Presentasjon av forretningsplan

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
RENT VANN. REN FREMTID.. Klyngens mål På lang sikt: Utvikling av en midtnorsk vannteknologiklynge som oppnår økt konkurransekraft og posisjon i et globalt.
Advertisements

Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
HELSEFORETAKET KJELL STANDAL A/S
Elementer i en forretningsplan
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Selge et produkt eller en tjeneste
Innovation Camp ”Forretningsplanutvikling i praksis”
Innsamlingssystem for brukte smøreoljer m.v. Innspill fra Norsk forening for farlig avfall (NFFA) i møte med SFT 3. mars 2008.
Firmanavn Forretningsplan. Målsetting Erklær firmaets langsiktige mål klart og tydelig. –Prøv å bruke ord som hjelper med å styre veksten til firmaet,
Lønnsomhetsanalyser Mål: Resultatmaksimering på lang sikt
Forretningskonsept og forretningsplaner
Frederic Ottesen 23. september 2011
IPR Intellectual Property Rights. Gruppe 20 Henning KristensenPål Hjørnevik Tom Kristiansen Karl-W Kirkedam.
Forretningsplan.
Øving 1 - Forretningsideen
”Innovasjonsmodell Rogaland”
Veilederskjema Quality Hotel og Resort, Sarpsborg 21. – 22. mars 2009.
Markedsføringsplan Navn.
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
OPPGAVER MÅL TEKNOLOGI.
Mer om studentbedrift forretningsplan
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
Kapittel 3: Forretningsplanen Del 1 Læreplanmål Utforme mål og visjoner for en virksomhet Utarbeide en forretningsplan Entreprenørskap og bedriftsutvikling.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Forslag til struktur på prospekt for salg av fylkeskommunens aksjepost Fjord1 Nordvestlandske AS.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
Selge en idé eller et produkt. Målsetting Oppgi ønsket målsetting Bruk flere punkt om nødvendig.
Tittel på firmamøte Foredragsholder. Dagsorden Gjennomgang av viktige målsettinger og avgjørende faktorer for å lykkes Hva er det som gjør firmaet unikt?
Prosjektstatus [Prosjektnavn] [Talerens navn]. Statusoppsummering Er prosjektet i rute? Hva er endelig leveringsdato? Hva er de endelige kostnadsberegningene?
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
Tittel på firmamøte Foredragsholder.
Presentasjon av forretningsplan
Forretningsprosjektplan
Presentasjon av forretningsplan
Miljøproblemer. Miljøproblemer Miljøproblemer Miljøproblemene skyldes gjerne eksterne virkninger, dvs. virkninger av produksjon og forbruk som rammer.
[Firmanavn] Forretningsplan.
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Anbefale en strategi Ideer for morgendagen.
Velkommen! [Firmanavn].
Firmanavn Forretningsplan.
Sett inn bilde av produktet her
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Formidle dårlige nyheter
[Produktnavn] Markedsføringsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Sett inn bilde av produktet her
Markedsføringsplan Navn.
Velkommen! Firmanavn.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
(Selskapsnavn) Markedsplan
Kapittel 14: Styring av arbeidskapital
Gevinstrealisering Erik Paulsen ASSS - 4.mai Bergen Gevinstrealisering
Kapittel 12 Prissetting Læringsmål
Verdiskapning, produktattributter og målkostnader
Kap. 9 Organisasjonens omgivelse
Kapittel 13 Prissetting Forklare hva som menes med kundeverdi
KUNDEFORMIDLING.
Ideer for i dag og i morgen
Plan for forretningsprosjekt
Presentasjon av forretningsplan
Prosjektnavn | Firmanavn |Navn på presentatør
Selge et produkt eller en tjeneste
Firmanavn Forretningsplan.
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Sett inn bilde av produkt her
Utskrift av presentasjonen:

Presentasjon av forretningsplan Firmanavn Presentasjon av forretningsplan

Forretningskonsept Oppsummer produktet, tjenesten, teknologien, konseptet eller strategien som firmaet er basert på.

Oppgi tydelig firmaets langsiktige målsetting. Prøv å bruke ord som bidrar direkte til veksten av firmaet, men vær så konsis som mulig.

Markedssammendrag Oppsummer det tidligere, nåværende og fremtidige markedet ditt. Gå gjennom endringer i markedsandel, lederskap, aktører, markedsendringer, kostnader, priser eller konkurrenter som gjør bedriftens suksess mulig.

Muligheter Identifiser problemer og muligheter. Oppgi forbrukerproblemer og definer hva slags produkt- /tjenestemuligheter som oppstår fra disse problemene.

Konkurrentene Oppsummer konkurrentene. Skisser firmaets konkurransefortrinn.

Mål Oppgi femårsmål Oppgi spesifikke, målbare trinn for å oppnå femårsmålene. Oppgi mål for markedsandeler. Oppgi mål for inntekt/lønnsomhet.

Teamet Oppgi navnet til adm. dir. og ledelsen. Inkluder tidligere prestasjoner for å vise at disse personene har lykkes før. Summer antall års erfaring i dette feltet.

Teamets organisasjonskart [Fullt navn] – president, adm. dir. [Fullt navn] – visepresident [Fullt navn] – leder

Ressursbehov Oppgi krav for følgende ressurser: Personale Teknologi Økonomi Distribusjon Kampanje Produkter Tjenester

Økonomiplan Skisser en økonomiplan på høyt nivå som definerer den økonomiske modellen og prisforutsetninger. Denne planen bør inneholde forventede årlige salg og fortjeneste for de neste tre årene. Bruk flere lysbilder til å dekke dette materialet tilstrekkelig.

Risikoer og gevinster Oppsummer risikoene med det foreslåtte prosjektet og hvordan de vil bli håndtert. Beregn forventet gevinst, spesielt hvis du er ute etter finansiering.

Viktige problemer Nær fremtid Lang sikt Identifiser viktige avgjørelser og problemer som må løses umiddelbar eller nær fremtid. Oppgi konsekvensene av å utsette avgjørelsene. Lang sikt Identifiser problemer det vil ta lengre tid å overkomme. Hvis du er ute etter finansiering, vær spesifikk om eventuelle problemer som krever økonomiske ressurser for at de skal bli løst.

Tillegg Ekstra referansemateriale og ressurser