Sett inn riktig form av seriøs eller alvorlig

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Advertisements

De dårige følelsene. Veiene ut..
• (så): • Han følte seg ensom, så han gikk på kino. • (derfor): • Han følte seg ensom. Derfor gikk han på kino. • (siden): • Siden han følte seg ensom,
Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold Kapittel 8 oppgave h.
Kapittel 10 På treningssenteret.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kapittel 4 oppgave h Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
Prøv å sette setningene riktig sammen. Du finner oppgaven på www
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
KLASSELEDELSE.
Kapittel 13 I begravelse.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Bevegelse I samlingen snaket vi om bevegelse. Hva tenker barna når vi sier ordet bevegelse? De reiser seg og forklarer at når vi gjør sånn og sånn med.
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
FAIR PLAY I BARNEFOTBALLEN ASKØY FOTBALLKLUBB 2016.
HORDALAND FOTBALLKRETS Fair Play i Barnefotballen.
​Før/ettertest 7. trinn ​Tilegne og behandle Rammeverket TONE - kildekritikk.
Observasjonstema: Glede av hverandre. Denne gangen har vi valgt å lage en power point presentasjon, vi håper dette gir dere enda bedre mulighet til å se.
BUDDHISMEN 4. STØRSTE RELIGION CIRKA 550 MILLIONER.
Kriser, tap og sorg. Hva er et menneske? Mennesket er et relasjonsvesen Mennesket er en helhet (ånd, sjel og legeme) Mennesket har behov for mening Mennesket.
Virkemidler i film  Mange vanlige enkeltbilder, og kjører dem fort etter hverandre.  Filmen har sitt eget språk,  sine egne ord.
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
Lykkeforskning Av Knut, Petter og Erik
0 Psykologisk førstehjelp - å snakke vennlig til seg selv og andre Solfrid Raknes, psykologspesialist.
Velkommen til nytt barnehageår på Låven. Satsingsområder på Roligheden gård barnehage- Låven Bygge gode relasjoner barn-barn, barn-voksne Alle skal få.
Hverandre-menighet? Hverandre-menighet? Apo.gj.2,42-47 – gode forbilder.
Å SKRIVE EN KREATIV TEKST. Match person og omgivelser.
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Hvordan skal det egentlig se ut?
Alta.
Velkommen til forskerøya Engia!
Gang.
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
(Parent Management Training - Oregon)
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Kapittel 32 Forholdet til læreren.
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
En gang skal det bli min tur
Kapittel 25 Othilie i barnehagen
Kapittel 27 Kommunikasjon med hjemlandet og å sende pakker
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Anita forteller (FORSIDE) om søndagsskolen og de sinte mennene.
WeDo Milo utforsker vekt og friksjon
Hei! Har du lyst å starte et eTwinning- prosjekt med klassen din?
Samtaletrekk B – Samarbeid
KOMPETANSE FOR MANGFOLD
Å være trist Spør elevene om hvorfor de tenker denne jenta er trist.
Samtaletrekk B – Samarbeid
Velkommen!.
Velkommen til foreldremøte
Mobbing og psykisk helse (Ungdomstrinnet)
Konflikt Forslag til spørsmål: - Hva ser dere på bildet?
Redsel Spør elevene om hvorfor de tenker denne jenta er redd
Hverandre-menighet? Apo.gj.2,42-47 – gode forbilder
Kapittel 12 Melissa og Petter gifter seg
j. Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Sinne Film:
Smerteuttrykk og smertemestring
Velkommen til foreldremøte
Fysisk og psykisk helse
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
Kapittel 5 oppgave b Fra direkte til indirekte tale. Han sier at … 
Modul 3 – La deg inspirere til å inkludere
Hvordan lærer vi best? Kurs 4
Tilpasset opplæring Kurs 5
Hvordan leve med den lange ventesorgen? (ved Dagfinn Follerås)
Utskrift av presentasjonen:

Sett inn riktig form av seriøs eller alvorlig Kapittel 3, oppgave c

1. De elsker og respekterer hverandre. De har et seriøst forhold. 2 1. De elsker og respekterer hverandre. De har et seriøst forhold. 2. De lever i et forhold med mange spenninger og konflikter. De har et tungt og alvorlig

3. Nå har det skjedd noe trist. Jeg må snakke med deg om noe alvorlig 3. Nå har det skjedd noe trist. Jeg må snakke med deg om noe alvorlig. 4. Han er en oppriktig og trofast medarbeider. Han er seriøs på alle måter. 5. Hva er det du sier til meg? Mener du dette seriøst? Snakker du sant?

6. Hvorfor ser du så alvorlig ut. Er du lei deg for noe. 7 6. Hvorfor ser du så alvorlig ut? Er du lei deg for noe? 7. Læreren vår er alltid litt streng og alvorlig. 8. Hun er en seriøs forsker. Hun skriver masse artikler og tenker alltid på sin forskning.

9. Jeg satt på konferansen med alle de universitetsansatte. Jeg burde holde meg seriøs, men plutselig måtte jeg bare le. 10. Han har blitt alvorlig syk og ligger nå på intensivavdelingen.