Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

24 September …alle var enige om at det hadde vært en fin tur Hvordan United-Supporteren bruker reiser for å styrke lojaliteten hos kundene.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "24 September …alle var enige om at det hadde vært en fin tur Hvordan United-Supporteren bruker reiser for å styrke lojaliteten hos kundene."— Utskrift av presentasjonen:

1 24 September 2016olep@united.no …alle var enige om at det hadde vært en fin tur Hvordan United-Supporteren bruker reiser for å styrke lojaliteten hos kundene

2 24 September 2016olep@united.no Hva er United-Supporteren? Medlemsblad for Manchester Uniteds supporterklubb Stiftet: 1981 Opplag: 35.000 Snart Norges største fotballblad

3 24 September 2016olep@united.no Hva kjennetegner våre kunder? Sterk merkevarelojalitet: "Fem biler, tre hus, to koner – ett fotballag" Sterk gruppetilhørighet Manchester United-fans verden over er en menighet Unge gutter Over 95 prosent hanner, over 50 prosent under 20

4 24 September 2016olep@united.no Hva sier kundene om bladet? Snitt lesetid: opp mot to timer per utgave 97 prosent samler på bladet og leser det om igjen senere Svært høy troverdighet = godt grunnlag for å beholde kundene

5 24 September 2016olep@united.no Men dette er ikke nok… Sterk konkurranse på nettet, i avisene og på tv gjør at vår tidligere eksklusivitet forsvinner Vi trenger noe mer å tilby…

6 24 September 2016olep@united.no Medlemstilbud utover bladet Turer til Manchester siden 1982 Souvenirsalg siden 1981 Sosiale treff Nettsted siden 1994

7 24 September 2016olep@united.no Turer til Manchester 100–120 deltakere på hver hjemmekamp Tre dagers tur (fredag–mandag): 5500 kr Bor midt i Manchester, alt opplegget er konsentrert rundt fotball og Manchester United

8 24 September 2016olep@united.no Et typisk program Fredag: Omvisning Old Trafford, souvenirbutikken, lunsj på Red Cafe, billettutdeling, informasjonsmøte på hotellet. I hotellbaren på kvelden. Lørdag: Kamp på Old Trafford. I hotellbaren på kvelden. Søndag: Fridag/evt. tur til søndagskamp. I hotell…

9 24 September 2016olep@united.no Hvorfor gjør vi dette? Opprinnelig: eneste sjanse folk hadde I dag: uunnværlig del av medlemstilbudet – utenkelig ikke å tilby turer Direkte økonomisk motivasjon: liten Vi handler ikke turene; har ingen omsetning fra den, tjener på en sponsoravtale med byrået Indirekte økomonisk motivasjon: stor Folk reiser hjem kjempehappy

10 24 September 2016olep@united.no Så hvorfor øker det lojaliteten? Vi gir leseren en unik opplevelse sterkt knyttet til medlemskapet (medl.plikt) Forutsetter at leseren faktisk reiser hjem med en god følelse, enten det ble seier eller tap Leseren opplever oss som "en av dem" – den sosiale runden i baren er faktisk viktig Vi viser at vi bryr oss om noe mer enn å ha tak i pengene dine

11 24 September 2016olep@united.no Hvor viktig er tiltaket? Nummer 2-tiltak Ingenting slår et godt "førstetilbud"; United-Supporteren Vi forlenger levetiden på medlemskapet for 80-85 prosent av dem som reiser med oss 2.000 medlemmer som forblir medlem i to ekstra år utover det forventede = 640.000 kroner

12 24 September 2016olep@united.no Kan vi finne andre "gullgruver"? Forutsetninger: sterkt knyttet til hovedproduktet (bokklubb/bokbad, fotballsupportere/fotballtur, vinblad/vinsmakerkurs) samme "verdisyn" hos gjennomførerne (kan ikke settes ut) samme kvalitet som hovedproduktet (dårlige vervepremier er verre enn ingen vervepremier)

13 24 September 2016olep@united.no Vår neste gullgruve: nettet Bygge medlemstilbud på nett; vise merverdi av å være medlem E-postlister, WAP-meldinger, spesialartikler, konkurranser, ekstra rabatter via nett – KUN til medlemmer Turene: 100 kr i avslag når du booker via nettet (eks).

14 24 September 2016olep@united.no Bruke nettet på turene E-post til alle påmeldte Eksklusiv Manchester-informasjon: hva skjer den helgen DU er i byen? Guider for restauranter, puber, live musikk, andre fotballbaner, fritidsaktiviteter Ett hovedbudskap: Dette får du fordi du er MEDLEM AV SUPPORTERKLUBBEN!

15 24 September 2016olep@united.no Denne presentasjonen finner du på olepetter.net/fagpresse/abonnement/ United-Supporteren og supporterklubben: www.united.no


Laste ned ppt "24 September …alle var enige om at det hadde vært en fin tur Hvordan United-Supporteren bruker reiser for å styrke lojaliteten hos kundene."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google