People Students Research Fusjon Mål: Et samlet institutt

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Studiekvalitet Master i flerkulturelt forebyggende arbeid med barn og unge Dosent Hilde Larsen Damsgaard, november 2013.
Advertisements

Bakgrunn og rammer for revisjon av rammeplan for ingeniørutdanning Seniorrådgiver Ole Bernt Thorvaldsen.
Fagtilbud Naturvitenskaplige og teknologiske fag Medisin, odontologi og helsefag Psykologiske fag og pedagogikk Lærerutdanninger.
Trondheim – NTNU – HiST – St.Olavs – SINTEF – SiT – studentene
Student Exchange Programme
UNIVERSITETET I BERGEN TALL, FAKTA OG GRAFISKE FREMSTILLINGER Legg inn «Navn eller avdeling / enhet» på hver side: 1 Gå til menyen «Sett inn» 2 Velg: Dato.
Hva er god undervisning? Doris Jorde, Viserektor.
1 Veien videre for Høgskolen i Østfold Hans Blom Rektor HiØ.
Campus Elverum Avdeling for folkehelsefag. Campus Elverum – avdeling for folkehelsefag Campus Elverum - presentasjon på høgskolestyremøtet Ca.
1 Fagdag HiST : Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap tilbyr: 2-årig master i datateknikk 2-årig master i informatikk.
Munins betydning for studenter Mats Mortensen Institutt for informatikk.
Internasjonalisering Rapport fra et høgskoleperspektiv ved Jørn Wroldsen, rektor HiG.
STRATEGISKE UTFORDRINGER - SETT FRA UMB FELLES STYRESEMINAR 4. SEPTEMBER 2008 KNUT HOVE REKTOR.
Presentasjon av NVH med vekt på strategiske utfordringer Styreseminar 4. september 2008 Lars Moe.
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
2004 Samarbeid med IFE – relevante institutter Senter for materialvitenskap og nanoteknologi (SMN) Fysisk institutt Kjemisk Institutt Matematisk institutt.
Sett under ett Ny struktur i høyere utdanning Stjernøutvalgets innstilling Irene Dahl Andersen.
Toppidrett og utdanning
Målbilde for byggstudiet ved NTNU i 2040
Fagtilbud Naturvitenskaplige og teknologiske fag Medisin, odontologi og helsefag Psykologiske fag og pedagogikk Lærerutdanninger.
NHHs internasjonale virksomhet - smaken av suksess? 19. oktober 2009 Miniseminar om Internasjonalisering, UiS Nina Gry Stein.
Evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013 Status og utfordringer i kvalitetsarbeidet Studiekomiteen
Teknologiutdanning – Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik Teknologiutdanning Institutt for ingeniør og allmennfag Institutt for informatikk og.
Presentasjon av hovedprosjekt
1 Lokale beredskapsplaner. 2 Hovedmål Det skal gjennomføres beredskapsanalyser og utarbeides beredskapsplaner for NTNUs enheter. De lokale beredskapsplanene.
Tor Andreas Kaasa Studieforberedende tekniske fag på Rud i 2008
Uib.no UNIVERSITETET I BERGEN Organisatoriske utfordringer ved utdannings- og forskningssamarbeid – forskningsutdanningen som bindeledd Anne Christine.
Innspill til strategi Visjon: NTNU IT bidrar til et innovativt universitet -- Kunnskap for en bedre verden Drift: tilrettelegge for brukerens.
Faculty of mathematics and natural sciences Master education in ”offshore technology” in the Oslo region Anders Elverhøi Forskningsdekanus MNF.
ELI TEELITE © ELektronikk, Informatikk og TEknologi – ELITE © © A. Austeng.
Høgskolen i Lillehammer i et 20-års perspektiv 2000 –
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
1 Institutt for materialteknologi Styringsdialog høst 2006.
Gjøvik – Trondheim – Ålesund Forslag til faglig organisering av nye NTNU Presentasjon av forslaget fra Gruppe for faglig organisering, nov Oppdatert.
