DSS16 2010 • Et lovende prosjekt med basis i Ceres DSS16 2009. • 30 Ryttere i lagkonkurranse • Kapteiner: Ole Loftesnes, Kjetil Standal • Følgebilmannskap:

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Litt mer om PRIMTALL.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Kapittel 14 På tur i skogen
En fantastisk reise gjennom turnerings-administrasjon
Flyet går kl. 07:00 – fremmøte 2 timer før. Flyet går kl. 07:00 – fremmøte 2 timer før.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Tekster til kapittel 2.
DSS • Et prosjekt med basis i DSS • Målsetning 2011: Sluttid15:14:59 • Kapteiner: Ole Loftesnes, Kjetil Standal • Følgebilmannskap:
Trondheim – Oslo 28 juni 2014 Veien dit. Hva skal til? God kapasitet God teknikk God organisering Ansvarsfølelse Lagånd.
Kapittel 5 oppgave a) Fra presens til preteritum 
Hobro februar 2010 Kurs om elektrokjemisk tæring
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2013 Gruppe: år Trenere: Andreas, Trond, Helge, Kjell og Ingeborg Endelig på snø – fantastiske forhold 
Kjetil Andresen er hovedtrener Øvrige trenere er: Rune Skaar Jan Erik Andersen Espen Eriksen.
Vintreets hemmelighet Livet i ordet, bønnen og gleden Joh 15:7-11
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
Hommelvik :45Oppmøte Værnes 14:55Avreise Værnes 15:25Ankomst Keflavik, Island (lokal tid, tidsforskjellen er 2 timer). Buss henter alle reisende.
Hva heter delene og hva gjør de?
Trådløs telefon 7921G Nye Menyer
Team Jæren Styrkeprøven Lag Treningssamling 14. Januar 2007 Lyse, Sandnes.
44 Hector om skikk og bruk I Norge
Gruppe ikke helt ufarlig å konkurrere heller...
Løpstur til Barcelona oktober 2011 INVITASJON FRIIDRETTSGRUPPEN HAUGESUND.
SAMLING PÅ NORDSETER 25. – 27. NOVEMBER 2011 Gruppe 11-12år Trenere: Torbjørn, Trond, Kjetil og Mireilla Dessverre lite snø – men vi skal ha det moro likevel.
Den store ID-quizen Hvem er du? - Ta testen nå!.
Presentasjonsteknikk Kursledere: Ram Gupta og Gro Elin Hansen
Post 4, sykehuset Levanger
Vokabular barneoppdragelse (m) bleie (f/m) blikk (n) bortskjemt (adj.)
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
Kapittel 4 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Leirskole i uke 18.  Alle har selv ansvar for å organisere denne delen.  Avgang fra Arna stasjon mandag 30. april kl  Vær ute i god tid!  Fredag.
HVEM ER GUD, EGENTLIG? Salem
Team Jæren Styrkeprøven Lag TEKNISK SKIKK OG BRUK
UL stølen og dansebutikken swing it I samarbeid med first hotel marin.
Polen tur 2007 Uke 39. Avreise Søndag 23/9 Oppmøte kl Skolen Vi pakker buss og lignende Setter opp liste med hvem som sitter hvor.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Narvik 14 til 16 mai Fun Cup 2010 Oppdatert 9. mai.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2013 Gruppe junior/senior Trener: Eirik Endelig på snø – fantastiske forhold.
SAMLING PÅ NORDSETER 25. – 27. NOVEMBER 2011 Gruppe Junior/senior Trener: Eirik Dessverre lite snø – men vi skal ha det moro likevel.
SAMLING PÅ GOMOBU 20. – 22. NOVEMBER 2009 Gruppe år Trenere: Anette, Ole Kristian, Lars, Christopher, Caroline og Eirik Endelig kan vi bytte ut rulleskiene.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN 6. – 8. DESEMBER 2012 Gruppe år Trenere: Arne, Svein, Harald, Mia, og Thor Ingvar.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN 6. – 8. DESEMBER 2013 Gruppe år Trenere: Joakim Fredrik.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2013 Gruppe: 1. og 2. klasse / 7-8 år Trenere: Ola, Pål Christian, Aslak, Jill Endelig på snø – fantastiske forhold.
SAMLING PÅ NORDSETER 25. – 27. NOVEMBER 2011 Gruppe år Dessverre lite snø – men vi skal ha det moro likevel.
SAMLING PÅ NORDSETER 25. – 27. NOVEMBER 2011 Gruppe år Trenere: Eirik Dessverre lite snø – men vi skal ha det moro likevel.
Velkommen til informasjonsmøte
Sommerbane 2013 – fast oppsett
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
Å kjøre bil og å stå i bilkø
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
NÅR: FRA FREDAG 24. APRIL KL TIL SØNDAG 26. APRIL KL. 14. STED: GULSRUD LEIRSTED VED TYRIFJORDEN HVEM: ALLE SOM HAR LYST PRIS: BARN: 0-1 ÅR: GRATIS.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN 5-7. DESEMBER 2014 Gruppe: 1. og 2. klasse / 7-8 år Trenere: Per, Lars Eivind, Hans Jørgen, Per Kristian, Jill og Ola Endelig på.
DSSP Ceres 16.
Litt informasjon: I 2010 vil det bli arrangert 7 seniorsykkelturer. Det sosiale aspektet og opplevelsene på turene er noe av det viktigste. Du trenger.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2014 Gruppe år Trenere: Henrik, Harald, Einar, Thor Ingvar, Tore og Espen.
Velkommen til ny sesong SKIPTVET IL ski og sykkelgruppe.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2014 Gruppe: 3. / 9 år Trenere: Elias, Pål Christian og Jostein Endelig på snø – fantastiske forhold.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2014 Gruppe Trenere: Joakim Martin Endelig på snø – fantastiske forhold.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2013 Gruppe: år Trenere: Elin, Cecilie, Christian, John og Kyrre Endelig på snø – fantastiske forhold.
RGSK Lillehammer – Oslo 2016 NM Lagtempo Sykkelmøte 25/11 kl 2000 på Strand Hotell Gjøvik.
Velkommen til infomøte. Agenda Informasjon om Team Jæren Oppsummering sesongen 2011 Plan for for 2012 Eventuelt.
Landeveistrening Kjøring i feltformasjon © IF Frøy.
Utskrift av presentasjonen:

