Evenstad 2009. REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
STUDIEFORBEREDENDE UKE SOM MANGFOLDSPROSJEKT Begrunnelser, innhold og erfaringer Anne M. Skumsnes, PULS
Advertisements

ARBEIDSEVNEVURDRING I NAV
Høgskolen i Oslo Hvordan matcher studenters trening i kunnskapsbasert praksis med yrkeslivets krav? ved Anett Kristin Kolstad, 1. bibliotekarstipendiat.
Fasilitetsundersøkelsen– BI Oslo 2010 Sammendrag.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Tilfredshetsundersøkelsen 2009 Campus RENA. Tilfredshetsundersøkelsen 2009-Campus RENA Undersøkelsen 2007 I 2007 valgte avdelingen følgende fokusområder.
Høgskolen i Sør-Trøndelag Evalueringen sett fra de evaluertes side.
Web-publisering som alternativ presentasjonsform i sykepleieutdanningen NVU konferanse 13.Mars 2006 Gjertrud Husøy Høgskolen Stord/Haugesund.
Økt kvalitet som siktemål Forslag på veiledning til de 5 nye punktene på arbeidstid – i PBL – A området –
PALS – Skoleomfattende tiltaksmodell
Vurdering for læring V/ Trude Slemmen Wille
Samarbeid folke- og skolebibliotek v/ biblioteksjef Guri Sivertsen Haugan, Levanger bibliotek Skal si litt om hva vi har gjort i Levanger, og hva vi.
Tilfredshetsundersøkelsen 2008 Tilbakemeldinger til studentene og oppfølging i LUNA.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
UH-nett Vest og Profesjonalisering gjennom internasjonalisering Det 72. norske bibliotekmøte på Hamar Lene Bakke.
Fra Høgskole til Universitet Innlandsuniversitetet Høgskolene i Lillehammer, Gjøvik og Hedmark • Hamar: Lærerutdanning, naturvitenskap • Elverum: Folkehelse.
HOVEDOMRÅDER UNDERVISNING/ORGANISERING OPPFØLGING AV ELEVENE
Tema: Velkommen til foreldremøte på Malakoff videregående skole
Arbeidsgivers losteam Arbeid og psykisk helse
Kroppsøvingsdidaktikk
Velkommen til foreldremøter for Vg1 Lærelyst for livet: Det beste i hver enkelt. MESTRING ENGASJEMENTRESPEKT.
Levanger kommune enhet Relasjonelle faktorer i læringsmiljøet Bunntekst 1 Materiell for helhetlig arbeid med læringsmiljø, U.dir, StåstedsanalysenElevundersøkelsenForeldreundersøkelsenFaktorer.
Oslo kommune Utdanningsetaten Nordberg skole Elevsamtalen/ elevmedvirkning Hanna Berntsen Øybø Stephanie Buadu Sebastian Sommerfeldt Hanne Bender Grønstad.
Hvordan hindre frafall i videregående opplæring
Grupper og gruppepsykologi
HOVEDOMRÅDER UNDERVISNING/ORGANISERING EKSAMENSRESULTATER
Gjennomgang av Fasilitetsundersøkelsen Prosessen så langt Arbeidsgruppen organisert som inkluderer deltaker fra alle relevant avdelinger. Arbeidsgruppen.
BIs bibliotekmodell ved bibliotekdirektør Dagmar Langeggen Åpning biblioteket ved BI Trondheim, 11. november 2008.
Læringsmiljø Bunntekst.
Tilfredshetsundersøkelen 2009 Campusstudenter. REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilfredshetsundersøkelsen spørsmål delt inn i fire tema:  Faglige.
Flekkefjord Produkter AS. ETABLERINGEN Etablert våren Kun NKI Få tilbud lokalt. Styrke tilbudet ved bedriften Styrke statusen til bedriften.
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
SFTs syn på kompetanse, moral og standard hos aktørene i farlig avfallsbransjen. Harald Sørby seksjonssjef.
Sted/Dato endres i topp-/bunntekstPresentatør/Virksomhet endres i topp-/bunntekst PROSJEKTET: ”BARN I RUSFAMILIER”
Høgskolen i Oslo Læringssenteret – - forskjellig fra ”tradisjonell bibliotektjeneste”? Avd. JBI Kari Mitchell, underdirektør; Tanja Strøm, hovedbibliotekar.
BEVEGELSESGLEDE.
Erfaringer fra HiL ulike samarbeidsprosjekter innen vurdering 3 hovedmodeller Etterutdanning Veiledning av team Undervisningsrekke.
Frafalls-og mobilitetsundersøkelsen En undersøkelse blant bachelorstudenter ved Universitetet i Oslo Møte i Læringsmiljøutvalget 22. september 2011 Studieavdelingen/Helge.
Gjennomstrømningsprosjekt LUNA Definisjon på gjennomstrømning Antall studenter som har fullført et studium i forhold til antall som startet.
Olsvikåsen videregående skole. - ny skole i Bergen. - søknadsfrist 1
1 NITO Studentene, Hvem som blir og hvem som ikke blir Hvem som blir og hvem som ikke blir Emanuel Rygg leder NITO Studentene.
LOKALT KULTURLIV Offentlig, frivillig og privat Hånd i hånd OG hver for seg?
Fysisk aktivitet og psykisk helse
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTER HØSTEN MED FOKUS PÅ KUNNSKAP OG GLEDE.
AGENDA PRESENTASJON AV MEDARBEIDERE REGLER FOR PERMISJON
AGENDA PRESENTASJON AV MEDARBEIDERE REGLER FOR PERMISJON EKSAMENSRESULTATER UNDERVISNING/ORGANISERING VURDERING OG OPPFØLGING ELEVENES ARBEIDSMILJØ /
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid
INTERKOMMUNALT SAMARBEID I VOKSENOPPLÆRINGEN Follo Kvalifiseringssenter IKS (FK) Opprettet kommuner (Frogn, Ski og Vestby) Antall deltakere 250/565.
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
NSSF & OLYMPIATOPPEN T reningsløftet NSSF Jenteprosjekt
1 Barneverntjenesten En lovpålagt tjeneste. 2 Først en gladnyhet Fylkesmannen har innvilget kr ,- til 50% stilling med virkning fra
Hop ungdomsskole/Bergen kommune
Helhet og sammenheng - UiU skoleeierkonferanse
Slåtthaug ungdomsskole
BSK skiskyting : Tilbud til junior- og HL-løpere 2009/ skisse til diskusjon 2/3/2009 For styret: Jon Håvard Loge Mars 2009.
Eksamen i pedagogikk og elevkunnskap
Kommunal- og moderniseringsdepartementet Norsk mal:Tekst med kulepunkter Tips bunntekst: For å sidenummer, dato, og tittel på presentasjon: Klikk på ”Sett.
8C Skoleåret
Presentasjon 10. nasjonale konferanse om inkluderende læringsmiljø, Trondheim 21. oktober 2015 Truls Nedregård avdelingsleder, TNS Gallup.
Velkommen til Rælingen vgs Møte med foresatte torsdag
AITeL – Avdeling for informatikk og e-læring Presentasjon for høgskolestyret 17.september 2007.
2. mai 2016 Lærings- og arbeidsmiljøåret ved UV. UV 20 år i år! Fakultetet er 20 år i år Sammensatt av –Et tradisjonelt universitetsinstitutt -> IPED.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.
Hvordan lese rapportene
Aktiv skolestart skoleåret 2017 / 2018
SIUs samfunnsoppdrag «SIU har en nasjonal rolle som pådriver for internasjonalisering i hele utdanningssektoren. Gjennom SIUs virke skal enkeltmennesker,
Velkommen til Engebråten skole
Fylkesmannen i Vest-Agder, Internasjonalisering
Brukeren skal være viktigste aktør
Utskrift av presentasjonen:

Evenstad 2009

REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte

REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte •99% heltidsstudenter på Evenstad •Hvordan øke tilstedeværelsen:  Må skape et helhetlig studiemiljø på campus  helhetlig campus, faglig og sosialt, fritid og studietid

REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte •99% heltidsstudenter på Evenstad •Hvordan øke tilstedeværelsen:  Må skape et helhetlig studiemiljø på campus  helhetlig campus, faglig og sosialt, fritid og studietid •Har forbedret en del:  68 hybler på campus  Gymsal  Velfungerende kantine med stort og variert tilbud (også hver 3. søndag) (stor økt tilfredshet)  Tekniske fasiliteter som trådløst nett og strømuttak (på hele campus) •Jobber med å utvikle  Utearealer  Bedre kantinelokaler, lesesaler, bibliotek, resepsjon  Fellesrom

REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte •99% heltidsstudenter på Evenstad •Hvordan øke tilstedeværelsen:  Må skape et helhetlig studiemiljø på campus  helhetlig campus, faglig og sosialt, fritid og studietid •Har forbedret en del:  68 hybler på campus  Gymsal  Velfungerende kantine med stort og variert tilbud (også hver 3. søndag) (stor økt tilfredshet)  Tekniske fasiliteter som trådløst nett og strømuttak (på hele campus) •Jobber med å utvikle  Utearealer  Bedre kantinelokaler, lesesaler, bibliotek, resepsjon  Fellesrom Fysisk og sosialt

REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte •Større ressurser til internasjonalisering (stor økt tilfredshet) •Større ressurser til studieveiledning (stor økt tilfredshet) •Reviderte alle studieplaner i 2008 •Innfører blokkundervisning (4 blokker i året)  Mer intensiv undervisning av hvert emne  Håper å øke gjennomstrømning per emne pga ‒ mer jevnlig oppfølging ‒ gruppearbeid som hjelper hverandre frem og skaper forventninger til tilstedeværelse ‒ Styrket studiemiljø i klassen?

REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte •Større ressurser til internasjonalisering (stor økt tilfredshet) •Større ressurser til studieveiledning (stor økt tilfredshet) •Reviderte alle studieplaner i 2008 •Innfører blokkundervisning (4 blokker i året)  Mer intensiv undervisning av hvert emne  Håper å øke gjennomstrømning per emne pga ‒ mer jevnlig oppfølging ‒ gruppearbeid som hjelper hverandre frem og skaper forventninger til tilstedeværelse ‒ Styrket studiemiljø i klassen? Service og informasjon Faglig

REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte •Lærere blir mer tilstedeværende i løpet av blokken de underviser i •Forventer tilstedeværelse også de andre blokkene, bl.a. for veiledning •Fravær pga faglige reiser (feltarbeid, konferanser, nettverksbygging) •Må også jobbe med å skape et arbeidsmiljø som er helhetlig og fører til tilstedeværelse og deltakelse

REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte