HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen.
Trebåt for alle.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Hvordan ser framtiden ut for de som har investert?
HVA ER ?.
Konseptualisering - bakgrunn
NYTT!!!! Presentasjon Vedlikeholdsmodul (skisse) + Litt info ang prosjektstyring TQM Enterprise Vinterseminar mars 2010.
Molde Trondheim Fredrikstad Ålesund Bodø Namsos Tromsø Dokka Oslo
Sommervikar i Blend.
TRYGG HANDEL PÅ NETT 23. april 2014 • IDA SMÅGE BREIDABLIKK.
Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april Ny nettløsning En orientering om hva vi lanserer 3. mai Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april.
Digital markedsføring
Befolkningsundersøkelse – energimerking av boliger Juni 2011.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Handel, priser og forbrukerrettigheter
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Salgsteknikker & Sosial media
MyPack Hent der du handler
Eksamen med tilgang til Internett. Forsøk våren 2012
Kaizers billett. Bestillingstrinnene steg for steg Her fremheves det at priser er eks gebyr Her opplyser vi om prisen på selve arrangementet. Dette regnes.
Dyreparken på 300 sekunder.
Margrethe Jernes ITU-konferansen 2002: 2GO. Pedagogisk mobilitet. Oslo 17. og 18. oktober Morgensesjon - Kl Studenter fra ITU-hovedfagsforum.
Norske museers omdømme
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Eksempel på å løse en rettstvist
Vi gjør Internet enklere du finner oss her: og her: Aktivitets senteret.
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Ungdomsbevegelsen til Kirkens Nødhjelp
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
Kristine Helander Marketing Manager Internet Nordic
DICO District Internet Communication Officer. DICO´s oppgave Gi IT-støtte til klubbene i distriktet.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Utredning om digital tilstand i høyere utdanning – om forhold knyttet til bruk av IKT i undervisningssammenheng.
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
I Sykepleien nummer 11, 2012, bestemte vi å ta opp sosiale medier som tema.
PRESENTASJON KARRIERESTART -en del av Nye StudentTorget.no.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Samarbeide for å overleve? Mulighetene er der…og MÅ tas 5 September 2014 Grafisk bransjeforenings landsmøte 2014.
Kjøp av annonser og søk Basert på egne erfaringer, og eksempler på uttalelser hentet fra div forum på nettet, der disse leverandørene er diskutert!
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2014 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
Prosjekt nr: 057EHovedprosjekt, 2HKI vår Hovedprosjekt vår 2002 Tittel:RMC på web Title:RMC goes to web.
Gavekort, Kampanjekort, Database, Bonussystem
Presentasjon Sentrumshandelen Per Øyvind Mørk, Daglig leder.
Metode for systembeskrivelse og
Vis hvordan dere har tenkt. Dette er viktigere enn selve faktaene… Forside.
Nettbutikk Nettbutikk Ny nettbutikk med varer! Innen 3 uker kan du få din egen nettbutikk, med din profil. I nettbutikken ser kunden hele.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
Ny publiseringsløsning. Ny NJFF-portal Husker dere denne?
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Digitale medier 19 januar 2017.
Markedsføring.
Bruk av IKT i husholdningene
Brukerundersøkelse, vår 2017
Selge et produkt eller en tjeneste
Kundesenter Direkte Undersøkelse av bruken av
Verktøy til kundeklubb
Utskrift av presentasjonen:

HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald

Hovedoppgave for tre studenter fra HIØ Tom Engler: Husqvarna Norge AS, Arbeisdsleder for Verktøymakeravdelingen Dan Eilertsen: Sykehuspartner IKT, IT Utvikler Odd-Harald Danielsen: TrioVing, Selger Vi tar en bachelor i Teknologisk innovasjon og entreprenørskap. I den forbindelse skal vi levere hovedoppgave. Vi spurte da TrioVing om de hadde en case. Fikk da i oppgave fra TrioVing å se på mulighetene for en felles E-handelsløsning, for TVSS mot sluttbrukere. Si at vi har studert sammen i snart fire år + noe morsomt.

Hvorfor ønsker TrioVing at vi gjør denne oppgaven? Er TVSS godt nok synlig på nett? Bør TVSS konseptet ha en felles E-handel mot sluttkunde? Ønsker TVSS en felles E-handel mot sluttkunde? Er TVSS godt nok tilpasset morgendagens kjøpsmønster?

Internetbruk i Norge 9 av 10 husholdninger i Norge har Internet (SSB: IKT-bruk i husholdningene, 2. kvartal 2010)

Andel som har brukt Internet, aldersfordelt. Utviklingen er soleklar, men hva er tallet i 2020? (SSB: IKT-bruk i husholdningene, 2. kvartal 2010)

Søk om varer og tjenester på nett. 88 % av de som var på internet 2. kvartal 2010 har søkt informasjon om varer og tjenester på internet (SSB: IKT-bruk i husholdningene, 2. kvartal 2010)

Kjøpt eller bestilt varer/tjenester. (SSB: IKT-bruk i husholdningene, 2. kvartal 2010)

Netthandelsmarkedet, varer og tjenester solgt på nett. Nordmenn handler for i overkant av 11 mrd fra norske nettbutikker hvert år Det sendes 11 000 000 Netthandelspakker i Norge hvert år. 2002: 18 % hadde handlet varer på internett det seneste året i Norge 2010: 85 % hadde handlet varer på internett (Distansehandel Norge og Posten Norge/Statistisk sentralbyrå)

Hva er Internethandel? Vi mener det er tre måter å handle på internet: Kjøp direkte på Internet Fra Internet til butikk Fra butikk til Internet

Kjøp direkte på Internet Søke informasjon og pris Sammenligne priser og produkter Velge et nettsted for så å betale med kredittkort Få varen tilsendt

Fra Internet til butikk Søke informasjon og pris på nett Sammenligne priser og produkter på nett Bestemme seg for vare, pris og butikk på nett Reise til butikk og handle

Fra butikk til Internet Søke informasjon om vare i butikk Sammenligne pris og info på nett Velge et nettsted for så å betale med kredittkort Få varen tilsendt

Er TVSS konseptet godt synlig på nett? Nettsidene til TVSS er av varierende kvalitet. Kun to som har E-handel av 70 TVSS (noen er på gang) Ved søk på søkemotorer er det få TVSS som kommer opp. Om noen ønsker å kjøpe låsprodukter på nett er det ikke TVSS man finner, men Biltema, Jernia, Byggmax osv. Om man ønsker mer teknologiske produkter er det internasjonale sider som man finner lettest. Konklusjon TVSS konseptet er ikke godt nok synlig på nett.

Hvor bør TVSS synes på nett? Google Diskusjonsforum (diskusjon.no og rubikon.no) Prissammenligningssider (kelkoo.no) Sosiale medier (Facebook, twitter) På disse sidene er kun noen få TVSS å finne. Her burde vel TVSS konseptet være mer synlig. Nye teknologiske produkter bør markedsføres mer på nett. Hva med for eksempel anbudstorget.no? Bør vi være der som et felles TVSS konsept

Vi har spurt 9 TVSS fra sør til nord om temaet felles E-handel.

Konklusjoner fra spørrerunde: De ønsker alle mer synlighet på nett. Ingen er negative til felles E-handel. Alle er enige om at pris, rett info og bruksområder er viktig på nett. De fleste mener TV bør holde lager og sende til kunde senest dagen etter bestilling. Montering bør tilbys, kunde velger TVSS. TV bør administrere og forvalte løsningen sentralt. Bør være en kostnadsfordeling mellom TV og TVSS. Delte meninger om overskudd skal fordeles pr. TVSS eller tilbake til felles markedsføring. Produktene bør være billigere på nett enn i butikk.

Hvorfor ønsker TrioVing at vi gjør denne oppgaven? Er TVSS godt nok synlig på nett? Bør TVSS konseptet ha en felles E-handel mot sluttkunde? Ønsker TVSS en felles E-handel mot sluttkunde? Er TVSS godt nok tilpasset morgendagens kjøpsmønster?

Nå skal dere svare på en liten undersøkelse. Spørreundersøkelse Skal leveres i døren på vei til lunsj!! Ferdig utfylt besvarelse = Billett til lunsj 