DSS • Et lovende prosjekt med basis i Ceres DSS • 30 Ryttere i lagkonkurranse • Kapteiner: Ole Loftesnes, Kjetil Standal • Følgebilmannskap: Jan Sunde, Johnny Nilsen (Følgebil), Kjell Retterholt, Petter Larsen, (Ledebil) Hans Erik Loftesnes, Per Hval (sykkeltransport og matbil) 2

Logistikk: • Sykkeltransport for ca 28 sykler. – Begrenset kapasitet, (av med pedaler, vri styret.) • Transport til TRH på individuell basis • Pizza på Peppes eller bufé på hotell fre. Kl • Overnatting i TRH på Royal Garden, betales v utsjekk. Har alle rom? • Transport av bagasje til Oslo. Trondheim – Oslo

• Logistikk: • Transport av sykler og reservedeler/utstyr gjøres med matbilen/Mercedes Sprinter: – Sykler/deler og bagasje lastes opp torsdag 24/6 kl på oppmøtested for Ceres-treningene – Ta med reservehjul Foringskasser(Ole sjekker antall tilgjengelig, noen ekstra må skaffes) – Tomme foringskasser leveres sammen med sykler som over. • Utlevering sykler: Royal Garden fra kl 1800(fredag) • Startnr. hentes av den enkelte fredag ettermiddag (Rica Nidelven – husk lisens!) 4

