen,LU Presentasjon for KUF på julemøte
Mjøs-utvalget om IKTs betydning Oppsummering til LUs fagdag 2000 Leikny Øgrim og Monica Johannesen.
Fagreferentens arbeidsoppgaver i ei tid med nye læremetoder og nettbasert utvikling Hans Martin Fagerli Høgskolen i Oslo.
høgskolens elektroniske kvalitetssystem
Fornyelse mot høyere kvalitet vil kreve mer samarbeid Dekan Ole-Gunnar Søgnen Konferanse om norsk ingeniørutdanning.
9-kommunesamarbeidet i Vestfold Status og resultater Langesund 10. mars 2005 Torill Lønningdal adm leder 9k.
Spillbasert læring Hugo Nordseth.
Kvalitetssikring ved Høgskolen i Østfold. 2 Innledning Kvalitetssikringssystemet ved HiØ ble godkjent høsten Hovedtrekk i NOKUTs evalueringsrapport:
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
1 Idéportalen – Et initiativ for å formidle studentoppgaver fra næringsliv og offentlig forvaltning Idéportalen, v/ Line Hafsahl Johansen.
Høgskolen i Oslo Arbeidsseminar Utdanningsforbundet: Digitale læremidler og læringssyn Behov for nasjonalt trykk og bevisste handlinger i barnehage og.
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Oppbygning, faglig og administrativ bruk av ClassFronter Vibeke Bjarnø Seminar for avdeling ØKS
Høgskolen i Oslo Samtekst med fokus på Prat & Forum i LUVIT Grunnkursmodul IT og læring 6.Mars 2002.
Farmasøytisk institutt, 2006 Velkommen til nye studenter 14. august 2006 Instituttdirektør Karen Marie Ulshagen.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
Kunnskapsbasert endring Kort om Høgskolen i Nord-Trøndelag Mål/oppgave fokus vs. Struktur Felles ansvar – ulike roller… Relevant kompetanse.
Farmasøytisk institutt 2005 Velkommen til nye studenter 15. august 2005 Instituttdirektør Karen Marie Ulshagen.
AITeL – Avdeling for informatikk og e-læring Presentasjon for høgskolestyret 17.september 2007.
:PULS - mandat og strategi HANNE SCHOU RØISING, LEDER FOR PULS.
Strategi – Innspill fra IDI Kalvskinnet Ledermøte 22. mars 2017
Senter for læring og utdanning
Omstillingsprosjekt ved vernepleierutdanninga ved HiST
Status HP Utdanning og læringskvalitet
Overordnet strategi SV-fakultetet
Samarbeidsarenaer som virkemiddel for å fremme god læring Teknologisk forum, TNM-Porsgrunn 15. mars 2017 Randi T. Holta Visedekan for profesjonsutdanningene.
Arbeid med Handlingsplan for undervisning ved UiS
Ressurssenter for undervisning, læring og teknologi (Result)
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Dialogmøte Regional ordning kompetanseheving barnehage
Utskrift av presentasjonen:

NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS

Høgskolen i Agder •Mot år 2006 ( ) •viktig at den rette teknologien er tilgjengelig på lærestedene •tilby kurs og studier basert på fleksible læringsformer som IKT, selvstudier, sommersemester, weekendsamlinger m.m •som høgskoleledelsens har ansvar for. Et av disse punktene er å sørge for at bibliotek, laboratorier, teknisk utstyr, IT m.m •bibliotektjenesten ved høgskolen skal være en integrert del av høgskolens læringsmiljø

Høgskolen i Agder •IT-tjenesten/IKT har et operativt ansvar for at høgskolen har en teknologisk infrastruktur •Brukermiljøene har selv hovedansvaret for å utvikle kompetanse i bruk av IKT innenfor de ulike fagområdene •Det har blitt holdt en del IKT kurs •HiA brukes SSS ClassFronter

Høgskolen i Agder •All evalueringen av emner og studieprogram gjennomført ved hjelp av ClassFronter •Det er gjort en integrasjon mot FS slik at data fra FS automatisk overføres til ClassFronter •SSS inn mot praksisfeltet •Kursing i pedagogisk bruk av IKT

Høgskolen i Bergen •IKT et virkemiddel, IKT plan for HiB •IKT i læring (pkt 2.1) •IKT i forskning og formidling (pkt 2.2) •IKT i profilering og markedsføring (pkt 2.3) •IKT i administrasjon (pkt 2.4) •kompetanseheving (pkt 2.5)

Høgskolen i Bergen •IT-drift har et operativt ansvar for driften •Superbruker ved de ulike avdelingen har ansvar for kursing •HiB bruker SSS It’s Learning

Høgskolen i Bergen •It’s Learning har blitt aktivt bruket til evaluering og oppfølging av studenter •Det har vært et samarbeid mellom ledelsen og It:solution slik at man kan automatisk overføre studenter som er registrert i FS til It's Learning •SSS inn mot praksisfeltet •Kursing i pedagogisk bruk av IKT

Høgskolen i Nord Trøndelag •Strategiske plan for •Utvikling av E-læring og nettbasert fjernundervisning skal prioriteres slik at markedsandelen på dette området kan opprettholdes og også øke. •videreutvikle den pedagogiske plattformen basert på det beste innen profesjonsutdanningene med tilpasning til kvalitetsreformens krav og forventninger. •Det skal satses videre på å utvikle høgskolepedagogikk basert på gode tradisjoner innen profesjonsutdanningene og som er tilpasset kvalitetsreformens krav og forventninger

Høgskolen i Nord Trøndelag •HiNT innførte studeåret ClassFronter som SSS •Brukes til å gi beskjeder, distribusjon av informasjon og oppgaver •ClassFronter til innleveringer av ulike oppgaver, og ved eksamensavvikling •tatt i bruk e-lærings-prinsipper/metodikk i stadig større grad i undervisningen blant de faglige tilsatte

Høgskolen i Sør Trøndelag •Den strategiske planen for HiST har en virketid på 10 år (2010) •E-læring er ikke spesielt nevnt i planen, men implisitt ligger det der da det flere plasser nevnes nye læringsformer og bruk av teknologi •Man skal prøve ut og vurdere nye teknologier og nye læringsprosesser, og studentene skal få samhørighet i fag- og studiemiljøet

Høgskolen i Sør Trøndelag •HiST har landet på er It's Learning •Det har vært et samarbeid mellom ledelsen og It:solution slik at man kan automatisk overføre studenter som er registrert i FS til It's Learning •It's Learning vil bli tatt i bruk for alle fag fra høsten 2005

Universitetet i Stavanger •strategiplan for e-læring er enda ikke vedtatt, men •NettOp UiS, produksjonsmiljø for e-læring •Senter for fleksibel læring og kompetanseutvikling (FLEKS) •Våren 2005 ble det startet et nettportralprosjekt ved Universitetet i Stavanger

Universitetet i Stavanger •Man har vedtatt å bruke It’s Learning som SSS - ferdig implementert i organisasjonen høsten 2004 •Det har vært et samarbeid mellom ledelsen og It:solution slik at man kan automatisk overføre studenter som er registrert i FS til It's Learning.

Avslutting •Spørsmål som kan være av interesse å gå mer i dybden på, kan være •Implementering av SSS •SSS inn mot praksisfeltet •SSS som adm. verktøy, samkjøring mellom FS og SSS •IKT i evalueringsarbeid (underveis og sluttevaluering) •Kursing i pedagogisk bruk av IKT