eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon 2.2.1.0 Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks: 73 89 48 00 73.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Nedlasting av Adobe Reader Adobe Reader brukes bl.a. for å åpne vedlegg i en E-post. Åpne Internett og skriv, adobe.no i adressefeltet, klikk Enter. Rull.
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Internett for nybegynnere
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
 Oversiktlig  Samler informasjon – alt på ett brett  Brukervennlig  Integrerbart  Enklere å være medarbeider  Bedre å være kunde Det blir enklere.
BraWeb Bestilling.
Brukerveiledning for gruppeledere
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Filer til og fra mobiltelefon
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Trådløs telefon 7921G (side 1 av 2)‏ Normalvisning Hvilestilling Normalvisning: •Telefonnummer til den som er logget på vises •Valget Fører til Tjenester/Menyvalg.
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
Oppdatere innstillinger for profil og personvern Trykk deretter F5, eller klikk Lysbildefremvisning > Fra begynnelsen for å starte kurset. Klikk Aktiver.
Intranett: Hvordan komme i gang
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
Enkel brukerhåndbok for NFUs redaktører Versjon 1, 3. februar 2013.
Bilderedigering 6e Kopiere bilde
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Visma KGV (Konkurranse Gjennomføring Verktøy)
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Dokument med bilde, formatere i Word
Microsoft ® Lync ™ 2010 Delegate-opplæring. Mål I denne opplæringen lærer du hvordan du kan: •Konfigurere representanttilgang med Outlook •Konfigurere.
Kontrollere telefonsvareren 1.Klikk kategorien Telefon. Du vil se meldingene og informasjon om den som har ringt. 2.Hold markøren over en talemelding,
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Oppdatering for Windows Update Windows Update er viktige oppdateringer for din PC. Disse skal i utgangspunktet komme første tirsdag i hver måned, men de.
Visma Enterprise introduksjonspresentasjon Hvordan bruke ny meny i Visma Enterprise HELHETLIG LØSNING FOR NORSKE VIRKSOMHETER Moderne og effektiv tjenesteproduksjon.
Klikk Aktiver redigering i meldingsfeltet.
Noen nyheter i Public360 etter ny Servicepack – SP5.
Epost vha Outlook Grunnleggende om epost / Outlook-Exchange
Arena Helse – Prosjekt St.Olav PC hjelp. 2 Starte Microsoft Outlook første gang Når du starter Outlook første gang får du opp et skjermbilde som vist.
Fasttelefon (1/2) Beskrivelse 1 Håndsettlampe Lyser ved anrop, eller ved ny talemelding 2 Telefonskjerm Viser følgende: tid og dato pålogget telefonnummer.
Bruk av iPad. Bruk av berøringsskjerm Det anbefales å bruke fingrene eller en digital penn, IKKE bruk skarpe gjenstander da det kan ødelegge skjermen.
Microsoft ® Lync ™ 2010 Opplæring for responsgruppeprogram.
Lage og sende SMS 1a Lage SMS
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
Velkommen til WorkShop Trio Enterprise Attendant for sentralbord
D4223 Systemtelefon.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon
Funksjoner og Innstillinger i
Hurtigreferanse for video Starte en videosamtale 1.Hold markøren over kontaktens bilde, og klikk kameraknappen. 2.Det vises en popup-melding på kontaktens.
Finne og gå til et chatterom Bruk søk i Lync til å finne rom som du har tilgang til. 1.I hovedvinduet i Lync klikker du kategorien Chatterom. 2.I søkeboksen.
Hurtigreferanse for Lync 2013 KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller.
KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012.
ProffNett Total Mobilen med hussentral funksjonalitet.
Hurtigreferanse for © 2013 Microsoft Corporation. Med enerett. Startskjermen i Lync Startskjermen i Lync inneholder fliser i huben til venstre, som du.
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
Lync-møter Bli med i Lync-møte Planlegge et Lync-møte
Opplæring: Pålogging Prosedyre for logge på og av, låse og åpne PC’er DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore.
© 2012 Microsoft Corporation. Med enerett. Legge til en kontakt Din kontaktliste forenkler kommunikasjonen, og du ser tilstedeværelses- og kontaktinformasjon.
Hurtigreferanse for Lync 2013 for Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Med enerett. Med Lync kan du begynne å samarbeide uten å måtte planlegge et.
Huawei E5776 Brukerveiledning
Hurtigreferanse for © 2012 Microsoft Corporation. Med enerett. Lync Web App Bli med i et Lync-møte med PC-lyd Hvis du ikke har Lync 2013, kan du bli med.
Starte en videosamtale Pek på bildet til en kontakt i kontaktlisten, og klikk kameraikonet. Det vises en melding med forespørsel om å godta anropet på.
Brukerveiledning for kloning i GIMP
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2002 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2001 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Komme i gang med Windows Store-appen Lync Lync 2013.
Notes ved UiO Steinar Skogheim
KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012.
Brukerhåndbok versj. 1, 3. februar 2013
Innføring i bruk av Operator
Opplæring SAP Portalen
Office 356 kurs For både nybegynnere og erfarne. Håper alle finner noe å lære/bli inspirert av. Er beregnet for PC, ikke Mac. Et innføringskurs, dere kan.
Enkel brukerveiledning
Utskrift av presentasjonen:

eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks: Web: E-post:

Forbedret styring av tilgjengelighet (1) “Klikk”  Det er nå mulig å velge hvor lenge du ønsker å sette deg ’Midlertidig borte’.  Klikk på fotsporsymbolet øverst til venstre i hovedvinduet, og velg ønsket periode fra menyen som dukker opp.  Hvis du velger 5 minutter, vil det gå 5 minutter før programmet på ny registrerer om du bruker PCen (mus og tastaturbruk) og justerer tilbake tilgjengeligheten din. Tips: Du kan mao. også benytte ’Midlertidig borte’-funksjonen for å gjøre deg utilgjengelig en liten periode mens du f.eks utfører en oppgave på PC’en som krever din fulle oppmerksomhet.

Forbedret styring av tilgjengelighet (2)  Det er enkelt å la avtaler i Outlook-kalenderen styre din tilgjengelighet.  Dette setter du opp i programinnstillingene (Fil -> Innstillinger):  Når et møte i kalenderen starter, kan du automatisk bli satt til ønsket tilgjengelighet eller få spørsmål før tilgjengelighetsgraden endres.  Når et møte er ferdig, benyttes tilsvarende mekanisme for å gjøre deg tilgjengelig igjen.

Deling av kalender  I innstillingsvinduet fra forrige side, kunne du også velge å dele kalenderen i Outlook med andre operatører.forrige side  Hvis du krysser av for dette valget, vil operatører i din organisasjon kunne se detaljert informasjon fra din kalender en uke fram i tid. Merk : Operatører i andre organisasjoner vil bare kunne se om du er opptatt eller borte.  For å sjekke en annen operatørs kalender, høyreklikk på den aktuelle operatøren og velg ’Vis kalender’. Det vil da åpnes et nytt vindu som viser møte og avtaler. “Klikk”

Stillemodus  Hvis du ikke ønsker å bli forstyrret med varslingslyder for en periode, kan du enkelt sette programmet i stillemodus.  Klikk på høyttaler-symbolet øverst til venstre i hovedvinduet, og velg ønsket periode fra menyen som dukker opp.  Hvis du velger f.eks. 5 minutter, vil du ikke få noen varslingslyder i denne perioden. PS. Du kan ikke sette programmet i stillemodus mens du er ’Tilgjengelig (online)’. Tips : Under Fil->Innstillinger (CTRL+I) kan du angi at du automatisk skal ha stille-modus når du er midlertidig borte. Bør benyttes dersom du tidvis trenger ro selv om du bruker PCen.

