Fotograf Eiliv Leren © Destiansjon Tromsø

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
vi presenterer SLIDEPLAYER.NO
Advertisements

- Kompetanse Nettvett Hanne Svendsen- PVS kompetanse.
HVA ER ?.
1964 Magasinet Nyhetsbrev Web 2000 Mobil MBO Hjemmet Mortensen selger til de ansatte Nettbrett 2010 Web-TV 2011 Byråguide 2013 Event 2012 KAMPANJE.
Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen.
Barns rettigheter - personvern
Erfaringer fra NAV Foreldrepenger Kommunikasjonssamling 17. november 2011.
Smarttelefonen - et verktøy for en enklere og smartere hverdag.
HVA ER ?.
9/19/11 Webbdagarna 2011 | Betala med mobilen | Copyright 2011 PayEx Betaling 2.0 -Er betalingsløsningene så viktige ?
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Vurdering for læring V/ Trude Slemmen Wille
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Salgsteknikker & Sosial media
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Surfing sosial media - Bilkjøring Her lærer vi hvordan du kan bruke Sosiale medier til å se på et bestemt tema - Bilkjøring Vi skal se på Twitter, Facebook,
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Redaktørdelen)
Fotograf Eiliv Leren © Destiansjon Tromsø
Reiseliv – Først mot fremtiden Fjellturismekonferansen 2012 BENTE BJERKNES.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”
Hvordan bruke IKT som kulturbedrift
1 Kommunestyre- og fylkestingsvalget 2007 Konferanse Mandal Steinar Dalbakk, KRD.
NTRmeeting - Stryker og svakheter basert på våre erfaringer Tom Erik Holteng Rådgiver SEVU.
CRM 2.0 – it’s the relationship, stupid! Energi Norge 22. september.
Webredaksjonsmøte 14. jan Agenda • Presentasjonsrunde, møt Monica! • Flash/bannerfelt, ny bruk nå frem til 15. april. • Oppsummering fra kvalitet.no.
Planarbeid og forberedelser Helhetlig plan for valggjennomføring i kommuner og fylker.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
1 Ragnhild Indreeide 15. februar 2011 Departementets informasjonsarbeid.
Fylkesmannen i Nordland
Quality Hotel Saga, Tromsø
Mulighetenes Oppland Kommunale råd Det lovpålagte råd for funksjonshemmede skal trekkes med som aktiv part i kommunens planarbeid.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Vekst og Verving.
PCer i klasserommet – kaos eller kontroll? Erfaringssamling RFK, pedagogisk bruk av IKT, 4. mai 2010 Marita Aksnes, Randaberg vgs. Twitter: maritaa Blogg:
” Sosiale medier – å dele og delta med ny teknologi” Høyskolelektor Cecilie Staude, Institutt for markedsføring, Handelshøyskolen BI.
I folkets tjeneste Hvem er jeg? Bystyremedlem i Oslo siden 1987 (minus vara 4 år) Hovedstyremedlem i KS siden 2003 Ombudsmannsnemnda.
Web på mobile enheter Thomas Flemming, Webseksjonen.
Kildekritikk Vibeke Bjarnø, avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier.
Kildekritikk A04 – V2006 Fagenhet for IKT. Nettressurser - kildekritikk På Internett kan hvem som helst publisere nær sagt hva som helst –Side om side.
Snakker de om meg?! Ikke gå glipp av hva folk sier om firmaet ditt i sosiale medier Faggruppen for webkommunikasjon Den norske dataforening 13. februar.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Småsamfunns- satsing Hva har vi lært? Dag Arne Henriksen Oppland fylkeskommune Tromsø
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Effektiv nettskriving Slik blir du forstått på nettet.
Neste års PETS og Distriktskonferanse:
Kva går Delicious ut på? Delicious er et bokmerkenettsted. Det vil si at påloggende brukere kan lagre, dele og utforske andre brukeres bokmerker til nettsider.
Hvordan nå frem til velgerne med informasjon? Valgforum 21. november, Trondheim Maren H. Blaalid, Oslo kommune.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Hva har vi gjort i Mandal Ordfører og administrasjon + forankring i: BU Ungdomspartiene Skolene rektorkollegiet videregående med i samarbeid Bystyret stort.
Mandal kommune Informasjon om valg Trine Merete Vasby.
Målgruppeanalyse av elektrikere og tømrere
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Samiskopplæring i Nordland. Samiskopplæring har en lang historie i Nordland, organisert helt tilbake til 1718 Eneste fylke med alle tre samiske språk.
Nettsider Vi ser at bibliotekenes nettsider har for lite innhold. Dette er en viktig informasjonskanal for innbyggerne i kommunen. Også bruk av sosiale.
Weblogg-Forum web-system. (PHP/MySQL) Hovedprosjektoppgave 46E (Egendefinert oppgave) Skoleåret 2003/2004 – AiTEL, HiST Student: Magnus Kopstad Veileder:
Informasjon og Internet Kjetil Otter Olsen Underdirektør IT-Drift, USIT.
Til og fra ungdommen Tankene bak; – ungdom, demokrati, medborgerskap og museene rolle Hvordan vi har gjort det? Veien videre; – Artikkel, skoleprogram,
Nytt fra Kommunal- og moderniseringsdepartementet
I henhold til ny lovgivning må vi informere om bruk av informasjonskapsler (cookies)
Stemmer teller – ressurser avgjør Arbeid med politisk påvirkning.
Etablering av Bibliometriforum
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
KS Folkevalgtprogram Innbyggermedvirkning og samhandling med lokalsamfunnet Kurt Orre.
Utskrift av presentasjonen:

Fotograf Eiliv Leren © Destiansjon Tromsø

ENKELT og det NYTTER

Informasjonsarbeid for Valg11 Noe av det vi har gjort i Tromsø kommune Noe av det vi tenker å gjøre ENKELT og det NYTTER

Fra lovpålagt informasjon til sosiale medier Drevet informasjonsarbeid med god mediekontakt Informasjonsarbeid stadig viktigere. Servicetorg, nettsted og sosiale media får viktigere funksjoner En superhjerne – valggeneral Arnt

God mediekontakt Media er meget viktig støttespiller En god mediekontakt som alltid er tilgjengelig Invitere media god tid i forveien – oppfyll medias ønsker Still alltid opp for media

Nettstedet www. Lag en kampanjeplass som innbyggerne kan henvises til Test med brukere om det er lettfattelig Sentralbordet må vite hvem de skal sette over til

Informasjonskanaler Samarbeid med partiene som gir ut folder: Her kan du stemme Tradisjonelle annonser, oppslag på møtesteder Samarbeid med fylkeskommunen Sosiale media

Bruk sosiale medier Vi må være der velgerne er: Sosiale medier Finn noen i administrasjon som er god på sosiale medier Allianse med ungdomspartiene? Få valgvenner/fangruppe på Facebook

Hvem informerer? Formannskapsmodellen tilsier at administrasjonen informerer lokalt Samarbeid med fylket og departement Samarbeid med (ungdoms-)partiene

ENKELT og det NYTTER

Takk for meg! http://www.facebook.com/#!/morgan.lillegard http://twitter.com/#!/MorganLillegard http://www.linkedin.com/nhome/ morgan.lillegard@tromso.kommune.no Mobil 416 10 130 Gardermoen 17. november 2010