FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Muntlig eksamen i historie
Advertisements

Skriftlig vurdering på barnetrinnet formål, bakgrunn, historikk
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Rektor Guri Færder Rosenvilde videreående skole Akershus fylke Norge
Grete Haaland Sund HiAk,
Tvedestrand og Åmli Videregående Skole
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
Hva skal vi lære? TEMA: Sør Amerika Hvilke hav omgis verdensdelen av
Geografiprosjekt Uke Innlevering 20.mars kl
ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
Holtet vgs Læring i et engasjert fellesskap!.
Fredagstimen Jeg har veldig dårlig stemme i dag, så jeg skriver instruksjoner for timene her. I dag skal vi jobbe i grupper fram mot en muntlig framføring.
Nasjonalforeningen Os helselag i samarbeid med Os skole
AP - Arbeidsplan Vi jobber med arbeidsplanen nesten hver dag.
estetiske virkemidler
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Kroppsøvingsdidaktikk
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 41
Program for systematisk lese- og skriveopplæring på 1. – 4.trinn
Den autentiske læringsdialogen
Fagtekst i pedagogikk Arbeidskrav
TiEy ved Sinsen skole Tilpasset lese- og skriveopplæring etter australsk modell Klasseromsprogram 4 økter i uka med læringsstasjoner, leselekser hver dag.
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Analyser en sakprosatekst
Sensorenes rolle.
Hverdagen for Ruth og Sissel.
KUNNSKAPSLØFTET Ny skolereform i 2006.
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
Work shop mars 08 ide utvikling
Oppgavens tema: Forandring med personanalyse av varme og kalde farger.
”DEN LILLE GANGETABELLEN” Multiplikasjon
PORTEFOLIO Ekrom skole.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Les s Les ”Sametinget” I par velg 1 av temaene Oppsummere dette temaet og forklare hvorfor det er av betydelse (30 min) Klassen skal.
Utdanningsvalg 10.klasse
Sammensatte tekster ?.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
FORELDREMØTE 1. KLASSE 11. MARS 2015.
Kunst og håndverk Maleri.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Lekseplan for 7.trinn uke 7
Uke april – 17.april Mål uke 16 Norsk: Kunne bruke pronomen i tekster, og binde sammen setninger med konjunksjoner. Matte: Vi regner med tid, og.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
P ROSJEKT OM FAGTEKSTER Av Annette, Vegard, Ingrid og Sindre Hedrum u.skole.
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
1 Muligheter og utfordringer som møter deg når du utdanner deg til helsefagarbeider.
Valg av yrke. Begreper i kapittel 1 Oppbygging av videregående opplæring Vg1 Vg2 Vg3 Bedrift Vg3 Bedrift Vg3 i skole Vg1= Videregående trinn 1 (første.
Hva er rett yrke for meg??. Vg1 Vg2 Vg 3 Bedrift Vg3 Bedrift Vg3 i skole Vg1 = Videregående trinn 1 (første året) Vg2 = Videregående trinn 2 (andre året)
Valg av yrke. Begreper i kapittel 1 Oppbygging av videregående opplæring Vg1 Vg2 Vg3 Bedrift Vg3 Bedrift Vg3 i skole Vg1= Videregående trinn 1 (første.
Uke 4 25.jan.- 29.jan. Uke 4 25.jan.- 29.jan. Verdiord: Sannhet.
Mål for perioden: Sos: Lytte etter beskjeder. Vise omsorg og hjelpe andre. No:. Lese med god flyt og innlevelse. Lære at en fortelling har begynnelse,
Kunst og håndverk 10. trinn
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Her er et minne fra 1.klasse Nedenfor et minne fra 2.klasse Verdiord: Fred Verdiord: Fred Uke juni- 23.juni. Uke juni- 23.juni.
HELSE OG OPPVEKSTFAG UTDANNINGSVALG 10.KLASSE November 2016.
Punkt 1 - Forstår hva de skal lære og hva som forventes av dem
Helse- og oppvekstfag.
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Utdanningsvalg 10.klasse
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
«Bare bok gjør ingen klok»
Livsstil og god helse Tekst, figur, bilder etc..
Karlsrud skole.
Firmanavn Produkter og tjenester
Fysisk og psykisk helse
Utskrift av presentasjonen:

FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71 Klasse: HEAB Uke: 41

Vurderingskriterier: TEMA: Hva kan jeg gjøre for å bedre egen helse og folkehelsa gjennom yrket mitt? Rammer for oppgaven: Oppstart tirs.9.10, 10 timer arbeidsprosess, grupper hjemmearbeid veiledning: Kari og Liv utstyr pc framføring/deling med medelever fredag 12.10 (2 siste timer) Produkt: Informasjonsplakat med bilder og kort tekst i A3 format. Bruk pc. Lamineres Oppgavetekst: Hva kan jeg gjøre for å bedre egen helse og folkehelsa gjennom yrket mitt? Velg 1-2 av fagområdene nedenfor og skriv kort tekst: fysisk aktivitet kosthold og ernæring forebygging av ulykker rusforebygging forebygging tobakksbruk psykisk helse Felles læringsmål: - Kunne fortelle om hva folkehelse er? Liste opp hva jeg kan gjøre for å bedre egen helse og folkehelsa gjennom yrket mitt? Individuelle læringsmål: Hva vil du lære? YRKER: Helsefagarbeider Barne- og ungdomsarbeider Helsesekretær Hudpleier Tannhelsesekretær Ambulansearbeider Fotterapeut Ortopediteknikker Farmasiteknikker Vurderingskriterier: - Les eget ark

Vurderingskriterier av produkt og framlegg/deling: Under middels: Kunne fortelle om hva folkehelsa er Kunne liste opp hva jeg kan gjøre for å bedre egen helse og folkehelsa gjennom yrket mitt Middels: Kunne forklare hva folkehelsa er Kunne forklare hva jeg kan gjøre for å bedre egen helse og folkehelsa gjennom yrket mitt Over middels: Kunne gjøre rede for og drøfte hva folkehelsa er Kunne drøfte hva jeg kan gjøre for å bedre egen helse og folkehelsa gjennom mitt yrke

Egenvurdering: Hva har du lært gjennom denne oppgaven? Individuelle læringsmål: Hva har jeg lykkes med? Hva var vanskelig? Begrunn Faglig: Stort utbytte? Lite utbytte? Framføring/deling med medelever: Produkt/informasjonsplakat: Fornøyd? Mindre fornøyd? Oppgaven: Hva var bra med denne oppgaven? Hva var mindre bra med denne oppgaven?

Noen elevbesvarelser – med utgangspunkt i forskjellige yrker