Flash Programming Vi skal i dette kapittel se litt på definisjon av hastighet og akselerasjon, men denne gang i 2 og 3 dimensjoner, dvs generelt.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
4 Bruk øynene riktig.
Advertisements

13 Lese fra dataskjerm.
Kap 02, 03 Posisjon – Hastighet – Akselerasjon
Tallet e - Funksjonen e x Eksponensialfunksjon Eks: Mobiltlf – sms [1/5] La oss tenke oss at vi er 7 milliarder mennesker på jorden og at alle har hver.
Kap 09 Rotasjon.
Beveglsesmønstre og koordinatsystem Grunnleggende frame.. X er rett fremover. Origo ligger i akse 1 med z rett opp. Høyredreid system.!
Oppgaver s 11 i kompendiet
Repetisjon kap 6,7,8.
Kap 02 Hastighet / Akselerasjon - Rettlinjet
Vektorfunksjoner og rombevegelse
Kap 08 Massesenter.
Parameteriserte kurver
Matematikk Anvendelser
Kap 03 Hastighet / Akselerasjon - 2 & 3 dim
Formelmagi 27-1 Litt matematikk før vi går løs på superposisjon Sum og integrasjon: Når en sum har et stort antall ledd, kan det kan lønne seg å summere.
Laplace Invers transformasjon Residue
Jæger: Robuste og sikre systemer INF150 Programmering Kapittel 2: Problemløsning Kapittel 3.1 og 3.2.
Bevegelse I samlingen snaket vi om bevegelse. Hva tenker barna når vi sier ordet bevegelse? De reiser seg og forklarer at når vi gjør sånn og sånn med.
Velkommen til foreldremøte høsten Overgang fra felles del til avdelingsvis……  Vi går gjennom stokken  Viser konkretene som støtter hverdagens.
M&L2 Kap. 7, del 1 Prisstrategier Oslo, januar 2010.
 ”Noen vet kanskje hva et barn er, men ingen vet hva det kan bli.  Noen vet kanskje hva en barnehage er, men ingen vet hva den kan bli.
Tallet e Undervisningsopplegg laget av Lars Sund for Vitenfabrikken i Sandnes.
Motivasjon og Selvutvikling
Vannskuterforvaltning KS
Kapittel 3 Etterspørsel etter konsumgoder
KRAFT OG BEVEGELSE Fysikk.
Sikkerhetsmøte i flyklubben
Elektrisk straum.
Arbeid, energi og effekt
Setningsanalyse og tekstsammenbindere
Høresansen Høresansen er en av våre viktigste sanser.
Bytte ut forsidebildet
Relevante standarder Tårnkran NS-EN 14439
Eksempel: Sletting ved tynn indeks
Forelesning 24.
Målprosesser Uke 2.
Forelesning 17 Are Raklev.
Elektrisitet og magnetisme
Gang.
Laplace Invers transformasjon
Identitet handler om hva du tror er den dypeste og mest virkelige virkeligheten, om hvem eller hva som beskriver denne virkeligheten, hvordan du forholder.
CAMPAIGNING From vision to action.
Venner & valg Avslutning.
Fellesmøte Fellesmøte.
Misjonssalen - et hjem for oss, et hjem for deg De 4 T-er … også i 2015 Hebreerne 10,19-25.
Sikkerhetsmøte i flyklubben
Kapittel 1: Lys, syn, farge
Om å disponere masteroppgaver
MAT0100V Sannsynlighetsregning og kombinatorikk
Kapittel 46 Utviklingssamtale.
Sannsynlighetsregning 4
Velkommen til førskoledager HASLE SKOLE på Brynseng
Velkommen til foreldremøte
Kommunikasjonsformer
Lek og moro skal vi ha, det gjør barn og voksne glad!
Bevegelsesverb Forelesning i RUS mars 2006.
Utforsking av egenskaper til to spesielle klasser av funksjoner
Selvtillit Hvordan kan dere se at denne gutten har selvtillit?
Sikkerhetsmøte i flyklubben
Flash Programming Flash Project - ActionSript
Kapittel 1, oppgave a) Sett inn riktig form av substantivene
Vold Hva tenker dere om dette bildet?
Kapittel 5: Andre lønnsomhetsmetoder
Hvordan lese klassetimeplanen?
Målprosesser Uke 2.
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
Kapittel 5 oppgave b Fra direkte til indirekte tale. Han sier at … 
Pendelforsøk Hvor høyt kommer kula når den slippes?
Høresansen Høresansen er en av våre viktigste sanser.
Utskrift av presentasjonen:

Flash Programming Vi skal i dette kapittel se litt på definisjon av hastighet og akselerasjon, men denne gang i 2 og 3 dimensjoner, dvs generelt.

Start Tool Layer Time Line Work Area Actions Help Component Library Vi beveger oss i 2 dimensjoner og tenker oss at vi skal bestemme hastigheten i et punkt M. En måte å bestemme denne hastigheten på er å gjøre følgende: Vi merker av to punkter A og B slik at punktet M blir liggende mellom A og B. (M trenger ikke ligge midt mellom A og B.) Vi merker av endring i posisjonsvektoren r = rA - rB (se fig.). Vi måler tiden t som vi bruker fra A til B. r / t vil nå være gjennomsnittshastigheten på stekningen A-B. Dette er en vektor som har retning fra A til B. For å få hastigheten i M flytter vi A og B nærmere M. Momentanhastigheten i M får vi nå som grensen for r / t når A og B nærmer seg M, dvs r (og derfor også t) nærmer seg 0. Denne grensen er lik den deriverte av forflytningen med hensyn til tiden. Med denne definisjonen av hastighet, ser vi at hastigheten i et punkt alltid vil være en vektor som er tangesiell til banen. Merk også at denne definisjonen har definisjonen i 1dim som et spesialtilfelle. Actions Help Component Library Properties Size Background Frame rate

END