Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

JourneySwipe.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "JourneySwipe."— Utskrift av presentasjonen:

1 JourneySwipe

2 Introduksjon Inspirasjon Ide Konsept Swipe trend Tinder/Tender
Planlegging Reise Konsept Reiseapplikasjon Kombinasjon av flere kilder M

3 Problemstilling “Kan prosessen med å utforske nye steder forenkles ved å kombinere eksisterende reiseinformasjon fra flere kilder?” “Kan prosessen med å utforske Oslo forenkles ved å kombinere eksisterende reiseinformasjon fra flere kilder?” M

4 Målgruppe Reiseglade Spontan Ønsker å utforske nye steder Fokusgruppe
Studenter i Oslo M

5 Universell utforming “Nødvendig for nokon, bra for alle” - difi
Enkel og intuitiv Forståelig informasjon Fargeblindhet test Begrensninger i en prototype E

6 Sentrale teknologier Yelp TripAdvisor Google Maps CityMaps2Go
Brukerorientert anmendelsesnettsted TripAdvisor Et av verdens mest største reisenettsted Google Maps Et av verdens mest brukte karttjenester CityMaps2Go Kart­ og reiseinformasjonstjeneste E

7 Low Fidelity Prototype
Brukere i fokus Basert på enkle krav Balsamiq mockup Teste konsept Demonstrasjon K Vi har hele tiden hatt et brukerorientert fokus, det ble derfor produsert en enkel mockup for å illustrere konseptet til applikasjonen. Denne skulle ved hjelp av programmet Balsamiq mockups enkelt illustrere oppsett av de enkelte skjermbildene og hvordan man navigerer rundt i applikasjonen. Vi satt opp noen enkle krav for prototypen og laget et utkast for hvordan vi så for oss applikasjonen. Mange av disse kravene baserte seg på de tidligere applikasjonene vi hadde sett på. Takket være programvaren vi brukte, kunne vi enkelt ekportere prototypen som en PDF og legge over på telefonen, så brukertestene kunne få et bedre inntrykk av hvordan det ble å bruke applikasjonen. *vis demonstrasjon av prototype*

8 Datainnsamling Intervju Spørreundersøkelse Introduksjon Observasjon
Scenario Spørsmål Spørreundersøkelse Anonymitet Ikke generaliserbart K For å samle inn data, utførte vi intervju med 9 personer fra fokusgruppen Intervjuet besto av 4 steg: Introduksjon, hvor vi prøvde å fange førsteinntrykket til brukeren, å få de til å forklare hva de trodde applikasjonen var for Observasjon av brukeren som prøver seg frem, hvor vi også prøvde å få brukeren til å forklare hva de gjorde og hvorfor Et scenario, hvor vi ba brukeren utføre en handling i applikasjonen, for å se om de forsto hva de skulle gjøre i applikasjonen Og til slutt noen enkle spørsmål om hva de synes om applikasjonen Vi fikk også alle som ble intervjuet til å ta en spørreundersøkelse vi hadde gjort. Dette var for å få mer subjektive meninger ut av de som ble intervjuet, uten at de ble påvirket av andre faktorer Disse dataene er selvfølgelig ikke generaliserbare, men var nok til å gi oss et inntrykk av hva flertallet av de vi intervjuet var enig og uenig med.

9 Eksempel K For eksempel så kunne vi tyde at applikasjonen var godt egnet for repeterende bruk, da flertallet enten sa helt enig eller enig. Men det var mer delte meninger om hvor god informasjon det var på vært enkelt skjermbilde.

10 Andre funn fra brukertesting
- Assosiasjoner til facebook - Favoritter var forvirrende + Kartfunksjonen var forståelig + Gjenkjente “hot or not”-mekanisme ! Savnet mulighet for å “legge til” aktiviteter K Over halvparten av intervjuene kommenterte på likheter til facebook, mest pga blåfargen som var bruk. Noe som ga et negativt inntrykk. Mange slet også med å forstå hva favoritter var til. Og når vi tok de igjennom scenarioet, var det mange som bare «skippet» denne delen. De som fikk mest positive tilbakemeldinger var kartfunksjonen, som alle likte veldig godt. I tillegg så kjente flertallet igjen «hot-or-not» mekanismen, som også er positivt Til slutt var det tydelig at flere savnet en funksjon for å legge til aktiviteter de allerede viste om.

11 High Fidelity Prototype
Utvikling Sketch Invision Demonstrasjon ESPEN

12 Videreutvikling Utvikle en funksjonell applikasjon? Brukertest Analyse
Produksjon ESPEN

13 Oppsummering “Kan prosessen med å utforske nye steder forenkles ved å kombinere eksisterende reiseinformasjon fra flere kilder?”


Laste ned ppt "JourneySwipe."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google