Styresamling i Gresvik idrettsforening

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Advertisements

Sommervikar i Blend.
Omdømme, samfunnsansvar og etikk
Generelt ved medarbeidersamtaler
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Å VÆRE KIRKENS ANSIKT UTAD
Kvinne på topp September2008.
NESO Formannsskole Ledelse
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
Velkommen til lederkurs kveld 2 på BMB
Språk i barnehagen - mye mer enn bare prat -.
Levanger kommune enhet Velkommen! Bunntekst 1. Levanger kommune enhet Bunntekst 2 Kommunedelplan oppvekst Hvorfor lager vi kommunedelplaner? Behov for.
Systemisk tilnærming ved overgrep mot eldre - gjør den en forskjell?
Metakommunikasjon Kommunikasjon på flere plan
Skandinavisk næringsliv og CSR
YRKESETISKE RETNINGSLINJER FOR SYKEPLEIERE
2. Lærerprofesjonens etiske plattform i et lederperspektiv
Lærerprofesjonens etiske plattform
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
KOMMUNIKASJON Samling 3 Stabsutvikling.
Etisk kompetanse er en forutsetning for kvalitet
Page 1 Utviklingstrekk i høyere utdanning Bjørn Stensaker.
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
Hva tenker du på ?.
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
KOMMUNIKASJON Grunnleggende kommunikasjonsteori
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
Kommunen som arbeidsgiver
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Omdømmebygging Hans Antonsen.
Innledning NJFF lang erfaring med utdanning av instruktører og kursledere Kursheftet utarbeidet for å gi deg informasjon og kunnskap om det å utøve veilederrollen.
ORGANISASJON OG PROSESSER Kjetil Hoff Partner Innsikt1 AS.
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Lek og Læring i barnehagen
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Språkets betydning for læring 1. am. Jorun Buli Holmberg - 11
Veiledning og kommunikasjonsteori
Representantskapets møte 26. mai 2010 Praktisk arbeid med samfunnsansvar 1.Kontinuerlig forbedring 2.Forbedring skjer gjennom dialog KLP inviterer til.
Felles Identitet Gjennom Merkevare & Omdømme Bodø, 13. sep 2012 Kjetil Aukland BI Kristiansand.
Utfordringer og muligheter for en ny stiftelse.
Frokostseminar, styreutvikling v/Leif Frode Onarheim, Norscan Partners AS.
Foto: Jo Michael Sosialt enterprenørskap og næringslivet Erik Lundeby, NHO.
Friele + Farmen = sant! Av Anita, Valeria, Line & Bendik.
God kommunikasjon. God sosial kompetanse gir et grunnlag for god kommunikasjon Hva kjennetegner god kommunikasjon? –Vise interesse –Bruke passiv og aktiv.
Samfunnsviternes etiske retningslinjer. Hva er etikk? Etikk er begrunnelser for våre valg og handlinger. ”Man kan skille mellom etikk og moral. Moralen.
Kommunikasjon og veilederrollen Kristin Bie 2016.
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Sammen får vi ting til å skje
Retorikk og muntlig kommunikasjon
By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger.
Fjes til Fjes innsamling Røde Kors
Program Velkommen til satsing på etikk Presentasjon av etikkportalen
hvordan kan det gjennomføres?
Muntlig framføring Hovedmål/periodemål:
Kurs for tillitsvalgte i Norges Husflidslag
1 Kommunikasjon.
Kurs for lærere i fremmedspråk Florø 2008 Rita Gjørven ILS UiO
Kommunikasjon.
MÅLSETTINGER GRESVIK IF
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Del 3 Lek og samarbeid mot mobbing
Utskrift av presentasjonen:

Styresamling i Gresvik idrettsforening Innlegg fra administrasjon i GIF - 13.03.2018

INFORMASJON OG SAMFUNNSKONTAKT Et perspektiv i Gresvik Idrettsforening – informasjon og samfunnskontakt Frode Hansen Meta kommunikasjon og ulike perspektiver En praktisk tilnærming til kommunikasjon om hvordan vi kommuniserer i Gresvik IF daglig leder Morten Helminsen

hvorfor ikke en tradisjonell «salg og markedssjef», men «informasjon og samfunnskontakt» ? Globalt perspektiv – fremtiden i et åpent samfunn, fra et forretningsmessig/markedsføringsperspektiv: Folk snakker sammen, mest på digitale plattformer. Folk tror ikke på «selgere» lenger – de har mistet tillit. Folk hører på hverandre 👍 . Det ledende og fremtidens markedsførere opplever er at: verden trenger og ønsker «gode gjerninger i enn god ånd» - «kjærlige handlinger». Næringslivet har forstått dette de seneste tiår med bakgrunn i globale utfordringer– de fleste i næringslivet ønsker å bidra til å ta et (etisk) samfunnsansvar. Også lokalt. Det er (forhåpentligvis) dette breddeklubben Gresvik IF holder på med hver dag i lokalsamfunnet – (etisk) samfunnsansvar. Og det er et ønske i klubben om å praktisere, uttrykke, synliggjøre og kommunisere dette både internt eller eksternt.

