Velkommen til en presentasjon av Avvikssystemet Input Process

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
HVA ER ?.
Ørnulf Wiig Installasjon AS
Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
IK-Bygg på web: Formål IK-Bygg web skal bidra til å avdekke avvik i forhold til helse, miljø og sikkerhet. Det stilles strenge krav til hvilken forfatning.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Nye Olweus dataweb en bruksanvisning Generell norsk (Q68T)
Araenus Web & Reklame Postboks: 4441, Hospitalsløkkan Tlf: Fax: A.W.A.C.S. – Araenus Web Admin Control.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Et eksempel på hvordan kan en dokumenterer IK – Akvakultur?
Opprett avansert nyhetsbrev Oppgave: Opprette et nyhetsbrev med flere underliggende sider. Underliggende sider vil vises med tittel, ingress og ingressbilde.
Endringer Generelt for TQM Enterprise
BraWeb Bestilling.
Opprett enkelt nyhetsbrev Oppgave: Opprette et enkelt selvstendig nyhetsbrev uten link til undersider. All tekst som skal presenteres skal ligge på samme.
Endringer Generelt for TQM Enterprise
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
HVA ER ?.
Hvordan lager du en konto?
Hendelsesmodulen, TQM Enterprise
Produktopplæring CRM MBS 10 Merete L. Nylund. Agenda  Kontaktperson.  Nytt rapportvindu.  Endringer i dokumentmodulen.  User Satisfaction.  Timeregistrering.
Intranett: Hvordan komme i gang
Forbedringer og ny funksjonalitet
Innføring i hovedmodulene
Funksjonalitetsbeskrivelse
HVA ER ?.
BokSurf Admin. Åpne hyller nå!. 5. ALEPH Brukermøte Bibliotekenes hus Fredag 19. august 2005 David Massey, Bibliotekenes IT-senter AS.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Nettskjema v 3.0 (”BETA” )
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
Levende HMS-system – hva betyr det i praksis?
Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Grunnkurs Arbeidsmiljø Våren 2014
Royal Ministry of Culture and Church Affairs idrettsanlegg.no Seniorrådgiver Morten Roa Kultur- og kirkedepartementet, Idrettsavdelingen E-post:
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Hvordan lager du en konto?
Søking Søknadsbehandling/ Veiledning Realkompetansevurdering/ Vurdering Realkompetansevurdering/ Vurdering Opplæringsbehov Tilpasset opplæring Dokumentasjon.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F Utviklet av IT-seksjonen, LU.
FOKUS: SØK Byggesaksseminar
Problemstyring Problem Management
Bravida IK-Web Internkontrollsystem i praksis – En presentasjon av IK-Web Et nytt forretningsområde i Bravida.
Prosjektavslutning og sluttrapport
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Veiledning Beslutningsprosess
Informasjon og Internet Kjetil Otter Olsen Underdirektør IT-Drift, USIT.
Kvalitetssikring. er alle tiltak som er nødvendig for å sikre at et produkt vil tilfredsstille angitte krav til kvalitet og trygghet Kvalitetsarbeid krever.
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 5 - Prosessbeskrivelse Privatistopplæring.
Veileder i Extranet for brukere, kontaktpersoner og resultatrapportører Extranet - en felles plass for målinger av forbedringsarbeid i pasientsikkerhetskampanjen.
Elektronisk system for HMS-avvik Orientering. Bakgrunn og begrunnelse (1) Arbeidsmiljøloven og forskrift om internkontroll setter krav til at alle virksomheter.
Velkommen til seminar og førjulsfrokost!
Kvalitet, risiko og avvik
Systemmeldinger Systemmelding er informasjon til brukeren om at endring har skjedd. Krever ingen aktiv handling, men det anbefales å merke av som lest.
EQS-opplæring på lync:
Utskrift av presentasjonen:

Velkommen til en presentasjon av Avvikssystemet Input Process Profesjonell avviksbehandling…

Kort om selskapet bak… 10 Ansatte Programvareutvikling med salg Lokalisert i Fredrikstad Eies av de ansatte Etablert i 1994

Input Data AS sine produkter KHMS-system Periodisk kjøretøykontroll og bruktbiltaksering med publisering til FINN.no

Hovedfunksjoner i Avvikssystemet WEB Basert brukergrensesnitt Språkmodul, mulighet for å endre alt språk til sitt eget (Norsk, Engelsk, Svensk og Dansk) E-post i kommunikasjon mellom brukerne, med bl.a. aut. varsling av utgående oppgaver og hendelser. Konfigurerbart brukergrensesnitt Årsaksetterforskning Risiko-vurdering på hver enkelt hendelse Saksbehandling med Korrigerende- og Preventive tiltak Mange rapportmuligheter Portal for styring av organisasjonstilhørig med konsernfunksjonalitet Kunde/leverandørmodul med e-post kommunikasjon