Logistikk: • Viktige tider å huske for alle: • Innlevering av foringskasser fredag kl utenfor Royal Garden • Frokost fra kl. 05:30 på Royal Garden. • Bagasje til Oslo leveres til matbil, utenfor Royal Garden kl • Felles avsykling til start kl. 07:00 fra Royal Garden • Starten for pulja går kl. 07:36 DSS : 5

• Logistikk: • Kommer du til Oslo med eller etter matbil, kan du hente bagasjen din direkte på følgebilen eller den blir satt i arrangørens hall for bagasje. Trondheim – Oslo

• Du skylder fellesskapet å forberede deg skikkelig til oppgaven • Du bør ha spist godt i tiden før DSS!!, og drikk mye vann.  Sykkelen skal ha pleie før avreise: • bremser, gir, dekk, hjul, kjede. • Vær presis til alle frister. Trondheim – Oslo

• Det er viktig at det VI bestemmer FØR rittet blir overholdt. Under rittet er det kapteinen som er sjef. Har du noe du vil forandre på så må det gjøres nå ……. • Vi har et uttalt mål om 15 timer 30min. Dette krever bidrag fra alle hele veien. DSS : 8

Klær: • Klubbdrakta ytterst. • Brynje, kortarmet ulltrøye, plastpose, Cerestrøye, løse armer. • Kort bukse, ev m løse knær eller bein • Lange eller korte hansker. Neopren v regn. • Sokker, skotrekk? • Unngå luftige plagg som vest og overtrekksjakke. • Regnjakke på ved kraftig regn og lav temperatur. • Fornavnet ditt bak på hjelmen. • Følgebilsjåfører bør ha like/synlige plagg – bruk refleksvestene! Trondheim – Oslo

• Riktig og rikelig med mat er en av de viktigste elementene i et ritt så langt som dette. • Spis og drikk det du tåler og syns er godt under påkjenning!! Trondheim – Oslo

• Foringskassene skal inneholde alt du trenger av mat og drikke flasker ferdig drikke skal være forberedt + 2 på sykkelen. • Du må smøre deg mat og fylle opp flasker fredag kveld (kjøp mat i TRH). Trondheim – Oslo

• I tillegg skal foringskassa inneholde: – Klær og hansker du trenger underveis(legges i bærepose). – Ev briller m gult eller klart glass etter skumring. • Reservehjul og andre reservedeler legges i teknisk følgebil. Merk tingene med navn. • Følgebil bør ha min. slanger, 2 pumper, dekkspade og kjedekutter, olje (spray) Trondheim – Oslo

• Det er påbudt å ta til seg mat og drikke regelmessig. Spis jevnt og trutt helt fra begynnelsen. Du plikter å gjøre dette for fellesskapet. Ingen tar seg til Oslo på en god måte uten næring. Lag deg faste rutiner og følg disse selv om du verken føler sult eller er tørst. Føler du det er det for seint. Trondheim – Oslo

• All kontakt med følgebiler(mobil/direkte) går via kapteinen • Vi stopper i 4 minutter på de 4 matstasjonene. Opprop v/kapteinen etter 3 minutter. • Vent på kjøreordre etter stopp! • Drøyer du lenger blir du frakjørt (ingen nåde!). • All spising foregår på sykkelen. Matstasjonene brukes bare til å fylle opp lommer, skifte klær, kvitte seg med slaggstoffer….. Trondheim – Oslo

• Matstasjoner (ihht opplegg): Ulsberg90 km Hjerkinn / Fokstua170 km Ringebu280 km Brummunddal390 km (ny) Langing Dal (?)490 km DSS : 15

• På matstasjonene finner dere foringskassene satt ut i alfabetisk, nummerert rekkefølge på fornavn fra venstre mot høyre. • Ikke ta med sykkelen helt inn til foringskassa. Da får ikke naboen plass. • Følgebilen har ekstra flasker og ekstra drikke. Spør mannskap og du får hjelp. Trondheim – Oslo

Kassestopp Ringebu DSS

DSS : Mål 2009: – Få en fin tur nedover – Resultat16:30 • Resultat: – En fin tur nedover – Resultat: 16:10 min 18

