Elevinstruksjon 2018/19.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vurdering i friluftsliv
Advertisements

TOPPIDRETT PÅ IDRETTSLINJA
Harald Munkvold Høsten 2006
Positiv ledelse av barn
Østgård skole ”Så lenge du er i bevegelse, kan du nå så langt du vil!
Egentreningsprosjekt 9 klasse Uke 9, 10, 11 og 12
Lillehammer 25. September 2012
En gymtime skal bestå av tre deler: Oppvarming Hoveddel Avslutning
Dialogen som pedagogisk verktøy
Forstå bruk og datainnsamling
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
I dag: litt om kommunikasjon
Metakommunikasjon Kommunikasjon på flere plan
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
Fotballkompetanse Treningsgjennomføring Oppdal, november 2005.
Den digitale dimensjonen i kroppsøving
Instruktørseminar 09 KCK
SPINN Lærebok ● Arbeidsbok ● Elevnettsted ● Lærernettsted ● Ressursbok for læreren.
Læring prosjektpraksis Førsteamanuensis Prosjektledelse,
Vurdering – hva og hvorfor?
Treningsplanlegging Kompetansetiltak SFYA MG/MJ & LG/LJ C.Haugen
FOTBALL – GUTTER ÅSVANG FORELDREMØTE Sportslig status : Treninger vinteren 2009 Spillersamtaler Holdninger Treningsplan etter påske.
KIL/Hemne J13/J14 Spillermøte 6.februar 2010.
HelART i Ulåsen barnehage
13-16 år år Økter for unge utøvere Øktene bør inneholde: Organisering/feedback: Oppvarmingsdel (generell og spesiell) Hurtighet/spenst Utholdenhetsdel.
IMPLEMENTERING AV SPESIFIKKE KURS I TRENERSTIGEN Rica Gardermoen 8-9 desember 2006.
Foreldremøte Delt kontaktlæreransvar
Munnleg ferdigheit i kroppsøving inneber å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det inneber mellom anna å kunne formidle inntrykk og opplevingar.
Trenings- og Helselære + Grunntrening Idrettsfysiolog Eivind Andersen
F ORELDREMØTE H ÅNDBALL CSK G2002 Torsdag kl. 21.
Polarsirkelen videregående skole. Utdanningsprogram Studieforberedende Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Medier og kommunikasjon Kunst,
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden September/oktober 2015.
Oppsartsmøte Byåsen IL. ALLSIDIG TRENING, HVA ER DET? Finnes ingen regler Treningen i seg selv er lite forutsigbar Må være motiverende og utfordrende.
Prestasjonsrettet hurtighetstrening Hvordan trene hurtighet på en effektiv måte? Hurtighetstrening i lagballspill og friidrett Av: Espen Tønnessen.
Startmøte Veilederutdanning Hva er et startmøte? Et møte der det gjennomføres en prosess med styret og mange ressurspersoner i klubben.
Velkommen til foreldremøte 10. trinn. Hvem er jeg - hvor vil jeg – hvilket valg skal jeg ta?
Kroppsøving # Formål # Hovedområder # Vurdering # Mål og tiltak.
Agenda -Litt om oss i teamet pr. i dag. -Oppstarten. Inntrykket til nå. Greie gutter. Mange forskjellige gutter. Forskjellige nivå -Treningene ; Kretsen.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Hovedprosjekt Fagnr: ITF stp. Vår 3.klasse
Kråkerøy junior sesongen Sportslige planer og opplegg.
Trenermentorutdanning
Velkommen – presentasjon av deg selv
UTVEKSLING PÅ VG2.
Hole ungdomsskole Visjon: TRYGG, KREATIV OG UTVIKLENDE FOR ALLE.
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
TREÅRIG GJENNOMGÅENDE LØP,
Bruk og brukere Kapittel 3 i læreboka
Forstå bruk og datainnsamling
Undersøke bruk Kapittel 7
Undersøke bruk Kapittel 7
Velkommen til foreldremøte!
Muntlig framføring Hovedmål/periodemål:
Valgfag innsats for andre
Å planlegge og gjennomføre en treningsøkt
Elevinstruksjon 2017.
Bygdøy skole Skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Samtaletrekk B – Samarbeid
Modul 2 – Elevens tenkning gjennom samtale
Samtaletrekk B – Samarbeid
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Modul 2 – Elevens tenkning gjennom samtale
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Den gode overgangen A – Forarbeid
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Nå er de revidert!.
Modul 3 – La deg inspirere til å inkludere
Modul 1 – Representasjoner
Velkommen til 6C Jeg er ny og noen foresatte/foreldre er ny. Kort presentasjon om hvem vi foreldre/foresatte til.
Utskrift av presentasjonen:

Elevinstruksjon 2018/19

Hvem skal jobbe sammen? - Kompetansemål etter 10.klasse:

Kompetansemål Munnleg ferdigheit i kroppsøving inneber å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det inneber mellom anna å kunne formidle inntrykk og opplevingar frå ulike aktivitetar. Ein uttrykkjer seg munnleg i utforminga av reglar for leik, ulike typar spel og anna samhandling. Det betyr å kunne lytte til andre og gi respons og vere bevisst på mottakaren når ein snakkar. Evne til munnleg formidling er òg nødvendig når ein skal vere med å organisere aktivitetar. - Kompetansemål etter 10.klasse:

Kompetansemål .. i kroppsøving inneber å kunne bruke digitale verktøy, ulike medium og ressursar føremålstenleg og forsvarleg for å løyse praktiske oppgåver. Det inneber mellom anna å innhente og behandle informasjon, planleggje og gjennomføre aktivitet og trening, og kommunisere og dokumentere dette. - Kompetansemål etter 10.klasse:

Øktplan Innhold: Mål for timen Oppvarming, hoveddel, avslutning Øktplanskjemaet finnes på Moodle (fra skolens hjemmeside Mål for timen: Fritt valg. Skal forbedre en fysisk egenskap – For eksempel utholdenhet, styrke, hurtighet, spenst, osv. Kan også være en spesifikk ting som en spesiell finte i håndball/fotball, baggerslag i volleyball, framlengs rulle, en dans, etc. Aktivitetsvalg: Hvilke øvelser/spill som er valgt i de ulike delene. Hvordan øvelsene skal gjennomføres m/forklaringer. Hvorfor dere legger opp til nettopp disse aktivitetene. Leveres via e-post Senest fredagen før Se Moodle for skjema - Send øktplan til ghj@amot.kommune.no Innhold: Mål for timen Oppvarming, hoveddel, avslutning Aktivitetsvalg Hva? Hvordan? Hvorfor?

Husk rammefaktorer Cirka 80 minutter Utstyr til rådighet Oppstart etter opprop ca. 12.35. 13.50 – 14.10 – felles evaluering Effektiv tid til disposisjon = 75 minutter Fordeling oppvarming – hoveddel – avslutning ( 15 – 50 – 10) Cirka 80 minutter Utstyr til rådighet Gruppestørrelse Gruppens nivå

Evaluering – hva ser vi etter? Forarbeid øktplan Tidsbruk ulike deler Beskjeder Plassering, stemmebruk Intensitet oppvarming Aktivitet Veiledningsmomentet Evaluering – hva ser vi etter? Aktivitet: hvordan få flest mulig i aktivitet? Mye venting er ingen fordel. Stafett..f.eks færre lag kan hjelpe. I forbindelse med timen bør det legges inn momenter av instruksjon (teknikk, regler, korrigering, spesielle treningsmål/øvelser, etc). Legges det opp til kun spill i hoveddelen, vil man ikke kunne oppnå mer enn en middels vurdering. Husk at her skal dere vise at dere kan vurdere/korrigere og rettlede andre.

Evaluering – hva ser vi etter? Evne til korrigering underveis Engasjement Kreativitet Arbeidsfordeling Når dere målet for timen? Evne til korrigering av egen planlagt aktivitet

Evaluering – hva ser vi etter? Godt humør Engasjement Tar oppgaven på alvor God oppførsel Evne til korrigering av egen planlagt aktivitet

Lykke til!