Medievaneundersøkelse for Mediastud, 2001 Undersøkelsen er gjennomført i form av 301 personlige intervu med studenter på NTNU og HiST i perioden 2. mai.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
Advertisements

1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Journalistene)
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2011 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2011 (Journalistdelen)
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Barnas økonomi 2011 Slik lærer vi barna om økonomi og sparing Christine Warloe, forbrukerøkonom i Nordea.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Ipsos MMI Norsk Medieindeks 2012.v
Markedsundersøkelse studentmedier
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
1 8. Annonsen. 2 Magasin/fagpresse (ukepresse) •Omfang/struktur –Nasjonale –Rettet mot interesser –Segmentert •Konsum –Lav frekvens på utgivelse –Leses.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Ungdata-undersøkelsen i Levanger 2012 FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 43 – 45 Klassetrinn: 8. – 10. klasse + VG1 – VG3 Antall: 644 (US) / 683 (VGS)
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Helse og trivsel U-skole Psykisk helse, subjektiv livskvalitet og helseatferd.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Lage og sende SMS 1a Lage SMS
Ungdata-undersøkelsene i Sandnes 2010 og 2013 Standardrapport undersøkelse (videregående skole) FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 47 – 49 (2010) /
Ungdata-undersøkelsen i Sandnes 2013 Standardrapport kjønn (videregående skole) FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 9 – 15 Klassetrinn: 8. – 10. klasse.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter
MediaStud AS Bjørn Johan Bye Styremedlem Bjørn Johan Bye2 Hva skal jeg snakke om? Generell selskapsinformasjon Økonomi Enhetenes markedsposisjon.
GALLUP Grunnlag for bedre beslutninger Side 1 Medievaneundersøkelse November 1998.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Ungdomsundersøkelsen i Setesdal 2012 FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 41 – 42 Klassetrinn: 8. – 10. klasse + VG1 – VG3 Antall: 275 (US) / 336 (VGS)
PROFILUNDERSØKELSE APRIL Datainnsamling: Telefonintervju Utvalg: Tilfeldig, representativt utvalg på 500 personer 15 år+ ble intervjuet i Møre&Romsdal,
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Innowalk Brukerundersøkelse 2009.
LESERUNDERSØKELSE UNIVERSITETSAVISA. LESERUNDERSØKELSE UNIVERSITETSAVISA Målgruppe:Ansatte og studenter Antall intervju: 400 ansatte og 100 studenter.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Informasjon og omdømme Kort innlegg på PETS 17. april 2010.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Mellom skremsler og beroligelse Kommunikasjon med publikum om fugleinfluensa Gunhild Wøien Kommunikasjonsdirektør Folkehelseinstituttet
1 Kontakt på lærestedet 8. 2 Kontakt på lærerstedet.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Folkebibliotek.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
Ungdata-undersøkelsen i Hareid 2013 Svarfordeling FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 42 – 43 Klassetrinn: 8. – 10. klasse Antall: 176 Svarprosent:
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Meldal kommune Profilundersøkelse - egen befolkning 2009.
Mobilt medieinnhold Q © TNS Forbruker & Media Q Mobilt medieinnhold Q
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2002 Hovedresultater.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Det Sentrale Pensjonistutvalget i Fagforbundet har avholdt en anonym spørreundersøkelse for uføretrygdede medlemmer i Fagforbundet. Spørreundersøkelse.
Uttrekk fra Studiekvalitetsundersøkelsen 2012 og Studentenes helse og trivselsundersøkelse 2010 (SHOT)
Rusforebyggende arbeid i et læringsmiljøperspektiv Presentasjon 2. sept i Trondheim SHoT 2014.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Kontakt på lærerstedet
Daglig dekning: Nasjonale mediehus og mediekonsern
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Brukerundersøkelse, vår 2017
Utskrift av presentasjonen:

Medievaneundersøkelse for Mediastud, 2001 Undersøkelsen er gjennomført i form av 301 personlige intervu med studenter på NTNU og HiST i perioden 2. mai - 9. mai, Studentene ble tilfeldig rekruttert på utvalgte steder på lærestedene. Utvalget er i prinsippet ikke et sannsynlighetsutvalg, fordi sann- synligheten for å bli valgt ut fra populasjonen av studenter ikke er kjent. Fordelingen av antall intervju pr. studiested er vist i tabellen nedenfor. Det ble på forhånd definert hvor mange intervju som skulle gjennomføres på hvert sted. HiST-studentene ble overrepresentert for å kunne foreta nedbrytninger også på denne gruppen. Dataene for totalutvalget er vektet på basis av populasjonsfordelingen av studentene på lærestedene, slik det er vist i tabellen nedenfor. Det opprinnelige spørreskjemaet og vektet topline (frekvenser på enkeltspm. er vedlagt). Trondheim, 14. mai Norsk Gallup Institutt Truls Nedregård avd.leder

Andel som har lest eller tittet i ulike blader/aviser i løpet av dette semestret (%) Base: alle

Hvor ofte leser du følgende blader/aviser? (%) Base: alle Hvert nr.AnnethvertAv og tilSjeldnereAldri

Hvor ofte leser du følgende blader/aviser? (%) Base: NTNU Hvert nr.AnnethvertAv og tilSjeldnereAldri

Hvor ofte leser du følgende blader/aviser? (%) Base: HiST Hvert nr.AnnethvertAv og tilSjeldnereAldri

