Games for Civic Engagement

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
DEOR – hva? “process of disseminating and exploiting the results of projects with a view to optimising their value, strengthening their impact, transferring.
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
Hvem skal bestemme?.
Miljøstatusrapportering i Norge 1992: Første, digitale State of the Environment Norway presentert i Rio av GRID-Arendal 1996: Miljøtilstanden i Norge.
Hva er evaluering? Systematisk innhenting av data, for å si noe noe hvor vi er eller hvor vi vil, eller begge deler N.B. Vi vurderer og evaluerer kontinuerlig,
Sør-Afrika KFUM Tensing
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Introduksjon til samfunnsgeografi SGO 1001
Forstå bruk og datainnsamling
Rolighetsmoen barnehage
Kvalitativ metode i markedsforskning
Ung.no, en kanal for informasjon og svar uten terskel. Helsesøsterkongressen Kragerø 2012 Anne Holter Bentzrød
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
Ungdomspolitiske møter skal Legge til rette for debatt rundt temaer og prioriteringer som er angitt av: EUs strukturerte dialog med ungdom EUs politiske.
Global Dignity Day Klikk for film:.
Kvalitative og kvantitative metoder
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Cristin 2.0 – Hvor står vi og hva skjer videre? CRIStins oppstartseminar for NVI-rapporteringen 13. oktober 2014.
Velkommen!. Velkommen! Hvorfor trenger Norge et Faglig råd for PP-tjenesten?
Identifisere behov – og etablere krav
Andreas Roos, Product Manager Nettby.no Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby.
Introduksjon til samfunnsgeografi SGO 1001
Kvalitative forskningsmetoder
PUZZLED MÅL: Motivere til læring og økt verdensforståelse gjennom lek.
Moscito2 Guro, Tone, Mari og Elna. Om prosjektet Tilstedeværelsesinformasjon i organisasjoner Tilstedeværelsesinformasjon i organisasjoner - systemer.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Kjærestevold blant norske tenåringer Resultater fra prosjektet ”Safeguarding Teenage Intimate Relationships” (STIR) Per Hellevik Doktorgradsstipendiat.
Jr.FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 PRESENTATØR, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia hatt som formål å gi barn og unge god lærings- og mestringsopplevelser.
Om undersøkelsen ■Nullpunktsundersøkelsen 2009 ■Webundersøkelse mot TNS Gallups panel ■Uttrekk basert på forhåndsinnsamlede bakgrunnsvariabler + screening.
Forebyggende arbeid En community-psykologisk studie av endringer etter forebyggende intervensjon Camilla Blestad og Tuva Engen.
Argumenterende tekster
Jr.FIRST® LEGO® LEAGUE 2016 PRESENTATØR, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia hatt som formål å gi barn og unge god lærings- og mestringsopplevelser.
Brukbarhetstesting og feltstudier INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon 7 november 2010.
Veiviserne Sonja, Therese, Bernt, Ole-Fredrik og Sigurd.
ALLEMED Drammen ALLEMED FILM - Utstyr.
Dmmh.no Ledelse av personalets læring og barns læring – TO SIDER AV SAMME SAK? Kari Hoås Moen
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene?
Utviklingsarena for digitale talenter.
Presentasjon av boken ”organisering i en verden i bevegelse”
Naturen som møteplass Oslo og Omland Friluftsråd Ingvild Kavli
Identifisere behov – og etablere krav
SmartSwap.
Digitale arenaer og privatliv: ungdoms bruk av offentlige digitale rom
Kvalitativ analyse ved bruk av NVivo11 Computer-Assisted Qualitative Data Analyses Software (CAQDAS) Ph.D Kurs ISP Steinar Theie.
Brukbarhetstesting og feltstudier
Av: Marius, Einar, Anna, Elias og Emeli
Forstå bruk og datainnsamling
Undersøke bruk Kapittel 7
Bruk av IKT i husholdningene
Enkle løsninger for utelivsbransjen
Zmartech Aleksander Røe strømshoved Andreas nyborg hansen
Undersøke bruk Kapittel 7
INF1500 Introduksjon til design, bruk, interaksjon
Helin, Mai, Isra, Marius, Emil
Antikkens filosofer 8. trinn
Hva driver barn og unge i Asker med? Hvordan har de det?
JELØY MENIGHET HVA ER VI SKAPT TIL Å VÆRE HVA ER VI SKAPT TIL Å GJØRE.
Brukerdrevet innovasjon med biblioteket som plattform
Eldre og moderne teknologi
Plan for økten - Hva er Dembra? - Hva er «den ideelle skole»»?
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Agnes Giertsen, Helsesøster/ høgskolelektor &
Project delTa Kristoffer Gudmundsen, Mazahir Hashimli, Gosia Kokoszka, Stian Masserud.
JourneySwipe.
Games for Civic Engagement
Serious Privacy Game Workshop
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Gjennom en ung linse: - En kvalitativ studie for å forbedre helsesykepleieres arbeid i skolehelsetjenesten Hilde Laholt Ellinor Beddari Randi E. Olsen.
Utskrift av presentasjonen:

