brenner for Lillehammer

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Advertisements

Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
Lunner Skolefaglig rådgiver Velkommen til UNGDOMSRÅD!
Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Arrangør: Tasta Barnegospel1 Barnegospel-HAPPYning Rogaland 2006 I m i Forum 21. Oktober Trykk på mellomromstasten/venstre musetast for neste.
Velkommen til konferansen «Hvordan løfte Lillehammerregionens næringsliv mot år 2024?» Spørsmål eller kommentarer underveis: Twitter: #lhmr2024 SMS: til.
1 Vi har ikke et CO2 problem!. 2 Vi har et livsstilsproblem med et CO2 symptom!
Et mangfoldig Rotary En god vei inn i det norske samfunn er gjennom kontakt og vennskap med nordmenn Kanskje Rotary er noe for deg?
Snowball Rjukan 26. oktober 2010 Ove Gjesdal og Stein B Olsen.
OSS 13. september 2012 • NHN koordinators rolle og aktiviteter • Nytt mandat IKT-forum.
Næringslivets utviklingsmuligheter Atle Kvamme Bergen Næringsråd 1.
Om attføringsbedriftenes fremtidsmuligheter etter NAV reformen og AVI meldingen ………… men også litt om organisasjonen, politikk mm Årskonferansen 2007,
OSLO JAZZFESTIVAL Sponsormuligheter 2012 – ) Jazzfestival sponsor 2) Hovedsponsorer 3) Enkeltkonserter 4) Annonsering i festivalmagasin –
Velkommen til Butikkråd. Bakgrunn •Bakgrunnen for at Coop har valgt å opprette Butikkråd er for å bidra til å øke butikkens lokale konkurransekraft og.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Samarbeidsparter: Hovedsponsor:. Samarbeidsparter: Hovedsponsor:
« gir medlemmene en bedre hverdag». 2 Saker • Kort presentasjon av prosjekt og styringsgruppe • Innmeldingsskjema kvinnenettverk • Kommende seminar/kurs.
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
Hva betyr Festspillene for Harstad?
Cary C K Huang Er utnevnt til RI President-E for perioden Han tiltre 1/ Forretningsmannen Gary C K Huang, har vært medlem av Taipei Rotary.
TIL MAIHAUGEN Et vandrespill om
Hvorfor FRIBU FRIBUs visjon: ”Vi bygger åpne fellesskap der barn og unge blir sett, møter Jesus og utrustes til å leve som hans etterfølgere” FRIBU = FRIkirkens.
Innherred Vekst AS v/Randi Mona Utkast til Partnerskapsavtale for byutvikling i Levanger sentrum Levanger Gjennomføring.
Hovedprosjekt Sjusjøen «Destinasjon Sjusjøen – ski, sykkel og sti»
Guvernørens månedsbrev
ØSTENSJØ ROTARY KLUBB inviterer til RYLA – 13. april 2008 Sørmarka Kurs og Konferansesenter, Enebakkveien Siggerud Tittel på seminaret:
ROTARYS OPPMUNTRINGSPRIS FOR SAMFUNNSGAGNLIG VIRKSOMHET I RANA
Skolens styringsform Driftsstyre FAU Klassekontakter Alle foreldrene
FAU Møte 3. september 2013 Velkommen Registrering ved døren.
Innherred Vekst AS v/Randi Mona Søknad Partnerskapsavtale for byutvikling i Levanger sentrum Levanger Gjennomføring.
Hva betyr festivalen lokalt og regionalt? Camilla Brattland februar 2007.
NFA Norsk Forening for Automatisering. NFA Prisen 2008 Kunstplakett signert Atle Kårstad Pengepremie på ,-
Presentasjon av Nordisk Kulturfond. ”Det er vanskeligere å søke bidrag fra Nordisk Kulturfond enn å selge sin egen blodplasma.”
Betydningen av entreprenørskap i skoleverket
Nasjonalparksenter –informasjon, naturveiledning og verdiskaping i verneområdene Kirsten Thyrum, DN.
LOBBYVIRKSOMHET Hvordan få gjennomslag for våre meninger og standpunkter hos politikere? Jon G. Olsen Styreleder VOFO-Akershus Daglig leder Akershus musikkråd.
Strategiplan
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Er funkiser en glemt gruppe i volleyballen? Eller kan vi være en ressurs? Oslo Vigdis Mørdre Fagkonsulent NIF.
Samspill skaper vekst Et samarbeid mellom Næringsliv og kultur på Helgeland.
Haugalandet Regional strategiutvikling Prosjektmøte Innspill til samtalen senseNet® Stedsutvikling er et interaktivt strategi- og.
TITLE Prosjekter i Rotary PETS Fevik mars 2014.
Presidentens vin Et element av påskjønnelse for positive bidrag til klubbens virksomhet, indre miljø eller omdømme. Månedlig eller etter behov Tildeles.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
1 Innovasjon og regional utvikling. - Den regionale dimensjonen i innovasjonspolitikken. Statssekretær Frank Jenssen. KNUS 2003, Oslo 29. oktober 2003.
18. aug – 9. sept Hvorfor? Stortingsvalget 2013 blir et verdivalg. Jesus sier at hans kirke er verdens lys og jordens salt. Derfor er det ingen.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
The Outstanding Young Person. Kva er JCI? Verdsomspennande organisasjon for unge leiarar med medlemmer, der praktisk leiartrening og personleg.
Velkommen!. Velkommen! Hvorfor trenger Norge et Faglig råd for PP-tjenesten?
 Blestølen og Omegn Tursti Forening Årsberetning 2012  Blestølen og Omegn Tursti Forening har igjen hatt et veldig aktivt år.  Vi startet lørdag 11.
HOLDNINGER OG HANDLINGER
Stavanger Turnforening Hvorfor samarbeide med STF i merkevarebyggingen? Stavangers desidert største idrettslag –Pr. dato medlemmer. Disponerer.
Tanker og utfordringer D Mitt Rotary Medlem fra 2001 President i Huseby -Flatås 2007 – 2008 District Trainer i Distrikt 2280 i
Søknadsrunde Oktober 2005 Forskningsbasert kompetansemegling.
Strategi- og aktivitetsplan
#Lillehammer2016 Tomas Holmestad.
EIDET VELFORENING Årsmøte / Generalforsamling Tirsdag 13.mars 2012 kl
Kvinner i Lions Engasjement og handlekraft Styrke for lokalsamfunnet Dynamikk i godt arbeidsfellesskap Meningsfull fritid Glede og humør!
Trænafestivalen, langt te havs. langt te havs Træna, Nord-Norges minste kommune –418 øyer, holmer og skjær –15 km2 –4 bebodde øyer –456 innbyggere –3.
Skiskytter-VMs talentpris. Hva «Skiskytter-VMs talentpris» er en talentpris der NSSF og Oslo2016 skal løfte frem og hylle de 32 største skiskyttertalentene.
Gr. 4 Definer særpreget ved din landsby og generelt ved landsbyer. Dokka: Arrangementer i sentrum, trivelig bebyggelse i sentrum, godt handelstilbud, god.
Rådsmøte PRC Jostein. Tulipanaksjonen 2014 Felles løft mot nye høyder Skal bli et fyrverkeri av en aksjon – I din bydel – I sentrum – På lokale.
Cittaslowrådet Hvordan arbeide for å få energi og effekt ut av Levanger som Cittaslow? Levanger er en flott plass å bo – utrolig vakker også,
Navn: Skøelv IGL - klubbutviklingsarbeid Dato:
Samarbeid som løfter alle
Velkommen. Velkommen Idrettstipend 2018 Stiftelsen Midnight Sun Marathon tildeler i 2018 totalt kr ,- fordelt på fire utviklingsstipend a.
Medlemskap og klubbutvikling i D 2310 v/ Bjørg Månum Andersson,PDG
Veien inn i ledelse ER LEDELSE NOE FOR DEG? ER DU DEN VI SER ETTER?
Medlemskap og klubbutvikling i D 2310 v/ Bjørg Månum Andersson,PDG
Motor for vekst og opplevelser i Hamarregionen
Utskrift av presentasjonen:

brenner for Lillehammer

Fakkelen må ikke slukne Hvorfor Fakkelpris? Vi vil øke entusiasmen for byen vår blant byens befolkning ”Janteloven skal begraves” Vi vil stimulere til optimismen i organisasjons- og næringslivet i Lillehammer og omegn.

Hvorfor en fakkelpris? Øke selvtilliten og stoltheten over byen vår – ”Det er lov å være god i Lillehammer” Vi vil vise oss selv og verden at vi fortsatt har evnen til å skape noe og forsterke byens image

Fakkelpris utdeling Lørdag 18. februar 2012 Årlig prisutdeling Festaften i Håkons Hall Fakkeltenning Underholdning Prisutdeling Profesjonell konferansier Skape et attraktivt arrangement som fenger alle som bor i vårt distrikt – det skal være kø ved inngangen! Årets happening: Lørdag 18. februar 2012

Priskategoriene Folkets ildsjelpris Årets vertskap - serviceprisen Gründerprisen Arrangementsprisen Merkevareprisen Idrettsprisen Kulturprisen Fakkelprisen

Kriterier for prisene Kan tildeles enkeltpersoner Folkets ildsjelpris Over tid ha vist uegennyttig innsats til gode for folk i Lillehammer og omegn Juryen nominerer et antall kandidater Innspill fra befolkningen – jfr. annonsering Avstemning via GD, og tildeles den som får flest stemmer

Kriterier for prisene Kan tildeles personer, bedrifter eller organisasjoner Årets vertskap – serviceprisen Skapt trivsel gjennom godt vertskap Formidlet usedvanlig god kundeservice gjennom sitt virke siste år Vist imøtekommenhet, er løsningsorientert og fremstår som et forbilde i Lillehammer og omegn

