Verdiar i nye ålesund Verdidebatt og verdiblink Leiarsamling 06.06.18 P1 Komité for kulturbygging og verdiar.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Organisasjonskultur Lars Klemsdal Arbeidsforskningsinstituttet.
Advertisements

Organisasjonskultur Studentlivs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur Introduser hovedtema og undertema. Kunnskap om hva organisasjonskultur er. Definisjon:
Hvilke verdier ønsker vi faktisk skal prege organisasjonen vår?
Tur-retur mellom kultur, organisasjonskultur og kulturmiks
Lis Byberg Forelesning BoS3 2005
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur
Samhandling Astrid Nøklebye Heiberg Bergen
Vedlegg 1 kompetanseveileder
ORGANISASJON OG PROSESSER Kjetil Hoff Partner Innsikt1 AS.
Modul 1 Modul 1. Kapittel 1.7. Kultur: Lærende felleskap.
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
” Alle mennesker sosialiseres inn i en kultur, som skaper orden, forutsigbarhet og mening for den enkelte” (Jacobsen og Thorsvik, 2002:118).
2. mars trinn Vormsund ungdomsskole. Nasjonale prøver.
Bruk og brukere Kapittel 3 INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon 26 august 2013.
Virksomhetsplan Prosessgrunnlag veiledere. Hvorfor virksomhetsplan?
Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
Trond Haukedal AS Hordaland Fylkeskommune - LO - NHO Læreplasskonferansen 2016 Bergen den 11.
ALLEMED. Agenda 1.Velkommen og mål 2.Hva gjør vi bra? 3.Hva vil vi forbedre? 4.Våre første steg 5.Hvem tar ansvar?
INF Introduksjon til design, bruk, interaksjon Kapittel 3 – bruk og brukere 25. august 2015 Institutt for Informatikk, Universitetet i Oslo
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
Etikk – ja takk! Refleksjoner om etikk i praksis Henrik Syse, forsker og filosof Lørenskog kommune 27. og 29. oktober 2014.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
Diktatur I diktaturer er det viljen til én person eller en liten gruppe som bestemmer politikken. Et slikt fåmannsstyre kaller vi ofte for oligarki. Når.
Hverdagsrehabilitering Porsgrunn kommune
Leanreisen i Bamsebo barnehage
Søknad: Årets Leanprosjekt
Araki mellom kultur, organisasjonskultur og kulturmiks
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Samarbeid og konflikt.
Kapittel 18: Ansatte som merkevarebyggere
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Samarbeid og medbestemmelse
Verbal og ikke-verbal kommunikasjon
PALS.
INF1500 Introduksjon til design, bruk, interaksjon
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene. 2
Vurdering for læring ”Eleven skal få råd og tilbakemeldingar som fortel korleis han/ho kan få auka lesefart og leseforståing” Mål for aksjonsperioden:
Å skrive novelle.
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
Fag og tariffpolitisk konferanse
Valgfag innsats for andre
Prosjekt universitetsnavn Forum 2. samling
- eksempel fra KROPPSVØING
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Fagfornyelsen og kjerneelementer i fag
Kommunikasjon.
Velkommen til leiarsamling
Den matematiske samtalen
Hvor er vi nå og hvor vil vi?
alle barna sin rett til god omsorg
Tjødnalio skule Ved 6. og 7. trinn
Klubbutvikling oppfølging
EN KORT PRESENTASJON AV PROSJEKTET
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Thon hotel Jølster 18. oktober 2018
Diskusjonsframlegg frå styret
Fagfornyelsen og kjerneelementer i fag
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
Verdier og visjon i nye Stavanger
Gjør greie for nasjonalromantiske trekk
Gjer greie for nasjonalromantiske trekk
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Opplæringskontoret for prosess og mekanisk industri.
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Utskrift av presentasjonen:

Verdiar i nye ålesund Verdidebatt og verdiblink Leiarsamling 06.06.18 P1 Komité for kulturbygging og verdiar

Organisasjonskultur - definisjon «Organisasjonskultur er de sett av felles verdier, normer og virkelighetsoppfatninger som utvikles i en organisasjon når medlemmene samhandler med hverandre og omgivelsene, og som kommer til uttrykk i medlemmenes handlinger og holdninger på jobben» (Bang, 2012) Definisjonen gjør det klart at kulturen vokser frem gjennom interaksjon mellom medlemmene og omgivelsene. Den er ikke noe man kan vedta; kultur er nemlig et (bi)produkt av samhandling.

Tre kjerneelement i organisasjonskultur: Verdiar uttrykker kva som blir oppfatta som viktig, verdifullt og noko ein søker å leve etter i organisasjonen. Normer seier noko om korleis ein bør oppføre seg, og kva som er akseptable og uakseptable handlingar og holdningar. Virkelighetsoppfatningar er oppfatningar om korleis ting fungerer i organisasjonen, som medlemmane utviklar saman og etter kvart tar for gitt. (Trice & Beyer, 1993)

Verdiar som kan gjere ein forskjell er: Verdiar som er kritiske for at vi skal lykkast med det vi er til for (vår misjon) eller det vi vil bli (vår visjon) Viktige verdiar som vi bør minnast om, fordi vi i for liten grad er prega av dei i dag Verdiar som er illustrert med døme som gjer at eg forstår kva som i praksis meinast med dei, og som eg lett kan relatere til mitt daglege arbeid Verdiar som eg har fått vere med på å lage (Bang, 2012)

Verdiar som kan gjere ein forskjell gir: Retning Meining Lyst (Bang, 2012)

Korleis lage verdiar som unngår å gi retning, meining og lyst? Sjølvsagte Mange Abstrakte Utforma av nokre få (Bang, 2012)

Utforming av verdigrunnlag for nye Ålesund kommune Framgangsmåten er viktig for å få: Eit godt verdigrunnlag Aksept for verdigrunnlaget Forståelse for verdigrunnlaget Men; det viktigaste er at verdigrunnlaget er i samsvar med dei tilsette sine eigne verdiar og at organisasjonen og leiinga praktiserer verdigrunnlaget.

Gjennomføring av verdiblink

Gjennomføring - steg for steg Verdidebatt i gruppene (15 min.) ta utgangspunkt i verdidebattkorta (i konvolutten) skriv gjerne stikkord undervegs Kvar gruppe må prioritere fire verdiar – skriv desse verdiane på kvar sin post it-lapp (10 min.) Oppmøte ved blinken for vidare instruksjonar og «Verdikonkurranse» (15 min) Oppsummering ved blinken (5 min)

Kva så? Bilete av endeleg verdiblink skal sendast innan 1.september til: hilde.sordal@orskog.kommune.no Forslag til verdiar for nye Ålesund blir lagt fram og skal vedtakast i fellesnemnda i løpet av hausten 2018. 25.12.2018

Nasjonal slagkraft, regional attraktivitet og lokal identitet 25.12.2018