Velkommen til Butikkråd. Bakgrunn •Bakgrunnen for at Coop har valgt å opprette Butikkråd er for å bidra til å øke butikkens lokale konkurransekraft og.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
HVA ER ?.
Advertisements

Informasjon fra styret. Året som gikk •Internett •E-postliste/diskusjonsforum •Henvendelser •spørreundersøkelse.
Oppgaver frem mot neste samling OppgaveKommentarFrist Gjennomføre møte med mentor Gjennomgå visjon, mål, prosjektplan og evt. oppdatert prosjektidè med.
Fagforeningens arbeid for mangfold
MEDLEM AV SKOLENS SAMARBEIDSUTVALG
Årets beste forbedringsgruppe
Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april Ny nettløsning En orientering om hva vi lanserer 3. mai Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april.
Foreldrekontakter Ved arbeidsutvalget i FAU Utarbeidet av Arly Hauge Presenteres onsdag av Birgitte Engestøl.
Om Lillevollen. Målet med langturnus. Langturnus som grunnlag for aktiviteter og opplevelser i Lillevollen Bofellesskap.
Rita Lucia Endresen. Medlem NFU´s Landsstyre Den første person med utviklingshemming som er medlem i Landsstyret i egen organisasjon.
Organisasjonskultur Studentlivs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur Introduser hovedtema og undertema. Kunnskap om hva organisasjonskultur er. Definisjon:
Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Styrevervregisteret FFF Bodø 26. mai 2010 Linda K. Storjord Formannskapssekretær.
Forstandere i trossamfunn
Innovative offentlige anskaffelser
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Butikken som sosial arena Værnes 30. – 31. august Line Tellemann, prosjektleder.
Zebra Use case modell av systemet Et løsningsforslag.
Vibeke Bjarnø, Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier
11. Legitimitet og makt Påstandene:
IVARETAKELSE AV LEDERMEDLEMMER Lokallagsleder- og Htv-samling.
Guvernørens månedsbrev
FAU Møte 3. september 2013 Velkommen Registrering ved døren.
Arbeid med bistand Rapportering.
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
1. 2 Vær i forkant, man skal jobbe sammen også i etterkant -Klargjør med bedriften saker som kan bli tema under en streik. -For eksempel: -Hvordan kontakt.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur
Styret – hjertet i foreningen
R ETNINGSLINJER FOR KONTAKTFAMILIER : På sykehuset står det en perm fra oss med kontaktinfo om alle kontaktfamiliene, taushetsløfte, retningslinjer. Info.
Velkommen til Konferanse om verving av blodgivere i Bergen 3. – 4
Brukernes time 2009 referat.  Brukerne har lite bevisst forhold til hva brukergruppen kan brukes til og gruppens mandat.  Når kunder og leverandør er.
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Brukerorientering Et praktisk eksempel: Barnehagene i Lunner.
Leverandørnett Ormen Lange
FAU - Lysarkene ligger på MEDLEM AV FAU - HVA NÅ? - Hva gjør FAU? - Hvordan jobber FAU? - Hvorfor har vi FAU? Alle foreldre som.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
vil deltagerne lære blant annet:
Evaluering av rådmannen ved Finn Christian Brevig
Prosjektavslutning og sluttrapport
Møteagenda Leder Velkommen Hjertelig velkommen til BNI x Nå vil jeg gjerne be alle om å hente seg frokost og så begynner vi møtet (i møterommet)
Folkevalgtopplæring for Bydelsstyremedlemmer Reglement for bydelsstyrene.
Øving 1 - Forretningsideen
Ny likepersonsordning
Veiledning prosjektroller
Fokusgrupper Komité Helse og omsorg 25. februar 2015.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Arbeid i valgkomite og nominasjonskomite på fylkesplan i Sp
FORSLAG OMORGANISERING. Forslaget Hovedpoeng: Sagene IF omorganiseres til kun å ha et styre.
IMDi Integrerings- og mangfoldsdirektoratet, Gjøvik
Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.
SKAL BIDRA TIL Å ØKE KVALITET OG AKTIVITETEN I KLUBBENE I TRØNDELAG FOTBALLKRETS.
Velkommen til FAU Sammen skal vi: Jobbe for et godt skolemiljø Ta initiativ til sosiale aktiviteter for elevene Informere og høre alle foreldre om aktuelle.
NMLF LOG-konf 2016 Norsk Militært Logistikkforum innbyr til NMLF LOGISTIKKONFERANSE 2016 på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport 31. oktober og.
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Medlemsregister mm - en liten innføring
Hedmark fylkes flerkulturelle råd HFFR
Medlemsmøte NTF Klubben ASKO Midt-Norge
Medlemsverving 2016/2017 November 2016
Samarbeid og medbestemmelse
Budsjett møte 2010 ”Forslag til hvordan en budsjettpresentasjon i budsjettmøte skal gjøres” XX Senter (eks logo)
Informasjon om FAU (Foreldrerådets arbeidsutvalg) og klassekontakter
Opplæring Koordinatorer 1. november 18
Årets norske Leanvirksomhet
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Mottakskontroll av fiskeråstoff til klippfisk Ålesund 2019
Utskrift av presentasjonen:

