Tekstseminar Hvor ble det av leken?.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ressurslærersamling Tema 1 – del 2 Vibeke Lorentzen Trude Kringstad
Advertisements

Lesing i alle fag om leseopplæring på Stabbursmoen skole
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
En artikkel er en saktekst.
Om å skrive om litterære tekster
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
Hva er en artikkel?.
En artikkel er en saktekst.
Digital kompetanse Innledning. FYLL UT Hovedpunkter i min forståelse av dette tema! (Hva kan jeg?) Hva vil jeg bidra med i tema- behandlingen? Læreplan.
Dialogverksted [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
| Lær lettere Studieteknikk for mer effektiv læring.
| Å argumentere å skrive argumenterende tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saken. Se en film, let på Internett, les i aviser, fagbøker.
VITAMINER RESTAURANT OG MATFAG OG NATURBRUK Kosthold og livsstil
Medarbeiderundersøkelsen 2014
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
LNU på 2000-tallet LNUs Landskonferanse Arne Johannes Aasen
Informasjon om eksamen
Essayet Kåseriet Artikkelen Sjangeroversikt Sakprosa Tredelt tekst
Tekstseminar kl Tidlig innsats i barnehage og skole
Intervju.
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
Misoppfatninger knyttet til tall B – Samarbeid
Leseutvikling og læringsstrategier
Naturfaglig kompetanse B – Samarbeid
Modul 2 – Elevens tenkning gjennom samtale
Elevintervju B – Samarbeid
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
Misoppfatninger knyttet til tallregning B – Samarbeid
God repetisjon og øving B – Samarbeid
Klubbutvikling oppfølging
Medarbeiderundersøkelsen 2018/2019
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Modul 4 – Representasjoner
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Kjennetegn på problemløsing B – Samarbeid
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Den gode overgangen A – Forarbeid
Kvikkbilde 1 Kommutativ egenskap A – Forarbeid
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Modul 5 – Oppgaver som engasjerer og utfordrer
Oppfølging av etterlatte – Bruk av etterlattesamtaler
Å utvikle matematiske begrep B – Samarbeid
Gjennomgang av øvelsen i ledergruppen Dato: Sted:
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
Telle i kor Telle med 5 fra 4 A – Forarbeid
Telle i kor Telle med 4 fra 4 A – Forarbeid
Lekpregede læringsaktiviteter B – Samarbeid
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 1 – Representasjoner
Modul 3 – Intensiv opplæring
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 2 – Observere elevenes strategier
Modul 2 – Oppgaver som engasjerer og utfordrer
Utskrift av presentasjonen:

Tekstseminar Hvor ble det av leken?

Tekstseminar og kritisk lesing 14.00 - 15.15 Mål: Stille spørsmål ved tekstens perspektiv: hvem sine interesser blir representert, og med hvilken hensikt? Multiple tekster Tekster om samme emne Danner kunnskap fra ulike perspektiv Utfordrer til å se sammenhenger Utfordrer til å stille kritiske spørsmål Vi har valgt tema som er aktuelle i media.

Hvor ble det av leken? To og to velger seg en artikkel hver (to forskjellige artikler) Artiklene leses individuelt (underveis noteres det i skjemaet: Hvem sier hva? Hva er det artikkelen ønsker å formidle?) (10 min) To og to deler/ formidler innholdet i sine artikler (10 min) Diskuter hva dere tenker dette har å si for praksis (5 min) Del med gruppa og skriv ned som punkter på flipover-ark  (10 min) Del i plenum: en representant formidler gruppas synspunkt på dette emnet i plenum (15 min) Film som viser hvordan lek og læring henger sammen (5,32)