Informasjon og samfunnskontakt. Enda mer brukervennlig og «merkevarebyggende» gresvikif.no Egenprodusert medium GRESSVIKINGEN.(inkl «PR») Kommunikasjon i disse kanalene bør (kanskje?) være forankret i (Etisk) Samfunnsansvar?. I så fall; Hva betyr begrepet «(Etisk) Samfunnsansvar» i praksis, hva – hvordan praktisere det?

Samfunnskontakt: (Etisk Samfunnskontakt: (Etisk ?) SAMFUNNSANSVAR – FRA NÆRINGSLIVETS PERSPEKTIV – tjenestene GIF tar et medansvar for og bidrar til i lokalsamfunnet – Gressvikingens «røde tråd» 7. Arbeidsforhold og menneskerettigheter 6. Miljømessige hensyn 5. Hederlig virksomhet 4. Lokalsamfunnsengasjement og utvikling 3. Hensynet til (for)brukerne 2. Organisasjon / Forenings utvikling 1. Idrettens Egenverdi

Kjennetegn og Vurderingskriterier for måloppnåelse; Hva er en mindre god, god eller svært godt utført jobb i 2018 – 2019 – 2020 – 2021 - 2022 ? «Å styrke GIF`s Omdømme» er et sentralt mål med å opprette stillingen. Hvordan evalueres det i GIF? Hva er tydelige kjennetegn og vurderingskriterier på at Gresvik Idrettsforening har styrket sitt omdømme i 2017/2018/2019/2020/2021/2022?? Innspill fra styre(ne) hva rollen informasjon og samfunnskontakt bør vurderes etter: XX ? YY ? ZZ ? Rollens oppfordring til Klubb/styrene: Gå foran som gode øvingsbilder mht (etisk) samfunnsansvar. Ledelsens oppgave er å støtte og tilrettelegge for en kultur i foreningen der vi skaper optimale forutsetninger for å bidra til at «merkevaren» / GIF`s «image» blir slik vi ønsker – vi bygger karakter på en troverdig måte med integritet. På den måten tror jeg vi øker sannsynligheten for en tolkning av omdømme som er i samsvar med den måten vi selv ønsker å bli oppfattet, både internt og eksternt.

(meta)Kommunikasjon og ulike perspektiver Morten Helminsen – kompleksiteten i kommunikasjon mellom mennesker + gruppeoppgave

KommunikasjonsprosesseR i Gresvik IF (Medium) AVSENDER Mottakerens forutinntatte holdninger til avsenderen ? Omdømme/ renomé m.m KODING Kroppsspråk Skriftspråk Symboler Muntlig språk «Måten» Retorisk/Dialog/Diskurs? Humor ? BUDSKAPET Støy Kongruent / Autentisk ? Tydelig/doble budskap DEKODING Persepsjon (hva «ser, føler og hører» jeg)/ hvordan «sorterer» vi? Tolkninger Intuisjon MOTTAKER Personlighet. Type, sak/person, osv. Preferanser (Egen)interesser? Motivasjon / Behov? Psykologi – projisering, speiling Feedback

Gruppeoppgave – Morten Helminsen – sett fra «personas» fra ulike perspektiver. Link og rød tråd forankret i (etisk) samfunnsansvar: - Organisasjonsutvikling – internkommunikasjon og ekstern kommunikasjon - Hensynet til de ulike brukerne av GIF

”Ikke materielle skapninger” og et psykologisk perspektiv

Fremtiden Tradisjonelt P 1) Handlingsregler Etisk/ politisk Markedsføring / salg før, nå og fremover – i et etisk samfunnsansvarsperspektiv. Fremtiden Tradisjonelt P 3) Rettferdiggjøring (Etisk/politisk) P 2) Begrunnelser (Av erfaring og / eller teori/kunnskap/kompetanse) P 1) Handlingsregler P 1) Gode gjerninger P 2) Begrunnelser Av erfaring (og / eller teori/kunnskap) P 3) Rettferdiggjøre Etisk/ politisk Fra produkter til kunder til den menneskelige ånd – etikken får større plass