Kriterier for prisene Kan tildeles personer, bedrifter eller organisasjoner Gründerprisen Innovativ/Nyskapende Tilført Lillehammer og omegn ny eller økt virksomhet Hovedvirksomhet i Lillehammer og omegn

Kriterier for prisene Kan tildeles personer, bedrifter eller organisasjoner Arrangementsprisen Arrangement innenfor idrett, kultur, festivaler Utviklende Utmerket seg i løpet av det siste året ”Lillehammerkonsept” – dvs. ikke ”flyttbart” ut av Lillehammer og omegn

Kriterier for prisene Kan tildeles personer, bedrifter eller organisasjoner Merkevareprisen Bidrar til å styrke merkevaren Lillehammer gjennom synlighet - nasjonalt og/eller internasjonalt Bygger opp under merkevaren Lillehammer; sporty, leken, utfordrende og ekte

Kriterier for prisene Kan tildeles personer, bedrifter eller organisasjoner Idrettsprisen Prestasjoner som setter Lillehammer og omegn på kartet Lillehammerambassadør Fremstår som et forbilde

Kriterier for prisene Kan tildeles personer, bedrifter eller organisasjoner Kulturprisen Gjennom sitt virke og/eller prestasjoner gjort Lillehammer og omegn synlig og positivt bemerket

Kriterier for prisene Kan tildeles personer, bedrifter eller organisasjoner Fakkelprisen – hovedprisen Ekstraordinær innsats for Lillehammer og omegn med nasjonal og/eller internasjonal synlighet Sprer entusiasme, framtidstro og skaper stolthet blant områdets befolkning Er en «ekte patriot»

Kandidatkrav Kandidatene til prisene må som hovedregel ha tilhørighet til et geografisk område som dekker Lillehammerregionen. Dette omfatter kommunene Lillehammer, Gausdal og Øyer, samt Sjusjøen og Kvitfjell.

Juryer Det er utnevnt en jury pr pris Hver jury består av: En representant fra folket selv, valgt av folket selv gjennom forslag fremsatt via GD En representant fra lag og foreninger som har relevans til den aktuelle priskategori, valgt av lagene og foreningene selv En representant som har et nasjonalt godt og kjent navn innenfor den aktuelle priskategori En representant fra styringsgruppa En representant fra Fakkel Forum (Olympiaparkens sponsorlaug) Styringsgruppa utgjør juryen for Fakkelprisen Se oversikt

Nominerte Pris Navn Service og vertskap Geir Evensen Erik Kongsrud Lhmr Bibiliotek Folkets Ildsjelpris Guttorm Årnes Kai Arne Ringen Torunn Margrete Eriksen Falk Bakke Kai og Randi Mathisen Arrangementsprisen Birkebeinerarr WC Hopp Litt. Festivalen Gründerprisen Prevent Systems AS GlamiTEK AS Anni’s Pølsemakeri Idrettsprisen Edvald Boasson Hagen Mikko Kokslien LIK Merkevareprisen Hafjell Alpinsenter Maihaugen WC Kvitfjell Kulturprisen Ingeborg Schübeler Gillebo Atle Antonsen Ingrid Olava

Organisasjon Styringsgruppe Arrangementskomité Erik Alver Tor Fredriksen Halvor Møllerløkken Synnøve Brenden Hneriette Hagen Krekke Erik Ulateig Arrangementskomité Henriette Hagen Krekke Erik Fagereng Roar Olsen Kristin Østvang Kristiansson

Organisasjon Sekretariat: Olympiaparken Stikkord som preger vårt arbeid: Enkle beslutningsprosesser Intet byråkrati – korte kommunikasjonslinjer Entusiasme og glede samt stor tro på Lillehammer regionen

Budsjett Kostnader - betalbare Lyd, lys, teknikk 220 000 Artister og crew 300 000 Produksjon, vakthold, dugnad etc 104 000 Premier, servering, div 85 000 Media - dekor 60 000 Sum kostnader 769 000 Støtte – kontant, sikre inntekter 812 250 Budsjett billetter og tilleggsstøtte 120 000 Sum inntekter 932 250 Barteravtaler 1 450 000

Markedsgruppe Mandat Sammensetning Markedsgruppa skal gjennom aktiviteter i forkant av 18.2 bidra til at flest mulig finner veien til Håkons Hall. Sammensetning Halvor Møllerløkken , Gudmund Bakken , Solveig Sigstadstø, Eini Duedahl, Hogne Høstmælingen, Ingunn Skuggevik, Bente Laugen

Markedsaktiviteter Fakkeltog fra sentrum til Håkons Hall ”Vi brenner for Lillehammer” Morsdagsbillett søndag 12. februar Pakker til bedrifter E-post/hjemmesider forening og lag samt nettverk Stand i byen og Strandtorget 11. og 18.2. Begeistringspiller Heldiggrisprisen Mediestrategi Fakkelstafett

Annonsering Generell annonse Arrangementsannonse Nominerte