BRUKTBILKURS Gjennomføres av CarWEB. Etableres nå i samarbeid med BilNorge.no og Norges bilbransjeforbund. Kursene støttes av Finn.no og Zett.no.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Advertisements

Kapittel 2: Investeringsanalyse
EN LØNNSOM FORRETNINGSMULIGHET EUROPEISK Kompensasjonsplan 2005.
2 Leseferdigheter og lesevaner
Oppfølging normer og regler
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Del 2: Personlig økonomi.
Ditt Nye Shoppingsenter På Internett
Du har $ 350,- Hva skal du bruke dem på? Dine valg er i dette tilfellet: Bank til 2 % rente Aksjer til 25 % rente Eller på Banners Broker.
Bruktbil13 Stig Morten Nilsen
Salg av toalettpapir og tørkeruller
Kontraktsoppfølging mv.
Aksjehandel på Internett En introduksjon til aksjemarkedet og aksjehandel på Internett Finansgruppa, Høgskolen i Vestfold 29.september 2005.
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
Kommunal eiendomsvirksomhet
Slipp oss til - ungdom inn i landbruket - Presentasjon for (din kommune/temamøte)
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Copyright Kompetansegivende kurs Salg og service – praktisk salg med data som verktøy Varighet:Etter behov Oppstart: Tid: Målgruppe: Selgere Antall.
! Bruktbil – merkeforhandlerens viktigste satsningsområde v/Eljar Ness, carWEB / Sentinel Software AS ?
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Kjøpe bolig – noen kjøpsråd fra en selger. Generelle erfaringer med transaksjoner i eiendomsmarkedet •Transaksjonskostnadene er høye •Eiendomsmeglere.
Østlendingen og skolene i tospann
Tradebroker Reiseseminar 2011
Handel, priser og forbrukerrettigheter
Salgsteknikker & Sosial media
FEILING gir erfaring Ikke la ting være uprøvd fordi du er redd for å feile. Du lærer mest av å gjøre, så gjør mest det.
Go`Supervisor 2010.
Bruktbil - bransjens største utfordring og viktigste satsningsområde
Hva kan KLP Banken tilby dere?
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 Bruktbil - kun et betalingsmiddel eller eget forretningsområde med stort potensiale? Eljar Ness, adm.dir CarWEB.
Markeder med asymmetrisk informasjon
Buskerud BF Side 1...og hva blir viktigst i tiden fremover ??...og hva blir viktigst i tiden fremover ??
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Praktisk Ledelse Kompetanseprosjektet Et samarbeidsprogram mellom Kompetanseprosjektet og Mercuri International for utvikling av ledere. Hvorfor lederutvikling.
Side 1 •Enhver forhandler bør ha en oppdatert oversikt over sine bruktbiler på egen hjemmeside. Noen har ikke etablert dette pr dags dato, andre er misfornøyd.
Finansiering og risikodekning
Velkommen til nettverkssamling 14. mars 2013 KS Agenda Møtesenter

KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
EN KORT PRESENTASJON OM UNGDOMMER, LÆRLINGER OG
VELKOMMEN TIL WEBINAR Visma Bizweb DATO:
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
Del 2: Personlig økonomi.
Del 2: Hvordan utnytte eksisterende kundeportefølje bedre
Av Per T. Eikeland Fleksibilitet og handlingsrom – konflikten mellom ytre og indre effektivitet av Per T. Eikeland
25 kommuner tar grep om egen utbygging Trude Andresen Fagsjef KS EffektiviseringsNettverkene.
TITLE KLUBBENS MÅL OG PLANER PETS D
Per Ragnar Johansen og John Fiskvik
3 Jeg og mitt.
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 Bruktbil – merkeforhandlerens viktigste satsningsområde?
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 Bruktbil – oppsummering.
Side 1 BILFORLAGET AS Best på Bil!. Side 2 Bilforlaget – 30 ÅR!! Bilforlaget AS, etablert 1975, har siden starten spesialisert seg på bilinformasjon.
! Bruktbil – merkeforhandlerens viktigste satsningsområde v/Eljar Ness, carWEB / Sentinel Software AS ?
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 BILFORLAGET AS Best på Bil!
Hvor mange dager i løpet av de siste 7 dager, gikk du minst 10 minutter i strekk for å komme deg fra et sted til et annet? Dette inkluderer gange på jobb.
I dag snakker vi om psykiske problem:
Forhandlingsfilosofien SMARTnership™ baseres på erfaringer og analyser og studier på ca forhandlinger Kort forklart kan vi sette opp 4 områder som.
Til tjeneste Lions Norge Gode venner som hjelper andre.
vil deltagerne lære blant annet:
Evaluering av rådmannen ved Finn Christian Brevig
Vis hvordan dere har tenkt. Dette er viktigere enn selve faktaene… Forside.
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Hva viser årets barometer? Ole Petter Pedersen, 25. juni 2015.
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
Kapittel 7: Salg Læreplanmål: – Gjennomføre en salgssamtale for et produkt Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Etablererkontoret Hva kan Etablererkontoret gjøre for deg?
Markedsføring.
Kapittel 3: Psykologiske effekter av merkeverdi på kundene
Kapitalbehov og finansiering
Forenkle, forkorte og forbedre
Utskrift av presentasjonen:

