Flere lesere, flere muligheter

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Advertisements

Er du ung, har langvarige helseutfordringer og har lyst til å møte andre unge i liknende situasjon? I Helt sjef! kan du møte andre unge i liknende situasjon.
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
De nye slaverutene jenter blir solgt hvert år, fra Nepal til andre land, som India.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
INFOHEFTE FOR FORELDRENE «LØFT ER TØFT». INNLEDNING: I gjorde vi i Skaubo AS en stor satsning hvor alle ansatte i alle barnehagene gikk på kurs.
Vefsnakonferansen 2016 Tanker om norsk reiseliv 3. mars 2016, Gunnar Almlid.
M&L2 Kap. 7, del 1 Prisstrategier Oslo, januar 2010.
24 September …alle var enige om at det hadde vært en fin tur Hvordan United-Supporteren bruker reiser for å styrke lojaliteten hos kundene.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
-Endring i Leveringsinformasjon’s bildet - Endring i Lastbærerregnskap på TOS HT - Endring i Lastbærerregnskap på TOS HT for Gruppeleveringer Ny / Endret.
Andre økt: 12 måter å elske bøker på økt er delt inn slik:  Utveksling av erfaringer og tanker gjort siden sist (15 min)  Innledning til dagens.
Revidert programplan VRI Anja Gjærum Informasjonsmøte om VRI 22.april 2013.
10 – Foiler Minutter Font PRESENTASJONER.
Fagskoleorientering Erlend Fjose Bodø Foto: Peter Hamlin.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
Enkeltpersonforetak. Enkeltpersonforetak (ENK) Læringsmål: Lære om hva enkeltpersonforetak er personlig og økonomisk ansvar viktige forsikringer.
Info (Medlem) 1/2 Velkommen til Nespresso Club, du snakker med. Hva kan jeg hjelpe deg med? Hvorfor har dere ikke sjokoladekapsler? Det er nettopp kaffe.
Boliglån 101 Et boliglån gir deg muligheten til å kjøpe eneboligen du alltid har drømt om. Før du kommer så langt så er en en del ting du må sette deg.
Markedsføringsloven ● 16.juni 1972 ● Spilleregler for næringsdrivende.
Regnskap og regnskapsrutiner
Sykepenger.
Kapittel 4: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Markedsføring.
Kapittel 19 Operative tiltak.
3 STRESSMESTRINGSTIPS FOR LEDERE
Hva er inflasjon? Inflasjon er en vedvarende stigning i prisnivået. Et fall i prisene kalles deflasjon. Inflasjon innebærer ikke at alle varer stiger like.
NASDAQ: Møt-konkurransen klausul?
VELKOMMEN TIL HØSTENS FORELDREMØTE I 2C
Statsbudsjettet mangler klarspråk. Eksempler fra delen «Hovedtrekk».
Der det er behov er det Lions
Salige er de fattige i ånden
Roede Aktiv Treningssenter samarbeid 2010
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Hvordan bestille? Se baksiden
Valgfag innsats for andre
MAKSIMER SCANNERFORRETNINGEN DIN
Markedsmakt: Monopol og Monopsoni
Trudvangveien 6B 0364 Oslo
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
Avislesing 2017/2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter– men nisjeavisene øker Knut-Arne Futsæter Kantar
Velkommen til foreldremøte
6. desember desember 2018 Hei, mitt navn er Trude, og jeg er ny i jobben som digital markedsfører hos blivakker.no. Jeg fått i oppgave og foreslå.
Velkommen – presentasjon av deg selv
LMK - den rene motorhistoriske kulturorganisasjon!
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Energiavregning 2016 Og litt om 2017.
Kapittel 10 Monopol 1.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Demensaksjonen september
Verktøysett for utrulling
Verktøysett for utrulling
Europeisk mobilitetsuke og Bilfri dag 2015
Videreutvikle en forretningside
Plan for forbedring av kundetilfredshet FORBEDRE KUNDE-TILFREDSHETEN
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Posisjonering og differensiering
Tilbud og etterspørsel
Rekruttere elever til å lage innhold
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Inflasjons kostnader (og fordeler)
Deltakeravgift på distriktsarrangementer
WORKSHOP!.
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Furutangen Hyttevelforening Sted: Mattisstua Dato: kl. 1900
Hvor privilegert er du?
Utskrift av presentasjonen:

Flere lesere, flere muligheter Mentor samkjøringen Flere lesere, flere muligheter

Avismarkedet Lokalmarkedet Regionsmarkedet Nasjonalmarkedet Vårt Land er markedsledende i sitt lokalmarked Dagsavisen har nr 2/3 posisjon i Oslo markedet Lagt sammen har vi en attraktiv pakke i det nasjonale markedet

Vi har ikke omsetning fra 340 av Norges 500 største avisannonsører og hos andre er vi Tilvalg

Har mer til felles enn man skulle tro Felles for våre lesere er at de gjort klare valg som også påvirker dem som forbrukere. Det gjør dem ikke til mindre forbrukere, men mer bevisste forbrukere. Noen tror på Gud, andre på Gerhardsen og en del på begge.

…….og sammen er vi dynamitt Når man skal treffe målgrupper gjelder både størrelse på målgruppen og kvaliteten. Samkjøringen mellom Vårt Land og Dagsavisen gir 180 000 bevisste kvalitetslesere. 180 000 lesere 88 000 96 000

Like målgrupper Lik målgruppe Høy lesing Gir annonseeffekt Begge produktene leses med en klar lesermotivasjon. Vi har lesere med meninger!

Klar lesermotivasjon gir høy lesing Lik målgruppe Høy lesing Gir annonseeffekt Dedikerte målgrupper gir høy lesing.

Klar lesermotivasjon gir høy lesing Lik målgruppe Høy lesing Gir annonseeffekt Vi leverer i snitt 10% høyere oppmerksomhet på annonsene i Våre aviser ammen lignet med nasjonalt snitt

størrelse teller…..

Estimated monthly page impressions across Dagsavisen and Vårt Land 03.12.2018

Samkjøringsuniverset

Kvalitetsmålgruppe til en attraktiv pris Attraktiv CPT Samkjøringen gir en våre kunder en mulighet til å kommunisere med våre lesere til en konkurranse dyktig CPT. Samkjøringen er priset slik at det skal være en vesentlig oppside for kunden å kjøpe begge produkter. Vi legger opp til en helsidepris på kr 55 000. Det gir oss en CPT på 305

Styrker porteføljen Gir 160 00 ekstra lesere

Tydelige produkter gir høy ROI Lik målgruppe Høy lesing Gir annonseeffekt Klar lesermotivasjon gir høy snittlesing Vokse bevisste lesere med solid økonomi og klar lesermotivasjon 10% høyere oppmerksomhet på annonser i våre aviser.

Og mer til deg!!! Hvorfor samkjøring Lett å velge for kunden Klar merverdi til en overkommelig pris Tydelig merverdi Lett å selge Lett å kommunisere Prismodell som synliggjør oppsiden ved å kjøpe begge Mer penger i kassa For avisene Og mer til deg!!!

Så bra at dere jobber sammen, men hvordan skal dere fordele penga?

Vi fordeler inntektene etter hvem som selger Vi fordeler inntektene etter hvem som selger. Den publikasjonen som selger får 2/3 av inntektene

Det er jo fornuftig siden da får den publikasjonen som dro inn salget mest

Det høres bra ut å kunne selge på flere publikasjoner og lesere, men får jeg noe igjen for dette da?

Du får selvsagt full provisjon på salget

Men hva med budsjettet mitt da?

Inntil videre får du omsetningen som tilfaller din avis på budsjettet Inntil videre får du omsetningen som tilfaller din avis på budsjettet. Med andre ord, 2/3 deler av salget

Ok, sett at jeg da selger samkjøringsannonser for kr 100 000

Og så får du provisjon på 33% av salget fra meg Da får du provisjon på 66% av salget fra meg. Det kommer også på ditt VL budsjett Og så får du provisjon på 33% av salget fra meg

Men hvordan booker vi dette da?

AdBase

Oppsett med samkjøring Adbase VL DA Samkjøring Vi setter opp et eget produkt i AdBase som alle har tilgang til. Alle skal ha mulighet til å booke i samkjrøingen. Vi oppretter nye kunder i samkjøringen. Produktet er fredig i AdBase i løpet av noen uker.

Finn navn på samkjøringen og vinn en kurv med masse snacks fra Olivia, forslag sendes til Finn innen 3 . juni