Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertLasse Holen Endret for 7 år siden
1
InnovasjonNet www.innovationnet.no Målsetting Deltagere Organisering Utdanningstilbud Seminarer Take-off
2
Målsetting Bidra til institusjonelle og kulturelle endringer i de deltakende institusjoner som fører til at mer av institusjonens forskningsresultater blir kommersialisert Bidra til kompetanseøkning innen feltet innovasjon og forretningsutvikling innen institusjonene Bidra til utvikling av kommersialiserings- og nyskapings-nettverk mellom deltakende institusjoner
3
InnovationNet 2006 samarbeid mellom 20 høgskoler HiA, HiAk, HiB, HiBo, HiBu, HiF, HiG, HiH, HMo, HiN, HiNt, HiO, HiSt, HiSF, HSH, HiT, HiTø, HVE, HiØ og HiÅ Totalt deltar ca. 130 personer i samarbeidet
4
Organisering Høgskolen i Bergen er formelt ansvarlig for prosjektet, og høgskoledirektør Nils Mæhle har undertegnet kontrakten med Forskningsrådet Alf-Emil Slinning er oppnevnt som prosjektleder Høgskolen i Buskerud, ved Eivind Drag/ Per Gustavsen, har en sekretærfunksjon i prosjektet.
5
Arbeidsutvalg Arbeidsutvalg for InnovationNet for perioden 2006 –2007 Høgskolen i Bergen v. Atle Våge (L) Høgskolen i Buskerud v. Per Gustavsen Høgskolen i Narvik v. Eva O.Teigen Høgskolen i Sør-Trøndelag v. Ragnhild Nisja Høgskolen i Østfold v. Sissel Larsen Representantene for deltagende høgskoler fungerer som en generalforsamling for prosjektet.
6
Basiskurs Gjennomføres i regi av høgskolene Kurs Studiepoeng Entreprenørskap 12 Produktutvikling12 Innovasjonsteknikk 12 Total kvalitetsledelse15 Immaterielle rettigheter12 Minst to av disse kursene kan inngå i en mastergrad i smb med NTNU
7
Spesialkurs Gjennomføres i regi av NTNU Kurs Studiepoeng Bedriftsadministrative Forhandlinger 7.5 Finansiering av teknologibasert Forretningsutvikling7.5 Internasjonal Forretningsutvikling7.5 (valg) Samfunnsvitenskapelig Metode7.5 Kursene kan tas enkeltvis eller inngå i en mastergrad
8
Mastergrad Gjennomføres i samarbeid med NTNU – Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse Min 24 studiepoeng fra andre institusjoner Min. 30 studiepoeng fra spesialkurs Entreprenørskap NTNU 30 studiepoeng Masteravhandling Minimum 90 studiepoeng totalt
9
Kursprogram 2006 KursnavnArrangørSamlingerTidspunkt Bedriftsadministrative forhandlingerNTNUFerdig januar 2006 Samfunnsvitenskapelig MetodeMetodeNTNU1a 3 dager 16. – 18. februar, Tr.heim Internasjonal forretningsutviklingNTNU1 a 3 dager 23. – 25. april Praha EntreprenørskapHiB2 a 3 dager Høsten 2006 Finansiering av teknologibasert forretningsutvikling NTNU 29. - 31. januar Oslo MasteroppgaveNTNU2006
10
Work-shop ved HiST Innovasjon og entreprenørskapsutdanning ved høgskolene Tid: Torsdag 9. og fredag 10. februar 2006 Forventninger basert på nasjonale satsinger til høgskolesektoren innen innovasjon og entreprenørskap v/ prosjektleder Kerstin Laue, NHO Telemark Workshop – tre parallelle sesjoner: 1. Entreprenørskaps ved lærerutdanningene 2. Innovasjon og entreprenørskap ved helse- og sosialfaglige utdanninge 3. Innovasjon og entreprenørskap ved teknologi- og økonomiutdanningene Tema ved alle tre sesjonene: - nasjonale og regionale utfordringer - to ulike case-presentasjoner om hvordan studietilbudet gjennomføres - erfaringsutveksling med gjennomføringene og diskusjon Undervisningsopplegg i entreprenørskap – prinsipper og erfaringer v/ professor Sigmund Waagø, NTNU Senter for entreprenørskap Presentasjoner fra workshop og diskusjon i plenum
11
Take-off Samarbeid mellom IN og NTNU, der alle høgskolene inviteres til å delta Intensivseminar - formål å utvikle gode ideer ved høgskolen til forretning gjennom å utarbeide gode forretningsplaner Høgskolene må –1 kontaktperson pr. høgskole Finne fram til forretningsideer og idehavere Rekruttere interesserte studenter og ressurspersoner til programmet.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.