Tenk tilbake på det siste nummeret av Under Dusken som du leste eller tittet i. Hvor stor andel av ANNONSENE i bladet vil du si at du leste eller tittet på i denne utgaven av Under Dusken?(%) Base: alle som leser Under Dusken av og til eller oftere

Årsaker til at Under Dusken ikke leses oftere (%) Base: de som leser Under Dusken av og til eller sjeldnere

Hvilke typer stoff synes du Under Dusken burde skrive mer om? (%) Base: Alle

Adresseavisens omdømme % av studentene som mener at de enkelte utsagnene passer på Adresseavisen

Høgskoleavisa Å’s omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på Høgskoleavisa Å. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som leser avisen ’av og til’ eller oftere

Natt og Dags omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på Natt og Dag. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som leser avisen ’av og til’ eller oftere

Plan B’s omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på Plan B. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som leser avisen ’av og til’ eller oftere

Under Duskens omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på Under Dusken. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som leser avisen ’av og til’ eller oftere

Universitetsavisas omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på Universitetsavisa. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som leser avisen ’av og til’ eller oftere

Zenters omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på Zenter. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som leser avisen ’av og til’ eller oftere

Avisenes omdømme (korrespondanseanalyse). Alle studenter Adressa Under Dusken Natt og Dag Plan B Til å stole på Godt språk Underholdene Politisk nøytral Lettlest Gode bilder Godt info.organ Aktuell Kjedelig Seriøs Hendig størrelse Troverdig Viktig for studentene Lett å finne fram i Engasjert Likegyldig God Layout Å Univ.avisa Zenter

Alt i alt, hvor godt liker du følgende blader/aviser? % som svarer hhv. ’Svært dårlig’, ’Ganske dårlig’, ’Ganske godt’ og ’Svært godt’. De som svarer ’Verken/eller’ eller ’Vet ikke’ er ikke vist i figuren.

Hvor mange av de 7 siste dagene har du hørt på radio? (%) Base: Alle

Hvor ofte lytter du vanligvis til følgende radiokanaler? (%) Base: alle Daglig 1-2 dgr/uke Annenhver uke Månedlig Sjeldnere Aldri 3-4 dgr/uke

Årsaker til at de ikke oftere hører på Studentradion’n (%) Base: de som hører på Studentradio’n annenhver uke eller sjeldnere

Hvilke typer sendinger synes du Studentradio’n burde prioritere? (%) Base: Alle

NRK P1’s omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på NRK P1. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig lytter på kanalen

NRK P2’s omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på NRK P2. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig lytter på kanalen

NRK P3’s omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på NRK P3. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig lytter på kanalen

P4’s omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på P4. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig lytter på kanalen

Radio 1’s omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på P1. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig lytter på kanalen

Studentradio’n sitt omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på Studentradio’n. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig lytter på kanalen

’Andre’ nærradiostasjoners omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på andre nærradiostasjoner. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig lytter på andre nærradiokanaler

Radiokanalenes omdømme (korrespondanseanalyse). Alle studenter NRK P2 Studentradio’n Annen nærradio Til å stole på Underholdene Politisk nøytral Godt info.organ Aktuell Kjedelig SeriøsTroverdig Viktig for studentene Engasjert God musikk P4 NRK P1 NRK P3 Radio 1

Alt i alt, hvor godt liker du følgende radiokanaler? % som svarer hhv. ’Svært dårlig’, ’Ganske dårlig’, ’Ganske godt’ og ’Svært godt’. De som svarer ’Verken/eller’ eller ’Vet ikke’ er ikke vist i figuren.

Base: Alle Hvor mange av de 7 siste dagene har du sett på TV? (%)

Hvor ofte ser du vanligvis på følgende TV-kanaler? (%) Base: alle Daglig 1-2 dgr/uke Annenhv. uke Månedlig Sjeldnere Aldri 3-4 dgr/uke

Årsaker til at de ikke oftere ser på Student-TV (%) Base: de som hører på Student-TV månedlig eller sjeldnere

Hvilke typer sendinger synes du Student-TV’n burde prioritere? (%) Base: Alle

NRK 1’s omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på NRK 1. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig ser på kanalen

NRK 2’s omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på NRK 2. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig ser på kanalen

TV 2’s omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på TV 2. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig ser på kanalen

TV Norges omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på TV Norge. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig ser på kanalen

TV 3’s omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på TV 3. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig ser på kanalen

TV Trøndelags omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på TV Trøndelag. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig ser på kanalen

Student-TV’n sitt omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på Student-TV’n. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig ser på kanalen

’Andre’ TV-stasjoners omdømme % som mener at de enkelte utsagnene passer på ’andre’ TV-stasjoner. Basen for stolpene er alle studentene, mens basen for linjen er studenter som minst ukentlig ser på andre kanaler

TV-kanalenes omdømme (korrespondanseanalyse). Alle studenter NRK 2 Student-TV’n TV 3 Til å stole på Underholdene Politisk nøytral Godt info.organ Aktuell Kjedelig Seriøs Troverdig Viktig for studentene Engasjert TV Norge NRK 1 TV 2 TV Trøndelag Andre TV-stasjoner

Alt i alt, hvor godt liker du følgende TVkanaler? % som svarer hhv. ’Svært dårlig’, ’Ganske dårlig’, ’Ganske godt’ og ’Svært godt’. De som svarer ’Verken/eller’ eller ’Vet ikke’ er ikke vist i figuren.