Nasjonal transportplan

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Side 1 Betydningen av et aktivt regionrådssamarbeid Salten som eksempel.
Advertisements

Felles vilje for felles mål Mål og krav fra initiativet for Stor-Oslo Nord Presselansering 10. oktober 2012.
Regionrådsmøte 28. mai 2013 Hamar kommune v/ Tone Wabakken.
Nasjonal transportplan Øyer 5. september 2011 Jan Fredrik Lund, leder programstyret Nasjonal transportplan Hvordan påvirke det videre planarbeidet? Universell.
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer
Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.
Felles fylkesutvalg Kristiansand 24. januar 2013 Reidar Braathen Prosjektleder Jernbaneforum Sør.
HH Oslo-Stockholm = regional utvikling i Nordens triangel
Flaskehals eller døråpner ? Trond Helleland 13/1-2009
Regjeringens forslag til Nasjonal Transportplan om forslaget og framtidige utfordringer og muligheter for Hamarregionen Samrådsmøte Hamarregionen.
NASJONAL TRANSPORTPLAN
NASJONAL TRANSPORTPLAN
NÆRINGSAREALER/INFRASTRUKTUR Viktigheten av å se etablering av næringsarealer og planlegging av infrastruktur i sammenheng. Distriktssjef Johan Mjaaland.
Fremtidens jernbane: helhetlige løsninger
KOMMUNEDELPLAN FOR E16 SKARET–HØNEFOSS Orientering om innsigelsen fra Jernbaneverket Lars Chr. Stendal, Jernbaneverket Regional plan- og utviklingsdirektør.
NTP-høring Stortinget 7. mai 2013 Per-Gunnar Sveen, fylkesrådsleder Hedmark Anne Karin Torp Adolfsen, fylkesråd Hedmark Hanne Varhaug Søberg, fylkesdirektør.
NTP: Sør-Trøndelags posisjon og viktigste saker. Samle kreftene Gjennomslag sentralt oppnås ved Klare og forståelige prioriteringer Enhetlig og samlet.
Samlet ramme: 322 mrd kr Dvs 32,2 mrd 2009-kr årlig Økning på 100 mrd kr (+45%) fra NTP
Skogforum 6. og 7.november 2013 Godstransport langs jernbane – historikk og fremtid.
Regional transportplan Agder
Stor-Oslo Nord Felles vilje for felles mål
Strategisk utredning om transportinfrastruktur i nordområdene
Tromsø 1.juli 2014 Regiondirektør Marit Helene Pedersen
E 16 OG RINGERIKSBANEN STATUS OG FRAMTID Matz Sandman REGION HADELAND, 14. FEBRUAR 2014.
IC (Utbygging)  InterCity-strekningene mellom Oslo og Hamar, Tønsberg og Seut ved Fredrikstad skal være ferdig utbygd innen Utbyggingen skal videreføres.
Informasjon fra styringsgruppa samferdsel Indre Østfold Regionråd – 16
Arealplan, innspill, føringer og framdrift
NTP og RTP - grensesnitt og samspill Alf Daniel Moen fylkesrådsleder.
Godsterminal Kongsvinger Rv35 Kongsv.banen Kongsvingerbanen
Mosseregionkonferansen Ellen Grepperud, sekretariatsleder
KVU for kryssing av Oslofjorden
Ingvild Kjerkol Stortingets transport- og kommunikasjonskomité Kommunikasjon og infrastruktur - ? KLP kommunekonferansen.
NTP og RTP – grensesnitt og samspill 8. august 2011 Fylkesordfører Nils Aage Jegstad, Akershus fylkeskommune Oslo kommune Byrådsavdelingene.
Barnehageforum, Fylkesmannen i Oslo og Akershus 29. nov. 2013
Ordførermøte i november.. God prosess Lokalt lederskap har ansvar for å få til en god debatt. Det handler om å bygge framtida Fakta kunnskap Få fram dagens.
Jernbaneforum Øst =====ØSTFOLDBANEN ===== Halden 2. juni 2014 Velkommen til representanter fra Dalslandspendel!
DET NORDLIGE ALTERNATIVET : Den 100% vintersikre vegen over Filefjell som binder landet sammen og som raskt og rimelig kan fullføres. Høgfjellskonferansen.
Jernbaneforum Røros- og Solørbanen Utvikling av jernbanetilbudet Røros- og Solørbanen Åpent møte Tynset 18. oktober 2010 Leder Arnfinn Nergård.
Grensekryssende jernbaneforbindelse mellom Halden og Trollhättan Problemer og utfordringer Møte med Dalslandspendel i Halden 2.juni
Strategi for utbedret og ferjefri E39 innen 2035 Treffpunkt Hafast seniorrådgiver Håvard Austvik.
Elektrifisering av Trønder- og Meråkerbanen Januar 2016.
Innspill fra Salten Regionråd til planprogram for RTP Nordland Møte 4. mars Norsk Luftfartssenter.
KVU-verksted Oppland grense - Melhus Oppdal 22. og 23. november 2010 Kjetil Strand, avdelingsdirektør Strategi, veg og transport Statens vegvesen Region.
Mulighetsanalyse for bedret godstransportavvikling over Kongsvinger Anbudskonferanse, Hamar 5. Juni 2014.
Nasjonal transportplan 2010 – Oppfølging i handlingsprogram og budsjett.
Hønefoss – Gardermoen –Gavle (Sverge) E 16 også europaveg mellom Bergen og Gavle Ny tverrforbindelse Nymoen-Eggemoen gir gode effekter Fv33 Bjørgo-Gjøvik.
Oppstartsmøte Transportplan Nordland – Innspill fra Ofoten Eystein Markusson, sekretariatsleder Bodø, OFOTENREGIONRÅ D.
Nasjonal transportplan Politisk møte med Samferdselsdepartementet
Velkommen KVU E6 Fauske – Mørsvikbotn 4.juni 2014 Konseptvalgutredning KVU E6 Fauske - Mørsvikbotn - Faglig utredning - Politisk beslutningsgrunnlag Strategisjef.
Orienteringssaker Møte i rådmannsutvalget Torsdag 16. februar 2017
Transportsystemer Kort introduksjon til modulen.
RV19 og Bypakke i Moss Fra ord til handling.
Kostnadsutvikling i vegprosjekter
Kommunedelplan Dovrebanen gjennom Hamar
Grunnlaget for bedret kvalitet på jernbanen gjennom prioriteringer i NTP og HP Bane NORs Punktlighetsseminar 23. november 2017 Stein Batalden Avdelingsdirektør.
Utredning om forbindelser mellom Østlandet og Vestlandet
Riksvegutredningen 2015 og NTP
NTP prosessen og samarbeid med andre fylker
KOLLEKTIVTRANSPORT ROMERIKE
Arbeidsopplegg for Region vest
Hålogalandsvegen – en region Planleggingen
Nasjonale utfordringer og strategier for samferdsel
Nasjonalt transportplan (NTP) Revisjon Hilde Bye
Grenlandsbanen Vil gå gjennom tett utbygde områder i Skien/Porsgrunn
Velkommen Konseptvalgutredning (KVU) E10 Fiskebøl - Å
E10/rv. 83/rv. 85 Evenes–Harstad-Sortland
InterCity: Jobben er ennå ikke ferdig
Ny NTP i lys av regjeringsplattformen
Litt om status Østfoldbanen august 2019
Foto: Jernbanedirektoratet
Utskrift av presentasjonen:

