Administrativ organisering -

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
NESOs Formannskole klasse / 2014
Advertisements

Konferanse Thon Hotell Oslo Airport NTL Forskningsinstitutter
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Kompetansekatalog – UiO. Foreslåtte grunnprinsipp: Enkel modell Koblet til andre databaser på nettet Muligheter til utvidelse og videreutvikling.
EFV-V forskningsadministrative støttefunksjoner organisering og system.
Ved Svein Helland Sivertsen SLT- koordinator
«Forbedringsprosess(en)»
HVA BETYR STJERNØUTVALGETS FORSLAG I FORHOLD TIL FUSJONSPROSESSEN MED NVH? Terje Holsen.
Hva er - og hvordan utvikle en samkommune? Kort om prosjektet og hvilke problemstillinger rapporten berører.
Fusjonsprosessen UiA/HiT Larvik 6. juni 2011 John W. Viflot Høgskolen i Telemark.
Alternative ledelsesformer ved HIN Per J. Nicklasson.
NTNU Noen administrative utfordringer.
NVHs kvalitetssystem PhD NVH: 16. mars 2007.
LVSH Konferanse 8-9 april 2010 For styret i LVSH Anita Ihle Steen
Allmøte USIT 18. oktober Saksliste Internt handlingsrom (IHR) USIT 3.0.
Fylkesmannens rolle i reformen
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Praksisseminar 31.oktober Henvendelse til praksisstedet. Taushetsløfte Praksisperioden Målsetting Formelle krav - roller Forventninger Veiledning Evaluering.
Oppfølging av driftsstyreskoleringen 2015 Program.
Rettighetsstrukter ved UV. Rettigheter Alle studiekonsulenter som redigerer studiesider har følgende skriverettighet: uv-vtx-studier-skrive Dette gjelder.
Aktuelle saker i et lederperspektiv Vinter Forutsetninger Å ha minst èn lederrepresentant i alle styrer, fra lokalt til sentralt nivå Alle lokallag.
KOMMUNEREFORMEN Presentasjon for Aurskog-Høland KrF januar 2015
Ph.d.-prosjekt våren 2015 SKS v. Linn (+Hildegunn)
Innpassing/godkjenning IHR studentutveksling Leangkollen.
Aktiv transport. Definisjon av Aktiv transport Aktiv transport omfatter gåing, sykling på reiser som uansett skal gjennomføres i hverdagen, for eksempel.
1 1.januar 2016 slår NTNU seg sammen med høgskolene i Ålesund, Gjøvik og Sør-Trøndelag.
Arbeids- og sosialdepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Velg ASD mal ENGELSK under ”oppsett”. Tilpasning av regelverk for sykepenger/foreldrepenger.
Framdriftsplan for fusjonsprosjektet Budsjett 2016: summen av 4 vedtatte budsjetter Fakultetsstruktur vedtas Dekan-
Dialogmøte vedrørende utredning skolestruktur Skarnsundet Redigert
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Alternativ 4 Kunnskapsdepartementet LMU-forum 2016 Tromsø 20.oktober Bodil Marie Olsen.
Prosjekt vår 2016 Samlokalisering av allmennlegetjenester og kommunale helse- og omsorgstjenester Økt tjenestekvalitet?
ORGANISASJONSPROSJEKTET
Strategi & bemanningsplaner
Fusjonen NTNU og status fakultetet
Dosent Ingun Sletnes Administrasjonen i formannskapsformen Åremålsansettelser og partssammensatt utvalg. Lovpålagte stillinger i særlov 19. januar 2017.
Administrativ organisering
Orientering om Solli skianlegg
Forvaltnings- og regionreformen Trøndelagsrådet 31. januar 2006
Utdanningskomiteen 19. mai
Dosent Ingun Sletnes Presentasjon 6
Dosent Ingun Sletnes Administrasjonen i formannskapsformen Åremålsansettelser og partssammensatt utvalg. Lovpålagte stillinger i særlov 22. januar 2016.
Gruppe administrativ organisering
Endringsprosesser ved UiT
Oppdatering om status av initiativet: Felles Master program SFE-TIK
Hva er - og hvordan utvikle en samkommune?
Felles Studentsystem FS- nettverket
Utkast til produksjonsplan/releaseplan
ILU 5/17: Orientering om arbeid med strategiplan
Strategiprosess IV-S17/17 Olav Bolland Dekan - Fakultet for Ingeniørvitenskap
Betydningen av det fagsosiale
Evaluering av organisasjonsform samisk høgskole
Seminar Sælen kirke 23.nov 2017
NTNUs samarbeid med lav- og mellominntektsland
Ny struktur PhD-program ved SU-fakultetet: Status og drøfting
Prosjekt universitetsnavn Forum 2. samling
Hva skjer i programmet nye Kristiansand
Møte LOSAM Fellesadministrasjonen
Ung i Agder 2019.
Dosent Ingun Sletnes Administrasjonen i formannskapsformen Åremålsansettelser og partssammensatt utvalg. Lovpålagte stillinger i særlov 24. januar 2018.
Spillemiddelsøknad 2019 Prioriterte områder.
Tematiske inngangsveier
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
IT-ledernettverket 18. april 2018
Internt handlingsrom (IHR)
Seminar med partiene 14. november 2018
Workshop #1 – Administrativ organisering
STATUSRAPPORT Programmet
Utskrift av presentasjonen:

Administrativ organisering - Planlagte workshops og viktige milepæler 26.02.2016

Prosess administrativ organisering Viktige datoer: Første workshop 02.03 (kl 12.00-19.00) Workshops videre: 09.03 (kl 08.00-16.00), 14.03 (kl 08.00-16.00) Høring av 2-3 modeller gjennomføres i forkant av styremøtet 28.04 Forslag til administrativ organisering på sentralt nivå behandles på styremøte 28.04. Vurdering av grensesnitt sentral/lokal administrasjon planlegges til etter styrets vedtak 28.04 Norges miljø- og biovitenskapelige universitet

Administrativ organisering: Workshop #1 - 02.mars Hva skal diskuteres på workshopen? Informasjon om prosessen og program for workshopene videre Dagens organisering av universitetsadministrasjonen Muligheter for å forenkle og effektivisere det administrative apparatet for å understøtte den faglige virksomheten på best mulig måte Kjennetegn og kriterier for en mulig fremtidig organisering av universitetsadministrasjonen Hvem deltar på workshopene? Avdelingsdirektører i universitetsadministrasjonen, hovedtillitsvalgte og hovedverneombud. Tre administrasjonssjefer fra instituttene (en fra hvert fakultet). Rektor deltar på alle workshops. Norges miljø- og biovitenskapelige universitet

Forberedelse til workshop #1 Hva skal enhetene gjøre i forkant av workshopen? Diskuter med dine ansatte: Styret ønsker med bakgrunn i Colbjørnsen-rapporten å forenkle og effektivisere det administrative apparatet for å understøtte den faglige virksomheten på best mulig måte Hva kjennetegner dagens organisering av universitets-administrasjonen og hva bør bevares i den nye modellen? Hvilke kriterier bør ligge til grunn for utforming av fremtidig organisering av universitetsadministrasjonen? Det er viktig at ulike syn kommer fram, det er flere mulige løsninger. Norges miljø- og biovitenskapelige universitet

Workshops - administrativ organisering Vurdering av organisasjonsstruktur 2. mars Ulike modeller 9. mars Administrativ organisering 14.mars Detaljplanlegges på senere tidspunkt. Grensesnitt lokal/sentral organisering mai 4 Agendapunkter: Innledende om administrativ delprosess Stadfeste dagens adm. organisering, oppgaver, roller og ansvar Drøfte kjennetegn og kriterier for fremtidig organisering «Hjemmeoppgave»: drøfte ulike løsninger med utgangspunkt i kriterier 1 Agendapunkter: Om fremtidig organisering Drøfte mulige alternativer for adm. organisering og konkretisere disse «Hjemmeoppgave»: drøfte aktuelle alternativer 2 3 Agendapunkter: Komme frem til 2–3 mulige løsninger Drøfte foreslåtte løsninger opp mot kriterier for organisering Foreslåtte løsninger sendes på høring før påske Norges miljø- og biovitenskapelige universitet

Tittel på presentasjon Norges miljø- og biovitenskapelige universitet