Avviksprosessen Statistikk Rapporter Ny hendelse Registrering og strakstiltak Rapportere til saksbehandler Saksbehandler mottar rapport Starte problemløsning Statistikk Rapporter Årsaksetter- forskning RISIKO Vurdering Korrigerende-/ preventive tiltak RISIKO Vurdering Konkludere og ev. Rapportere Om lukking Lukke sak

Registrering av avvik Input Process har støtte for reklamasjoner, leverandøravvik og interne hendelser. Du kan velge hvem avviket skal sendes til. Felter for registrering av avviksdata er konfigurerbare. Dvs. du kan velge hvilke felter brukeren skal få frem ved registrering. Brukeren kan legge til dokumenter som ekstra dokumentasjon til hvert avvik. Utskriftene er i PDF hvilket forenkler distribusjonen. Avvikene rapporteres inn vha e-post. Alle språktekster kan redigeres slik at disse passer inn i en eventuell eksisterende terminologi.

Saksbehandling av avvikene Saksbehandling av avvik er den delen av prosessen hvor man søker å finne årsaker, iverksette tiltak for å hindre gjentakelse og vurdere risiko med etterfølgende avslutning av saken. Saksbehandlingene kan deles inn i 4 deler: 1. Årsaksetterforskning 2. Risikovurdering 3. Korrigerende og forbedrende tiltak 4. Lukking av sak

Årsaksetterforskning I årsaksetterforskning i Input Process har vi laget en 5 trinns modell hvor man starter med hovedkategorien og ender med system-/bakenforliggende årsak. Å finne årsaken og eliminere denne vil ofte være hovedformålet med å behandle et avvik. Dersom du gjennomfører et tiltak som fjerner årsaken er dette et korrigerende tiltak. 1. Kategori 2. Rapporttype 4. Virkelig årsak 3. Utfall/Konsekvens 5. System årsak

Risikovurdering Når årsakene er avdekket kan det gjennomføres en risiko vurdering for hendelsen. I Input Process er det valgt en 5x5 matrise for plassering av risikonivå. Kostnadsnivåene og konsekvensene er redigerbare slik at virksomheten kan tilpasse dette til sitt eget nivå. Når risikovurderingen er gjennomført vil dette kunne være et beslutningsunderlag for videre tiltak rundt avviket. Dersom for eksempel risikoen vurderes til lav kan man velge å ikke gjennomføre korrigerende tiltak.

Korrigerende tiltak Korrigerende tiltak er tiltak som skal eliminere årsaken til et avvik. Virkningen av disse skal verifiseres av bemyndiget person, i Input Process er dette saksbehandler. Korrigerende tiltak opprettes og sendes for utførelse til rette vedkommende med frist for gjennomføring. Dersom fristen ikke overholdes vil systemet aut. Sende purre-mail. Når tiltaket er utformet sendes dette til rette vedkommende pr. e-post. Når tiltaket er utført varsles saksbehandler om dette og kan verifisere virkningen. Forebyggende tiltak gjennomføres på tilsvarende måte, men dette er tiltak som har en forebyggende virkning og gjennomføres dersom det avdekkes behov. 1. Frist 2. Ansvarlig 4. Status 3. Oppgave 5. Kostnader

Søk og etter avvik Med søkemotoren i Input Process har du du full kontroll over registrerte rapporter, og du kan søke på alle registreringsfelter. Listene tas ut enten som html eller Excel. Med Excel vil du kunne distribuere dette til andre eller du kan lage dine egne statistikker og grafer som et alternativ til rapportgeneratoren i Input Process. Søkene kan lagres slik at du enkelt kan hente disse opp igjen på et senere tidspunkt.

Rapporter og statistikker Rapportgeneratoren lar deg ta ut rapporter på stort sett det meste rundt behovet i et kvalitetssystem. Den gir deg en oversikt over periodevis- utvikling og gir deg grunnlaget du behøver i ditt videre forbedringsarbeide. På neste side er det gjengitt noen eksempler på rapporter generert av Input Process. Input Data utvikler stadig nye rapporter basert på kundens ønsker og behov.

Rapporter og statistikker 1. Stående stolpediagrammer 4. Avviksrapport i PDF 2. Kakediagrammer 3. Liggende stolpediagrammer

Full oversikt i portalen Portalen gir deg full oversikt over dine avvik, men også andre sine dersom du er administrator. Alle linker i menyen kan administreres av dere. Nyheter publiseres til ønskede roller, enten pr. e-post og i portalen eller bare i portalen. Du kan legge til bilder og tabeller i teksten til nyhetene. Gjennom konsernfunksjonaliteten vil du kun se det som er relevant for din del av organisasjonen. 2. Nyheter 1. Redigerbare menyer 3. Statuser

Kontakte oss Vi leverer også løsninger for dokumentstyring… Input Data AS Bruket 31 Pb. 89 1620 Gressvik Tlf: 69949700 Fax: 69949701 E-post: inputdata@inputdata.no Web: http://www.inputprocess.com Vi leverer også løsninger for dokumentstyring…