DSS : Hvordan 2009? • Trondheim – Dombås – Trillet rolig – Tid 6:12 • Dombås - Lillehammer – Lå i rygg på Gauldal SK – Tid 10:33 • Lillehammer – Oslo – Struttet av krefter – Tid 16:10 19

DSS : Mål 2010: – Tid 15:30 – Top10 Lagkonkuranse – Individuell pallplassering – ”Få en fin tur nedover” – Men husk, vi søker ikke det behagelige, men det ekstreme! – Kan få regn, kulde og motvind. 20

DSS : Hvor står vi? – 2009: 25 ryttere, ca15 arbeidsjern – 2010: 30 kvalifiserte, bare arbeidsjern !/? • Prestasjoner – Enebakk – Nordmarka – Randsfjorden – Mjøsa Nærmere 15t enn 16t 21

DSS : Hvordan? • Trondheim – Dombås – Tid 5:55 (-15 min på 19 mil) • Dombås – Lillehammer – Tid 10:00 (-15 min på 16 mil) • Lillehammer – Oslo – Strutte av krefter – Tid 15:30 (-10 min på 19 mil) 22

• Kjøremønster rulle: Tette rekker, spiss i front. Rett bak hjulet til forankjørende. Avstand til kantstripe min 50 cm Tenk luftmotstand, kryp sammen i front Ikke de sterkeste etterhverandre i rulla. Er det kraftig motving kjører vi to rekker. • Max 2 minutter i front v/rekke, rullering i front. • Alle er med på rekkene og tar sine frontperioder. • Hold tett sammen både i lengderetningen og sideveis. DSS : 23

• Rullekjøring Gudbrandsdalen DSS : 24

• Kjør jevnt, Ikke øk farten når du er først i fartsrekka. Ikke lag luker. • Ta med fart opp i bakker • Trå i front nedover. • Følg med fremover, snu deg minst mulig. • Ikke spis når du sitter i front. • Hold rekkene tett sammen; mindre luftmotstand for de bak. • Ikke skrik unødvendig i feltet. • Henvend deg til kapteinen ved behov. • Småprating er helt ok; Du kan bli trøtt, og du vil garantert få downperioder DSS : 25

Moralen er: • ROLIG, SVÆRT ROOOOLIG I BAKKENE. • FRYSING AV REKKER/KJEDE I BAKKENE. • SPAR PÅ KREFTENE. 54 MIL ER SVÆRT LANGT !! • Ikke prøv deg på noen sprell med dine friske bein. De er kanskje ikke så friske mot slutten. Trondheim – Oslo

• Kapteinen har all makt i feltet! • Synes du det går for sakte ikke fortvil, du skal få brukt kreftene dine mot slutten. • Når man blir sliten blir man ofte misfornøyd, eller sågar aggressiv. Da må du tåle å bli snakket til. Ikke vær destruktiv i feltet. Sutring må gjøres før og etter rittet! • Må du av en eller annen grunn bryte, meld fra til kapteinen. Ta med bankkort til tog! Trondheim – Oslo

DSS : • Uhell: Vi stanser • Punktering: Vi roer noe – Benytt de muligheter følgebilene gir for å komme opp • Kjører inn lag. – Forbi følgebiler – Passere på kommando • Blir innkjørt: – Ta rygg – Slipper på kommando 28

I mål: • 2 rekker, kapteinene først. • Lagbilde! • Fagerborg søndag 27. kl – Kompensere vesketap, fylle opp karbolagrene. – Ros og skryt – Planer for 2011… DSS : 29

• Noen utfordringer/til diskusjon – Har vi felles mål og ambisjoner? (15:30) – Kjøre sammen alle? Når kan vi kjøre fra noen? – Kjørestrategi? Den enkeltes kjøretekniske plikter? – Våre styrker og svakheter. Hvordan optimalisere? – Ord fra kapteinen? – Dine synspunkter eller spørsmål? DSS : 30