Nasjonal transportplan 2018 - 2027 Hvilke utfordringer og muligheter har vi? Samferdselsgruppa v/Kjell Konterud

E16 Rask start på resterende strekninger Rask avklaring og kontinuerlig utbygging fra to kanter. Ferdigstillelse så fort som mulig og senest 2021. E16/rv2 gjennom Kongsvinger i framtida. Vi ønsker planleggingsmidler inn i NTP-arbeidet. Dette må komme som et notat og innspill i arbeidet.

Rv2 – en del av «Lotto-rekka» Det viktigste er å få fram en langsiktig strategi imellom grensen og Elverum. Rute 2b som en del av det nasjonale stamvegnettet. Rv2 (Kongsvinger – Eidskog) som en del av «Lotto-rekka» Vegvesenet starter en utredning og planlegging ift hva rv2 skal være i framtida. 4-felt Roverud - Kongsvinger 4-felt Kongsvinger – Riksgrensen (Magnor) 4-felt Jømna - Elverum

Jernbane Kongsvingerbanen en del av Intercity. To lange krysningsspor øverst på prioriteringslista. Oslo - Kongsvinger - Karlstad - Stockholm - hovedforbindelsen mot Stockholm. Elektrifisering av Røros-Solørbanen innen 2019 Varslingsanlegg og perronger og innfartsparkeringer. Infrastruktur og terminalløsninger for å ivareta ambisjonen i Skog 22.