Velkommen til Butikkråd

Bakgrunn •Bakgrunnen for at Coop har valgt å opprette Butikkråd er for å bidra til å øke butikkens lokale konkurransekraft og posisjon. •Butikkrådet skal være en kilde for markedsinformasjon samt styrke butikken i nærmiljøet og være en ressurs for butikksjefen. •Coop er eid av medlemmene som er butikkens kunder og det er derfor en del av Coops egenart å lytte til kunder - og medlemmer.

Butikkrådets sammensetning •Et butikkråd skal bestå av 5-6 medlemmer i tillegg til butikksjefen. •Alle butikkrådsmedlemmer må være eller bli Coop medlemmer på rekrutteringstidspunktet. •Et butikkrådsmedlem eller dens nærmeste familie skal ikke jobbe i konkurrerende virksomhet. •Alle Butikkrådsmedlemmene skal signere en taushetserklæring. •Funksjonstiden til et butikkrådsmedlem er for ett år av gangen. –Det er ikke anledning til å sitte lengre enn 4 sammenhengende år av gangen.

Slik skal det gjennomføres

Gjennomføringssted/tid/frekvens •Butikkrådene skal gjennomføres primært i butikken. •Butikkrådsmøtene gjennomføres primært på kveldstid. •Butikkrådsmøtene gjennomføres 3 ganger i året, men Butikkrådet kan avtale å ha flere møter. •Møtene skal i størst mulig grad avholdes innenfor en periode felles for alle butikkene i Samvirkelaget.

Rapportering og tilbakemelding •De opplysningene som kommer frem i løpet av et butikkråd blir nedskrevet i et referat som protokollføres og sendes til medlemmene i butikkrådet og driftssjefen for laget. •I begynnelsen av hvert Butikkrådsmøte skal referatet fra sist møte gjennomgås og det skal kontrolleres om handlingspunktene er blitt fulgt opp. •Driftssjef evt. andre Coop representanter kan delta på Butikkrådsmøtene dersom dette er ønskelig eller nødvendig.

Coop setter stor pris på din deltagelse i butikkrådet •Belønning av deltagerne. –Den tiden man setter av til å delta i Butikkrådet er svært verdifull for Coop butikken, nærmiljøet og andre Coop medlemmer. Dine tilbakemeldinger vil være med på å påvirke hvordan butikken drives fremover. –Du vil som deltaker få nyttig innsikt og erfaring i butikk- og kjededrift. –Som takk for deltagelse i Butikkrådet vil butikkrådsmedlemmene motta et gavekort pålydende kr 500,- ved siste Butikkrådsmøte før jul.

Informasjon og dialogen i Butikkrådet •All informasjon og dialog som foregår i et Butikkrådsmøte er konfidensiell. –Alle butikkrådsmedlemmene skal derfor signere en taushetserklæring. •Butikksjefen registrerer butikkrådsmedlemmenes navn, adresse, medlemsnummer, e-post adresse, telefonnummer og eventuelt dersom vedkommende har spesielle verv som kan være interessant for Butikkrådet. •Det meste av kommunikasjonen i Butikkrådet, utover selve møtene, skal foregå på e-post om mulig. •Dialog utover det som skjer i møtene mellom butikk og butikkrådsmedlemmer skal kun være kontakt mellom butikksjef og det enkelte medlem.

Agendaen for møtene i Butikkrådet •I forkant av hvert Butikkrådsmøte sender butikksjef ut en agenda. –Noen av agendapunktene er standardiserte, mens andre punkter blir tilført basert på innspill fra butikksjef og butikkrådsmedlemmene. •Det er ikke meningen av et butikkrådsmedlem skal jobbe med oppgaver i butikkrådet utover de oppsatte møtetidspunktene. –Dersom ikke vedkommende ønsker dette og butikken har et behov.

Eksempler på diskusjonspunkter •Sortiment? –Mangler/negative aspekter ved sortimentet? •Hvordan butikken drives og fungerer? –Vi vil gjennomføre en evaluering som heter ”Dagligsjekken” –Det er kun butikksjefen/driftssjefen som skal håndtere tilbakemeldinger på personalet. •Hvordan kan Butikkrådet bidra til at dette blir en bedre butikk for nærområdet? •Det lokale markedet og konkurransen –Skjer det noe av interesse? –Hvem er på vei opp og hvem er på vei ned? –Sponsing av lokale organisasjoner/foreninger. –Lokale aktiviteter: •Besøk i butikk •Frokost i butikk •Andre forslag