Selvbilde Start med å forklare begrepet selvbilde. Les gjerne opp fra teksten i kursmateriellet om hva den amerikanske psykologen Wigfield fant ut i studie.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bokpresentasjon Stavanger
Advertisements

LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
De dårige følelsene. Veiene ut..
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Music: Nightengale Serenade
Fra ord til liv Mars 2011.
Normer, verdier og holdninger
ER DU EN PERSON SOM… Kan tenke nye tanker? Kan gjøre noe du ikke har gjort før? Kan du gjøre noe som ikke er typisk deg? Ser du for deg at du om ett år.
- Hovedrolle eller birolle
Identifisere og tydeliggjøre kompetanse
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Grunnleggende spørsmål om naturfag
Cannabisavvenning Lena Moen, Uteseksjonen Oslo kommune
Å overleve oppgaveskriving: Litteraturgjennomgang
Frøydis Hertzberg Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS)
Om å skrive om litterære tekster
Bokpresentasjon Bergen
Bokpresentasjon Oslo.
LØFT ER TØFT særlig i SFO
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
I dag snakker vi om psykiske problem:
Språk og leseplan 5.trinn Innlandet skole
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Sammensatte tekster ?.
Problemløsning.
Månedsbrev fra Kløverhumlene Her kommer litt om det vi har gjort på i april og hva vi skal gjøre i mai.
19-Sep-16 ALLE TELLER Jakten på elevenes tenkning (når ”svaret” er feil) Gerd Nilsen Bergen 9.mars.
Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller SG- design/Fotolia.
Å skrive tale. Å skrive en tale Inventio Dispositio Eloqutio, Memoria Actio.
Forebyggende arbeid En community-psykologisk studie av endringer etter forebyggende intervensjon Camilla Blestad og Tuva Engen.
Kapittel 34 Ernesto intervjuer en bussjåfør og en ekspeditrise Ernesto.
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Ungdommens stemme på nett Anne Bentzrød, KS Møteplass, Sammen for barn og unge, 17. september 2015.
Idoler & idealer. Et trygt rom Her er du velkommen som den du er Du er en bra person akkurat slik du er Ikke si og gjør noe du ikke selv vil Ha respekt.
En modell for å undersøke spørsmål som stilles i klassesamtalen i matematikk Ida Heiberg Solem Inger Ulleberg Hva spør lærere om?
Velkommen til foreldremøte
Studieteknikk Bison.
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Individuell Automagisk Tilbakemelding (av skriftlig eksamen)
Hva har Jesus med dette å gjøre?.
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Å skrive noveller.
Gang.
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Identitet handler om hva du tror er den dypeste og mest virkelige virkeligheten, om hvem eller hva som beskriver denne virkeligheten, hvordan du forholder.
Hva er den ekte og opprinnelige versjonen av deg selv?
Roller og forventninger
Oppgave 5, side 108: Min stol – stolen min
Nysgjerrighet Hva er du nysgjerrig på akkurat nå?
Samarbeid Forslag til spørsmål -Hva er samarbeid, og hva er vitsen?
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Medfølelse Til dette temaet er noen av bildene ganske tøffe. Disse er samlet mot slutten. For de yngste elevene må en vurdere om det er lurt å hoppe over.
Makt & myter Velkommen En god start kan være å få alle til å reise seg opp, og være med på en enkel lek eller bevegelsessang.
Mobbing og psykisk helse (Ungdomstrinnet)
Fest & følelser Velkommen
Stress Hva betyr det å være stresset? Hva gjør deg stresset?
Venner & valg Velkommen.
Emilios jobb som assistent
Sinne Film:
Denne presentasjonen er ment for barn 9-12 år
Noen tanker før medarbeidersamtale på din arbeidsplass
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Fysisk og psykisk helse
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
SG- design/Fotolia Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller.
Utskrift av presentasjonen:

Selvbilde Start med å forklare begrepet selvbilde. Les gjerne opp fra teksten i kursmateriellet om hva den amerikanske psykologen Wigfield fant ut i studie av 1. klassinger i USA. Du finner også mer bakgrunnsinformasjon om selvbilde og hva som påvirker selvbildet vårt i kursmateriellet. Bruk gjerne de filosofiske spørsmålene. ”Det kreves tjue bekreftelser for hver kritisk tilbakemelding vi får”

Selvbilde Noen tror de er bedre enn de kanskje er? Kan det være et problem, eller er det bare helt flott?

Selvbilde Noen ser seg selv som mindre, dårligere enn de er i virkeligheten. De har dårlig selvbilde. Hva kan et dårlig selvbilde føre til?

Selvbilde Alternativt til bildet over.. Noen ser seg selv som mindre, dårligere enn de er i virkeligheten. De har dårlig selvbilde. Hva kan et dårlig selvbilde føre til?

Selvbilde Noen ser seg selv omtrent som de faktisk er. Er det er mål? I tilfelle hvorfor?

Selvbilde Hvordan kan det vi tenker om oss selv påvirke selvbildet. Hva bør vi tenke om oss selv? Hva skjer om vi sier fine ting til oss selv ofte? Hva skjer om vi prøver å ikke tenke så mange negative ting om oss selv, og tvinger oss til å si fine ting til oss selv som vi ville gjort til en god venn? Jeg gjorde så godt jeg kunne?

Selvbilde Jeg gjorde så godt jeg kunne! Jeg får det ikke så bra til enda! Neste gang skal jeg prøve litt hardere! Hva vil du si til en god venn som ikke alltid får til det de prøver på? F. eks.en som har lyst til å lære seg å slå hjul eller å ta en salto og ikke får det til? Hva om en sier det samme til seg selv.. Jeg er OK.

Selvbilde Vi har alle gode sider, og noen mindre sterke sider. Det er viktig å fokusere på det vi er bra på, fremfor det vi strever med. Vi trenger som dere vet 20 bekreftelser for hver kritikk vi får.

Selvbilde Våre hjerter må behandles med varsomhet