Enkel innføring i reklame

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Refleksjoner og tanker rundt bruk av C-map i skolen
Advertisements

Analyse av ’’ Piken med perleøredobb’’
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Kontekst Basisbok Kapittel 3 Ord, bilde og lyd – sammensatte tekster
Layout - utforming - design i
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
- Måten en maskin/ et program formidler et budskap til leseren Brukergrensesnitt.
KURS I PRESENTASJONSTEKNIKK
Presentasjonsteknikk
TIPS OG RÅD TIL MUNTLIGE FRAMFØRINGER
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
REKLAME.
Vil du bli besøksvenn i Risør?
Formings oppgave i forbindelse med operaprosjektet:
OM UHO og påvirkning av omgivelsene Temakurs om markedsføring for NFF, 9. juni 2005 Ingeborg Dybvig,informasjonssjef UHO.
Kunnskapsløftet Den digitale dimensjonen i læreplanen for norskfaget.
En god presentasjon Et Kaffekurs fra Seksjon Kontor og administrasjon.
God kommunikasjon på nettet
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Bilder og bildespråk 123norsk.com.
 Format?  Layout?  Estetikk?  Program?  Visuell kommunikasjon?  Produsere, ikke bare konsumere?  Lage/gjøre, ikke bare se/høre?  Blir elevene.
Noen tips om PowerPoint
God intern kommunikasjon vær trygg
Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune.
Einar Gudmundsson Smidig 2010 Et smidig prosjekt i England med et offshore team i India.
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Sammensatte tekster ?.
Mevit2529 Medieretorikk Forelesing 2:”Retorikk i vår tid” Espen Ytreberg.
Oppsummering av kurset
Introduksjonsforelesning
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Reklameanalyse av Baneservice
Reklameanalyse av Baneservice
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
Kapittel 7 Analyse Å analysere sammensatte tekster bilde – film -reklame SG- design/Fotolia.
Gro Dahle: «Blå amason»
Å skrive tale. Å skrive en tale Inventio Dispositio Eloqutio, Memoria Actio.
Førskrivingsfasen – enkelt refleksjonsnotat Arbeid først alene: Hva leser du ut av bildet? Se på skrifttype, grafikk, språk, ordenes betydning og fargebruk.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
| Muntlig kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vise åpenhet for andres argumentasjon og bruke relevante og saklige argumenter i diskusjoner bruke.
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID.
Tiden som gikk: I april har vi vært mye ute og kjent på været. Vi har hatt dager hvor vårsolen har varmet godt, men også dager hvor vi har hatt typisk.
| Sammensatte tekster. Sammensatt tekst består av flere elementer enn bare ord kan bestå av ord, bilde, musikk og animasjon som brukes sammen for å få.
For å støtte barnet sitt i leseutviklingen
Sammensatte tekster S.S. EUS 2017.
Markedsføring.
REKLAME REKLAME REKLAME REKLAME REKLAME REKLAME REKLAME REKLAME.
Verktøy for å kartlegge holdninger

Retorikk og muntlig kommunikasjon
Digital startpakke – Nettvett 3
Sosiale medier på En innføring.
BILDEANALYSE Marie Moen Liane.
Samfunnsfag s
Virkemidler tegneserier.
Maslows behovspyramide
Virkemidler - i reklame.
Apollons videoerfaring
Estetiske virkemidler
Oppgave 6 Side Sett inn riktig form av substantivet. Du velger selv et ord som passer inn i sammenhengen. Bilde:
Kapittel 14: Tale og lytte
Å være trist Spør elevene om hvorfor de tenker denne jenta er trist.
Noen tips om PowerPoint
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 4: Reklame Kapittel 6 Læreplanmål
Visuell kommunikasjon Budskap gjennom bilder
Smerteuttrykk og smertemestring
Utskrift av presentasjonen:

Enkel innføring i reklame

Hva er reklame? Reclamare – å rope høyt ut Et budskap til målgruppen Hvem er målgruppen?

Maslows behovspyramide

Hvem er målgruppen?

Hvordan passer dette inn i din behovspyramide?

Diskusjon Hvorfor må avsender av reklame tenke på hvem som skal se budskapet? Hva er målet? Hva er skjult påvirkning? Hvor ser du reklame?

Virkemidler Språklige virkemidler – språk Rimi: det koster så lite TVNorge: det du snakker om I morgen Bama; fem om dagen Visuelle virkemidler – bilder Auditive virkemidler - lys

Lær mer om reklame! Fokuser særlig på virkemidler du/ dere vil benytte dere av. Dere finner mye nyttig på nett blandt annet. http://bit.ly/e7Z7qe http://bit.ly/hCzUdH