BRUKTBILKURS Gjennomføres av CarWEB. Etableres nå i samarbeid med BilNorge.no og Norges bilbransjeforbund. Kursene støttes av Finn.no og Zett.no

Wiggo E. Ryhjell •Siste 9 år i Bertel O. Steen A/S •15 år med annonsesalg, marketing og reklameproduksjon i media. •Salg kapitalvarer

Hvorfor kurs? •Vi vet at dere er bruktbilspesialister. •Vi vet at du kjenner butikken din best. •Vi skal ikke lære far å lage.... •MEN, ofte er det nyttig å se ting utenfra. •Endre fokus, prioriteringer og rutiner.

Vi ønsker at du skal oppnå: •Avdekke de muligheter endringene i markedet kan gi deg. •Finne praktiske endringer som kreves for å utnytte mulighetene. •Velge rutiner og verktøy som er nødvendige for å realisere muligheter og ta ut økonomisk effekt. •Gjennomføre endringer.

Hva vi tror om kretsløpeffekt •Tid og ressursbruk reduseres = penger •Fysisk Lager = bundet kapital – kostnader •Fysisk lager/tid = finanskostnader •Etablere ”virtuelt” lager for salg; •På vei inn biler. Flytte salgstidspunkt fram. •Samme oppskrift på leasingbiler/leiebiler/demo •Meglingsbiler. Selge fra andres lager •Skaff kunden rett bil. Finn kunden, så bilen, selg •Styringsverktøy

Mulig økonomisk effekt •Redusere kostnader –Kapitalbinding/tid, reduseres –Salgs/markedsføringskost pr bil, effektivisering •Øke salgsvolum –Redusere salgsprosess tid, økt omløpshastighet –Effektivisere med bedre markeds/salgsverktøy –Frigjøre kundetid/aktivt salg – øye til øye –Kapasitet for støre volum med samme bemanning. •Bedre inntjening pr bil. –Høyne kvalitet på prospekter –Bruke rett markeds-/salgskanal på hver bil –Raskere/flere kundtreff pr prospekt

Effekt highlights •Salgstid uten kapital kost. Ny tid.ståtid 0. •4 uker x ,- kr x 6% = 230,-/pr bil •250 biler = ,- (CarWeb = ,-) •Ståtid kan reduseres til minimum fordi: •Salgstiltak starter før bil kommer inn •Salgsmateriell og dokumenter klar før ankomst •Beslutninger for håndtering er klar før ankomst •Rutine/tiltak ved ankomst ligger klare i CarWeb •Bilen kan være solgt før ankomst

Kursoppbygging Bruktbiltaktik k- kjøreregler Detaljerte driftsrutiner Kan styres med CarWEB Bruktbil strategi Merke strategi Ditt veivalg Kursplattform/ innhold

Utgangspunkt i endring av kretsløp TakstInnkjøp Forkalkyle/ kalkyle Valg av salgskanal Tekn./ kostmetisk klargjøring Utstilling / presentasjon Garantier / kjøpsloven Ståtid / oppfølging / tiltak Salg / finansiering Annonsering / promotering Avanse / etterkalkyle Oppfølging Ettersalg Forsere salgstidspunkt Salg / finansiering

Kretsløp: system støtter rutiner Avanse / etterkalkyle Redusert ledetid/ståtid Brukes til aktivt salg

Samspill som skaper resultat Rutiner Systemer Rett bemanning Strategi

For å oppnå resultater •Riktig bemanning: •Rett person ift oppgaver •Kompetanse •Motivasjon •Utnytte de systemer man har: •Rett person til rett oppgaver •Kompetanse •Rutiner VIL KAN +/- -/- +/+ -/+

Takk for oppmerksomheten! Velkommen på kurs! Vi tar gjerne kontakt.

Effekter highlights •Ståtid 2 reduseres fordi: •CarWeb gjør dine biler ”Best på nett” og mest sett! •CarWeb overvåker trafikk/respons pr bil løpende •CarWeb gir måling av effekt av nye tiltak pr bil •CarWeb overvåker og varsler ståtid actionbehov •CarWeb hjelper deg å finne/selge kunde – bil •CarWeb gir nøkkeltall pr selger trafikk – salg •CarWeb er verktøyet for å megle bort biler •CarWeb bygger din forreting som merkevare, hvis du vil..