AITeL – Avdeling for informatikk og e-læring Presentasjon for høgskolestyret 17.september 2007.
SAKS-IT: Felles interesser (1:2) Overlapp og utfordringer innen data og IT i et sammenslått NTNU-HiST-HiG-HiA. Forskning / spissede undervisnings- og satsingsområder.
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet.
InnovasjonNet Målsetting Deltagere Organisering Utdanningstilbud Seminarer Take-off.
Mulige konsepter og kriterier for faglig organisering – oppspill til gruppearbeid Møte i arbeidsgruppen 28. mai 2015 Thor Bjørn Arlov, Per E. Kjøl, Morten.
Kunnskap for en bedre verden 1 Råd for samarbeid med arbeidslivet (RSA), 21.oktober 2015.
Forelesere ved Institutt for Økonomi og Informatikk ved HSN er oppdragsgivere i dette prosjektet. Videreutvikling av bachelor prosjektet PUR som ble gjennomført.
På vei mot noe nytt. HØGSKOLEN I SØR-TRØNDELAG NTNU som regional aktør i Trøndelag når nåværende HiST og NTNU sitt samfunnsoppdrag kommer inn under samme.
Presentasjon for Læringsmiljøutvalget ved UiO, Studiedekan Ingjerd Hoëm.
IT-studier Trondheim Møte 18.april.
Masterprogram i informatikk
Fusjonen NTNU og status fakultetet
Fra cand.act til cand.scient til Master
VS2010: Intensjoner og perspektiver sett fra Forskningsrådets side
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
Orientering om søkertall
Faglige arbeidsgrupper
Ny studietilsynsforskrift - NOKUT
Handlingsplaner Utdanning - Status 2017
Tidsplan InterAct Vår 2017 Presentasjon av Andreas og Helge.
Til diskusjon Med utgangspunkt i spørsmålene i KDs invitasjon til innspill og arbeidsgruppens første tanker og innspill til disse spørsmålene: Hvilke temaer/budskap.
Årsplan siste mulighet for å nå målene
Universitetet i Stavanger
Tor Andreas Kaasa Studieforberedende tekniske fag på Rud i 2008
SWOT analyse IKS.
NTNU som drivkraft i regional utvikling Nettverkskonferanse Ålesund
Prodekan bachelorutdanning IV
Samlokaliseringsprosjektet IE
NORGES TEKNISK NATURVITENSKAPELIGE UNIVERSITET
Master / Folkehelsevitenskap - natur og miljø, helse og livskvalitet Norges miljø- og biovitenskapelige universitet, Ås Katinka Evensen Karrieredagen.
ALLE SKAL UT.
Evalueringssystemet ved MN-fakultetet
Introduksjon til datahåndteringsplaner for forskerstøtte
Noragric studier (de rare engelske studiene)
Internasjonalisering ved Avdeling for informasjonsteknologi
| Studieledernettverket | Aleksander Lorentzen
Utskrift av presentasjonen:

People Students Research Fusjon Mål: Et samlet institutt innen Computer Science datateknologi og informatikk Åpen til miljøer på HiG, HiST, HiAa Master datatek. 164 stud. Bachelor Inform. 178 stud. Datatek, 2-år 26 stud. Master Inform. 65 stud. MIT 43 + DT 103 https://www.ntnu.edu/idi/ny_research IDI vil arbeide for å styrke sin identitet som et samlet institutt innen Computer Science, og være en sentral medspiller i organiseringen av Computer Science feltet forøvrig i det nye NTNU. Institutt for datateknologi og informatikk bør være IDIs nye navn. Vi ønsker å videreutvikle våre styrker og vårt nasjonale og internasjonale omdømme som Computer Science institutt. Dette inkluderer evnen til å få attraktive forskningsprosjekter, produsere gode forskingsresultater, samt levere gode studenter. Unikhet og komplementaritet av våre studietilbud innen datateknologi og informatikk er viktig å videreføre. 38 p/5k 37 phd/3k 35 res/5k 11 IIere/1k 18 tekadm/6k H2020 (5) EEA, 2014–2017 (2) FP7 still active (5)