Canvas-prosjekter 2017/2018 Det nedsettes en prosjektgruppe + en referansegruppe som skal legge til rette for administrativ og pedagogisk support og opplæring.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Advertisements

Studieplanarbeid.
SAP-seminar StudiePlanForum – SPF Erfaringer og Utfordringer framover Forumkoordinator: Jon Inge Resell / Gunvor Elise Hanssen.
Instituttledermøtet Ragnhild Kobro Runde (med gode innspill fra studieplan/studieweb og ifi-studadm) UTKAST Tidsplan InterAct.
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
Litt høyttenking på slutten av årsmøtet.  Digital kompetanse er på offentlige agenda  Bruk av verktøy er gøy  Jeg kan noe, du kan noe. ◦ Sammen kan.
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
Sammenheng mellom IKT-bruk og læringsutbytte i videregående opplæring Rapportering om status og framdriftsplan for prosjektet til Østlandssamarbeidet 25.
Examen philosophicum. Ordning -Organisert under IFIKK (Institutt for filosofi, idé- og kunsthistorie og klassiske fag), -Rektor som formelt bestemmer.
:PULS - mandat og strategi HANNE SCHOU RØISING, LEDER FOR PULS.
Målinger. Hva kan vi gjøre annerledes? Veiledersamling, april 2014.
Fronters nye romoppsett og anbefalt bruk av det PULS – kurstilbud våren 2016 Hanne S. Røising Seminar på IR 21. januar 2016.
Felles studieplanmal for HiST Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gunnar Bendheim.
HØGSKOLEN I SØR-TRØNDELAG Studieprogramråd ved HiST Utdanningsutvalget Gunnar Bendheim.
VOKSENOPPLÆRINGSKONFERANSEN 2016 Kent Terje Ingebretsen
Sportsklubben nord Versjon
Likehel.no Et opplæringsprogram i sikkerhetskultur for kraftnæringen
Forum for Fagskoler studenter ved private fagskoler i 50 fagskoler over hele landet Skoler med yrkesrettet utdanning innen IKT, teknologi, design,
KDL – ny struktur og innhold
Hvordan skal vi gjøre jobben vår i 2060?
NTNUs kvalitetssystem for utdanning
9.trinn Velkommen til foreldremøte.
Fordypningsemner: Vurderingsform
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
Ny studietilsynsforskrift - NOKUT
Visjon til RUSK Skolens visjon skal stå i sentrum for all vår aktivitet og vi har 4 verdier som vi jobber etter som er satt sammen ut fra skolens navn:
Hjertelig velkommen til utdanningsseminar for Nord 2017
Kvalitetssikring av studieprogram ved Nord universitet
Strategi for Nord universitet 2020
Studiedirektør Jan Atle Toska
Utlysning av studentoppgave
Kompetanse for mangfold Grong voksenopplæringssenter
Utvikling av studieprogram i lys av kvalifikasjonsrammeverket
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Innspill Haldor Hove Smart Time Egenvurdering
Høgskolen i Østfold tilbyr 60 studier i Halden, Sarpsborg og Fredrikstad
Lekser.
Digitale systemer ved OsloMet
Formål og vurdering i høyere utdanning
Arealeffektiv bruk av skolebygg i videregående opplæring
Rolle og ansvar som SPA Prosess
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Nettmaster og industrimaster i Industrial IT and Automation
Fagansvarlig Annette Hessen Bjerke
Seksjon for digitale medier i læring
VELKOMMEN FORELDREMØTE LUNDEHAUGEN UNGDOMSSKOLE 8
Digidel 2017 er et program som skal  styrke samarbeidet og øke innsatsen som i dag gjøres av ulike offenlige virksomheter, IKT-næringen og frivillige organisasjoner.
Revidert reglement for elektronisk kommunikasjon
Hva skal du gjøre? Du skal velge mellom 3 fordypninger i bachelorprogrammet Fordypningene er en del av bachelorprogrammet.
Vurdering Praksislærer gir veiledning og vurderer
Prosjekt Digitalt pensum
Seminar - organisering
Styringsgruppemøte 15. november 2017
Digitalt læringsmiljø
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Studie - BOTT 1. Formål 1.1 Studie-BOTT er et samarbeidsorgan som skal bidra til økt kvalitet, effektivitet og likebehandling mellom lærestedene innenfor.
Digital eksamen - relevante tilbud
Nå er vi spente!.
EpN – pilot på MN Marte Øvstetun Seksjon for digitale tjenester
Studieledernettverket 15. februar 2019
STUA temamøte studieplan
Digitale læringsressurser
Forslag til formål Seminaret skal bidra til å skape god kultur for nytenkende undervisning Seminaret skal være bidra til erfaringsutveksling mellom deltakerne.
Status prosjekt digitalt pensumlistesystem
Om vurdering og nye eksamensformer
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
Avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt
Læringsmål og rubrikker i Canvas
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Canvas-prosjekter 2017/2018 Det nedsettes en prosjektgruppe + en referansegruppe som skal legge til rette for administrativ og pedagogisk support og opplæring for de som skal være med i prosjektfasen Det tas sikte på å velge ut to studieprogrammer fra hver avdeling Aktuelle studieprogrammer meldes innen 25. april av studieledere/ dekaner. Maks. fire studieporgrammer fra hver Utfra en samlet vurdering vil styringsgruppa for fleksible studier velge ut de aktuelle programmene som skal være med Emneansvarlige vil ha en sentral rolle for klargjøring av sine emner i Canvas Vi ønsker prosjektdeltakere med stort engasjement og særlig interesse for det forestående arbeidet Deltakere forventes å delta i erfaringsutveksling med andre kollegaer som skal inn i dette arbeidet. Opplæring vil bli gitt i slutten mai / + juni Se nyhetssak 4. april Hanne S. Røising, leder av PULS 4/26/2019

Praktisk høgskolepedagogikk og digitale undervisningsformer Revidert studieplan for Studium i praktisk høgskolepedagogikk og digitale undervisningsformer Ligger nå på nettsiden til PULS: www.hiof.no/puls Invitasjon går ut i disse dager. Hva er «nytt»? Navnet; høgskolepedagogikk er ikke noe du lærer deg en gang for aller Mer fleksibelt organisert Bruk av digitale verktøy i undervisning er vektlagt Stor grad av studentaktivitet og samarbeid God sammenheng mellom læringsutbyttebeskrivelser, arbeidskrav og vurderingsformer Studiet vil benytte Canvas…. Hanne S. Røising, leder av PULS 4/26/2019

Takk for oppmerksomheten Hanne S. Røising, leder av PULS 4/26/2019