System for godt læringsmiljø

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elevenes rettigheter og plikter
Advertisements

Systematisk HMS arbeid
MEDLEM AV SKOLENS SAMARBEIDSUTVALG
Opplæring for representanter i skolemiljøutvalget
Elevmedbestemmelse erfaringer fra møte med elever Seminar for elevenes tillitsvalgte – 9. januar.
Risikovurdering Systematisk HMS – arbeid dreier seg om mestring av risiko, for å unngå skader og sykdom Mestring av risiko- redusere eller fjerne.
System for godt læringsmiljø HMS for elevar. Mål: Skape eit godt læringsmiljø for alle Endres i topp-/bunntekst2.
Salhus Skole Et trygt sted for læring hvor alle opplever mestring og utvikling i et inkluderende fellesskap.
Røyken vgs Fokus på framtiden
Levende HMS-system – hva betyr det i praksis?
RØYKEN VGS FOKUS PÅ FRAMTIDEN Foreldremøte Vg2 YF,
eksempler på HMS-faktorer:
Levanger kommune enhet Relasjonelle faktorer i læringsmiljøet Bunntekst 1 Materiell for helhetlig arbeid med læringsmiljø, U.dir, StåstedsanalysenElevundersøkelsenForeldreundersøkelsenFaktorer.
Informasjonsplikt og uttalerett
Januar Juletrefest FAU møte Februar Foreldrekontaktmøte / FAU møte Mars FAU møte Foreldremøte 2 April FAU møte Brukerrådsmøte Loppemarked (partallsår)
Informasjon til elever og foreldre skolemiljøutvalg
Kristiansand ,8 og senere I gymsal I klassen I grupper.
Alle ansatte må involveres Hvordan tilrettelegge HMS-arbeidet i mindre energibedrifter? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar 2011 Eirik.
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Opplæringsloven §9a “Elevenes arbeidsmiljølov”
RØYKEN VGS FOKUS PÅ FRAMTIDEN Foreldremøte Vg1 YF,
Samarbeid mellom skole og hjem
Inneklima i skolen! KS Hordaland Trond Hofvind.
Udir – Retten til et godt psykososialt miljø etter opplæringsloven kapittel 9a Skolen pålegges å behandle henstillinger fra elever eller foreldre.
Handlingsplan mot mobbing
Arbeidsplassar i barnehagen Kontaktforum barnehage 18. november 2014
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Status på oppfølgingsarbeidet i forbindelse med tilsynsrapporten og varsel om pålegg fra Arbeidstilsynet, ”Arbeid for helse” per
YRKESOPPLÆRINGSNEMNDA (YON)
Retten til et godt skolemiljø
VELKOMMEN TIL ÅS VIDEREGÅENDE SKOLE Ås videregående skole – et mangfoldig læringsfellesskap der vi gjør hverandre gode.
VELKOMMEN TIL ÅS VIDEREGÅENDE SKOLE Ås videregående skole – et mangfoldig læringsfellesskap der vi gjør hverandre gode.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Visjon for bergensskolen: «Kompetanse for alle i mulighetens skole»
System for godt læringsmiljø HMS for elevar. Mål: Skape eit godt læringsmiljø på skolen for alle Endres i topp-/bunntekst 2.
Hensikta med tilsynet er å bidra til å skape: - eit inkluderande arbeidsmiljø - eit miljø som er helsefremjande - forebygging i høve sjukefråvær og utstøting.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Alternativ 5 Kunnskapsdepartementet Endringer i reglene om elevenes skolemiljø Forberedt for Fylkesmannen i.
§ 9a-1.Generelle krav Alle elevar i grunnskolar og vidaregåande skolar har rett til eit godt fysisk og psykososialt miljø som fremjar.
Opplæringsloven kap. 9a – aktuelt om lovverket Ragnhild Øvrebø, jurist, fagstab Oppvekst og levekår, Stavanger kommune Kurs i opplæringsloven kap. 9a for.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Surnadal vgs. Fakta Antall elevar: 283 Antall elevar frå Rindal: 44 Hybelbuarar: 22 Antall tilsette: 54 Antall tilsette frå Rindal:
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Foreldremøte 4.September 2017.
FFK møte
Nye føringer – nye muligheter
Elevenes skolemiljø.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
«Elevenes arbeidsmiljølov» Nytt kapittel 9A
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Kveldsseminar Læringsmiljø
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
ELEVENES ARBEIDSMILJØ
Vurdering og klage på standpunkt
Velkommen til Teglverket skole! Foreldremøte høsten 2017
Velkommen til foreldremøte 6. og 7.trinn
HMS © Caritas Norge..
Trygt og godt skolemiljø
Kjære foreldre Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Informasjon til elever og foreldre skolemiljøutvalg
Trygt og godt skolemiljø
System for godt læringsmiljø
Sentrale lover og regler
Rådgivar Harald Johnny Tomren - Utdanningsavdelinga
Opplæringslova kapittel 9A Lovendring fra 1. august 2017
Elevenes rettigheter og plikter
Foreldremøte Tau skole
Velkommen til foreldremøte
Sentrale lover og regler
Utskrift av presentasjonen:

System for godt læringsmiljø HMS for elevar

Mål: Skape eit godt læringsmiljø for alle Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Maria Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Kva er HMS-system? Helse – miljø – sikkerheit Systemet skal: Førebygge sjukdom og skade på skolen Sikre at elevane blir involvert i arbeid med skolemiljø Sikre eit godt miljø som fremjar helse, læring og trivsel Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Mål 2011-12 Skolane skal ha eit system Systemet skal fungere i ein årleg syklus med: Kartlegging/vernerunder/risikovurdering Lage handlingsplan og behandle avvik HMS årsrapport skal behandlast i arbeidsmiljøutvalet og skolemiljøuvalet Skolen skal gjennomføre årleg risikovurdering med elevdeltaking Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Førebygge sjukdom og skade på skolen Arbeidsplassen skal tilpassast elevane Sikkerheit på verkstad og elles på skolen Førebygge sjukdom gjennom eit godt arbeidsmiljø Reinhald, temperatur, luftkvalitet, lys, solskjerming, støy, arbeidsplass m.m Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Førebyggjande arbeid Elevane skal delta i vernerunde Basistid/klassens time, elevsamtale og elevråd Elevundersøkinga og undervisningsevaluering Lage ein plan for kva som bør bli betre på skolen Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Sikre at elevane blir involvert Elevane skal få opplæring i rett og plikt til eit godt arbeidsmiljø og varsling - plikt til å delta i arbeid med godt skolemiljø - rett og plikt til å varsle om dårlig arbeidsmiljø Deltaking i råd og utval på skolen: Skole-miljø-utval Elevane si plikt: i klassa/gruppa (i undervisninga og i det sosiale miljøet), for heile skolen og andre arrangement i regi av skolen Elevrådet vel representantar til skolemiljøutval og skoleutval. Elevane skal få nødvendig opplæring til å delta aktivt i elevråd, skolemiljøutval og skoleutval. Elevane skal vere i fleirtall i skolemiljøutvalet. Elevråd Skole-utval Arbeids-miljø-utval Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Organisering Alle klasser skal ha valgte tillitselevar Skolemiljøutvalet Arbeidsmiljøutvalet Skoleutvalet NB! Elevrepresentantane har teieplikt! Elevrådet skal velje eigne elevrepr. Til skolemiljøutvalet der elevane er i fleirtal, repr. Til arbeidsmiljøutvalet og til skoleutvalet Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Skolemiljøutval Rådgivande organ i arbeidet med skolemiljøet Kan be om tiltak skolen fattar enkeltvedtak klagerett Deltek i planlegging og gjennomføring av det systematiske arbeidet Mobbing Undervisningsopplegg Prioritere forslag Forebyggande arbeid Prioritet: mobbing, diskriminering, vald, rasisme og utestenging! Elever og tilsette – Elevar i fleirtal Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Skoleutval Næringsliv + tilsette + rektor + 2 representantar valgt av elevrådet Uttalerett i alle saker som gjeld skolen: Oppfølging av kvalitetsarbeidet ved skolen Brukarundersøkingar Kartlegging av læringsmiljøet Godkjenne mål- og tiltaksplan og årsmelding Ta initiativ til utviklingsarbeid Cirka 2 gonger i året Skal sjå skolen utanifrå og bestemme retning Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Arbeidsmiljøutval Elevar har møterett med inntil 2 skolemiljørepresentantar ved behandling av saker som vedkjem skolemiljøet for elevane Resultat frå HMS-undersøkingar Vernerundar Tilsyn Kontrollar Saker frå andre råd og utval osb. Elevane har talerett, men ikkje røysterett Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Sikre eit godt miljø Arbeidsmiljøet skal fremje helse, læring og trivsel System for førebyggjande arbeid System for akutte hendingar Førebyggjande arbeid: vernerunde, kartlegging, oppfølging, evaluering og liknande Akutte hendingar: kva gjer ein når noko akutt oppstår? (f. eks mobbing, brann, m.m) Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Elevtillitsvalgt – kva no? Du representerer klassa/gruppa di i saker som omhandlar lærings- og arbeidsmiljøet til elevane: Melde frå om avvik til elevrepresentantane i skolemiljøutvalet: Inneklima Støy Lys Temperatur Sikkerheit osb. Samarbeid mellom elevar Samarbeid mellom elevar, lærarar, leiarar og andre tilsette Trivsel/mistrivsel Mobbing, vald, diskriminering og rasisme Rusmiddelbruk m.m. Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Rett til opplæring og fritak frå undervisningstimane for å skjøtte oppgåvene Men elevane har plikt til å avtale dette med lærarane Elevane skal: ha kunnskap og ferdigheiter slik at dei kan gjere det dei skal på ein tilfredsstillande måte ha kunnskap om korleis dei skal oppføre seg i kritiske situasjonar Skolen skal gi alle elevtillitsvalgte særskilt opplæring Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Andre oppgåver Bidra til: Nødvendig opplæring og instruksjon Samarbeid om læringsmiljø Å ivareta interessene til elevane Årlege HMS-kartleggingar/vernerunder på skolen Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Kartlegging/vernerunder Vernerunde av det fysiske arbeidsmiljøet skal gjennomførast i alle lokala til skolen og på uteområda Skolemiljøutval skal inviterast med i planlegging og gjennomføring Det psykososiale arbeidsmiljøet blir kartlagt gjennom f.eks. Elevundersøkinga Undervisningsevalueringa o.l. Vernerunde skal gjennomførast minst 1 gong i året Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Risikovurdering Kva kan gå gale? Prioritere tiltak Kva kan vi gjere for å hindre at det går gale eller for å avgrense skaden? F.eks: Er alle rømningsvegar frie for alle? Kva kan skje ved brann? Kva kan vi gjere for å redusere konsekvensane eller hindre at det skjer? Skolemiljøutvalet kan ta initiativ til ei brannøving - uvarsla Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Handlingsplan Vernerunde Risikovurdering Prioritering Handlingsplan Skolemiljøutvalet (SMU) og Arbeidsmiljøutvalet ( AMU) Beredskapsplan Mobbing Rus Seksuelle overgrep Inneklima osb. EVALUERING Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Rapportering Årsrapport Status på systemarbeidet Status på resultatmål Status på arbeidsmiljøfaktorane Statistisk informasjon Forslag til betringar eller endringar Elevane bør skrive eit eige avsnitt om korleis dei har vore involvert. Skal underskrive årsrapporten. LES! Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Kva skal skje ved akutte hendingar? Alle tilsette ved skolen har ei plikt til å handle Skoleleiinga skal varslast Leiinga vurderer om dei skal sette inn tiltak Foreldre skal informerast Skolemiljøutvalet skal informerast Tiltaka skal evaluerast Hugs teieplikt! Sjå skolereglementet. Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Eksempel akutte hendingar: mobbing, ulykke, sikkerhet o.l. Rektor Under-søkjing Enkeltvedtak Evaluere Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Når kan du be om tiltak? Svikt i systemet Det psykososiale miljøet til gruppa Det psykososiale miljøet til enkeltelevar Systemretta arbeid: manglande rutiner for arbeid med det psykososislae miljøet, rutiner som ikkje er innarbeidd (t.d. mot mobbing) Det psykososiale miljøet: dårleg psykososiale miljø i klassa, dårleg klasseleiing, oppførsel til læraren, bråk og uro i klassa Det psykososiale miljøet til enkeltelevar: mobbing, trakassering, diskriminering osb Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Klagerett Eit enkeltvedtak kan du eller foreldra dine klage på dersom: Meiner at skolen har gjort saksbehandlingsfeil Skolen ikkje gjer det dei seier i vedtaket at dei skal gjere At skolen ikkje fattar vedtak i tide Send klaga til skolen som så sender den til fylkesmannen Kontakt elevombud@mrfylke.no for hjelp Fungerer tiltaka? Skolen skal evaluere! Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

http://mobbing.dubestemmer.no/ Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018

Nyttige ressursar www.dubestemmer.no www.personalomsorg.no Forskrift om miljøretta helsevern i barnehagar og skolar Barneombodet Utdanningsdirektoratet – Bedre læringsmiljø Spørsmål? Ta kontakt med kristin.glastad.vonheim@mrfylke.no eller elevombud@mrfylke.no Endres i topp-/bunntekst 28.12.2018