Tapte anrop  Hvis en kunde logger ut før han/hun får kontakt med en operatør, registreres dette som et tapt anrop hos alle operatører som var tilgjengelig og fikk forespørselen fra kunden – men ikke svarte.  Hvis du som operatør har ubehandlede, tapte anrop, vil det vises et rødt utropstegn øverst til venstre i hovedvinduet: “Klikk”  Klikk på utropstegnet for å vise oversikt over og behandle de tapte anropene. “Klikk”

Ny og effektiv filoverføring*  Det er nå blitt svært enkelt å overføre filer mellom to operatører eller mellom operatør og kunde.  Høyreklikk på en operatør i organisasjonstreet og velg ’Send fil til...’.  Klikk på ’Velg fil å sende’, finn fram til ønsket fil, og klikk deretter ’Last opp fil’. “Klikk”  Den mottakende operatøren vil da få en forespørsel om å laste ned filen fra deg. * Ved store filoverføringsvolum forutsettes det at din organisasjon installerer egen filutvekslingsserver (inkl. i eDialog24).

“Høyreklikk” Popupmenyer  Flere steder i hovedvinduet kan du høyreklikke for å få opp en liten meny (popupmeny) “Høyreklikk”

Fange opp at kunder venter på deg  Når du jobber med andre programmer og ikke ser at du har kunde som venter  vil du få varsling med lyd, samt at eDialogsymbolet nede i høyre hjørne blinker

Mer informasjon om kunden (1) “Klikk”  Du kan nå se enda mer informasjon om kunden du skal prate med  Og du kan nå se enda mer informasjon om kunden du allerede prater med “Klikk”

Mer informasjon om kunden (2) “Høyreklikk” “Klikk”  Og du kan nå se enda mer informasjon om kunden du har pratet med før

Flyt i dialogen  Dersom du glemmer at du har en dialog med en kunde, eller bare er litt opptatt, får du nå et varsel som forteller at det er lenge siden du har sendt en melding i dialogen  Du kan stille inn hvor lang tid det skal gå før varselet kommer i innstillinger-vinduet

Antall dialoger hos samarbeidende organisasjoner  Tidligere har du kunnet se antall aktive dialoger for hver operatør internt i din egen organisasjon (symbolisert ved et tall bak navnet på operatøren).  Dette gir deg en pekepinn på om en bestemt operatør kanskje er svært opptatt, og dermed ikke ledig for å ta i mot en ’sett over’-dialog.  Denne nyttige statusinformasjonen er nå gjort tilgjengelig også for operatører i samarbeidende organisasjoner:

Huskelapper (elektronisk ”Post-it”-lapp) “Dobbelklikk” “Klikk”  Du kan lage elektroniske huskelapper “Klikk”  Og hvis du er på farten kan du få huskelappen på mobilen din istedet for på PC- skjermen (krever at du har aktivert opsjon for SMS)

Varsling når kollega er tilgjengelig  Du kan bli varslet når en kollega blir tilgjengelig “Høyreklikk” “Klikk”  Og hvis du er på farten kan du bli varslet på mobilen din istedet for på PC-skjermen (krever at du har aktivert opsjon for SMS)

Snarveier som gjør hverdagen enklere...  Vi har etablert snarveier i eDialog24 for ting som skjer ofte: •Automatisk åpne og lese en mottatt beskjed : CTRL + ALT + R •Sette ”Midlertidig borte” : CTRL + ALT + O •Elektronisk ”Post-it”-lapp / påminnelse med SMS-mulighet : CTRL + ALT + T •Skjul eller vis hovedvinduet : CTRL + SHIFT + | (Denne streken finner du til venstre for 1-tallet på tastaturet. Det er ikke en stor i eller en liten L)  Disse snarveiene kan du bruke uansett hvilket program du jobber med i øyeblikket