Flere lesere, flere muligheter Mentor samkjøringen Flere lesere, flere muligheter
Avismarkedet Lokalmarkedet Regionsmarkedet Nasjonalmarkedet Vårt Land er markedsledende i sitt lokalmarked Dagsavisen har nr 2/3 posisjon i Oslo markedet Lagt sammen har vi en attraktiv pakke i det nasjonale markedet
Vi har ikke omsetning fra 340 av Norges 500 største avisannonsører og hos andre er vi Tilvalg
Har mer til felles enn man skulle tro Felles for våre lesere er at de gjort klare valg som også påvirker dem som forbrukere. Det gjør dem ikke til mindre forbrukere, men mer bevisste forbrukere. Noen tror på Gud, andre på Gerhardsen og en del på begge.
…….og sammen er vi dynamitt Når man skal treffe målgrupper gjelder både størrelse på målgruppen og kvaliteten. Samkjøringen mellom Vårt Land og Dagsavisen gir 180 000 bevisste kvalitetslesere. 180 000 lesere 88 000 96 000
Like målgrupper Lik målgruppe Høy lesing Gir annonseeffekt Begge produktene leses med en klar lesermotivasjon. Vi har lesere med meninger!
Klar lesermotivasjon gir høy lesing Lik målgruppe Høy lesing Gir annonseeffekt Dedikerte målgrupper gir høy lesing.
Klar lesermotivasjon gir høy lesing Lik målgruppe Høy lesing Gir annonseeffekt Vi leverer i snitt 10% høyere oppmerksomhet på annonsene i Våre aviser ammen lignet med nasjonalt snitt
størrelse teller…..
Estimated monthly page impressions across Dagsavisen and Vårt Land 03.12.2018
Samkjøringsuniverset
Kvalitetsmålgruppe til en attraktiv pris Attraktiv CPT Samkjøringen gir en våre kunder en mulighet til å kommunisere med våre lesere til en konkurranse dyktig CPT. Samkjøringen er priset slik at det skal være en vesentlig oppside for kunden å kjøpe begge produkter. Vi legger opp til en helsidepris på kr 55 000. Det gir oss en CPT på 305
Styrker porteføljen Gir 160 00 ekstra lesere
Tydelige produkter gir høy ROI Lik målgruppe Høy lesing Gir annonseeffekt Klar lesermotivasjon gir høy snittlesing Vokse bevisste lesere med solid økonomi og klar lesermotivasjon 10% høyere oppmerksomhet på annonser i våre aviser.
Og mer til deg!!! Hvorfor samkjøring Lett å velge for kunden Klar merverdi til en overkommelig pris Tydelig merverdi Lett å selge Lett å kommunisere Prismodell som synliggjør oppsiden ved å kjøpe begge Mer penger i kassa For avisene Og mer til deg!!!
Så bra at dere jobber sammen, men hvordan skal dere fordele penga?
Vi fordeler inntektene etter hvem som selger Vi fordeler inntektene etter hvem som selger. Den publikasjonen som selger får 2/3 av inntektene
Det er jo fornuftig siden da får den publikasjonen som dro inn salget mest
Det høres bra ut å kunne selge på flere publikasjoner og lesere, men får jeg noe igjen for dette da?
Du får selvsagt full provisjon på salget
Men hva med budsjettet mitt da?
Inntil videre får du omsetningen som tilfaller din avis på budsjettet Inntil videre får du omsetningen som tilfaller din avis på budsjettet. Med andre ord, 2/3 deler av salget
Ok, sett at jeg da selger samkjøringsannonser for kr 100 000
Og så får du provisjon på 33% av salget fra meg Da får du provisjon på 66% av salget fra meg. Det kommer også på ditt VL budsjett Og så får du provisjon på 33% av salget fra meg
Men hvordan booker vi dette da?
AdBase
Oppsett med samkjøring Adbase VL DA Samkjøring Vi setter opp et eget produkt i AdBase som alle har tilgang til. Alle skal ha mulighet til å booke i samkjrøingen. Vi oppretter nye kunder i samkjøringen. Produktet er fredig i AdBase i løpet av noen uker.
Finn navn på samkjøringen og vinn en kurv med masse snacks fra Olivia, forslag sendes til Finn innen 3 . juni