Games for Civic Engagement Håvard, Vegard & Max

Games for Civic Engagement Forskningsspørsmål: Can Games Motivate Urban Youth for Civic Engagement? I samarbeid med Creative Europe Project: The People's Smart Sculpture Målgruppe: ca. 13-18 år, bosatt i Oslo Veiledere: Alma og Andrea

Research Satte oss inn i prosjektet Pågående prosjekt Artikler Ung.no Kontaktet forskjellige organisasjoner som driver med samfunnsengasjement Blant annet Press, Grønn Ungdom, Natur og Ungdom, Ungdom Mot Narkotika

Brainstorming

Utgangspunkt i research, brainstorming Pil Kort På en skala fra Hot til Not Hva som appellerer? Intervjuer i etterkant 12 deltagere 4 dybdeintervjuer

Datainnsamling Online spørreskjema 30 svar

Analyse «Sosiale medier er jo nesten livet vårt!» - Jente (16) Hvordan analyserte vi? Kvantitativ av pilen og spørreskjemaet Kvalitativ av intervjuene A priori Elsk/hat Resultater Mangel på selvrealisering Lettere å uttrykke seg i en digital sammenheng Sosialt Konkurranse Ikke unødvendig komplisert Intuitivt Belønninger Liker å bli inspirert Fremme kreativitet / gjøre det til sitt eget «Sosiale medier er jo nesten livet vårt!» - Jente (16)

Idé #1: Your Story Videoserie Diskutere med andre brukere Lager nye videoer Eksempel: verden ødelagt av forurensning

Idé #2: Pling! Oppfordrer brukeren til å gjøre spontane aktiviteter i samfunnet Eksempel på oppgaver: plukke søppel, smile til en fremmed Møte med andre brukere

Idé 3#: Infographia Interaktiv spørreundersøkelse Sammenligne med andre Målet er selvrealisering Samtidig se at andre bryr seg

Idé #4: Sing for Engagement Brukerene blir presentert for tema Synge i forskjellige toner etter hva de mener Komplikasjoner Eksempel: flyktninger

Workshop 19. September Datainnsamling Pil Eksperters syn på ungdom Ekspertevaulering og brukertesting

Resultat av workshop og brukertesting Gikk bort fra idéene Tok med sentrale konsepter fra de og videreutviklet nye ideer

Prototype #1: Challenge Accepted! En app hvor man sender utfordringer til hverandre Blir enige om sum Den som taper må betale summen til et valgt veldedig formål Lettere å donere små summer Spiller på konkurranseinstinkt

Skisser

Interaktiv Wireframe

Prototype #2: Tamagotchi Politician Et spill hvor brukeren interagerer med en politiker og temaer de er interessert i Velger en politiker og temaer Feedback fra appen i form av Aktuelle saker Direkte spørsmål fra politikeren Den valgte politikeren får tilgang til dataen som er samlet inn fra brukerne Blir belønnet med poeng som kan brukes til å kjøpe tilbehør, f. eks hatter Minispill med politikeren? Vise ungdommen at deres meninger betyr noe

Skisser

Interaktiv Wireframe

Interaktiv Wireframe

Planen videre Gjøre ferdig prototyper Evaluering med brukere Forskningsdata

Takk for oss!