Såkornprosjekt 2016, erfaringer og resultater

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
BRUKERMEDVIRKNING, INDIVIDUELL PLAN OG ANDRE ENKLE TING Lakselv 15 september 2009  Brukerorganisasjon for LARiNord 1 Vidar Hårvik MARBORG.
Advertisements

Lunner Skolefaglig rådgiver Velkommen til UNGDOMSRÅD!
Fra universitetsbibliotekar til førstebibliotekar
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Etablering av ”MATEMATIKKROM”
Erfaringer med studiearbeid Nord Trøndelag Anne-Lise R. Arntsen april 2004.
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
Velkommen til informasjonsmøte om det selvstendige arbeidet på master
CV Curriculum Vitae.
Litteratursøking i databaser Kurs for videreutdanning AIO 1. år 3.Februar 2009.
Tilfredshetsundersøkelsen 2008 Tilbakemeldinger til studentene og oppfølging i LUNA.
PROSJEKT FREDAGSKAFFE
Biblioteket som læringsarena i et eBorgersamfunn
Eli Karin Hagset leder dokumentsenteret/hovedarkivar
Velkommen Kurs for skadedyrbekjempere Del I 2005
Integrering av informasjonskompetanse i undervisningen ved UiB Utdanningsavdelingen og Utdanningsutvalgets engasjement i UBs arbeid med Informasjonskompetanse.
Karriereveiledning Gro Dyrhaug Karriereveileder.
Stavanger offshore tekniske skole Kalhammarvn. 54, 4007 Stavanger
En lettere hverdag …. Mengden – øker Prosedyrene forandre seg
Fagtekst i pedagogikk Arbeidskrav
Fagskolen Rogaland: offentlig, med 3 avdelinger
Anette Kure Bibliotekar  Det dere gjør her ved Høgskolen er en forberedelse til og en øvelse i forskningsarbeid.  All forskning og alt akademisk.
Bærum Rotary Klubb LEKSEHJELP SKUI SKOLE.
Hvorfor bli Miljøfyrtårn?. Miljøfyrtårn God økonomi! God omdømmebygging! Kvalifiserer ved offentlige innkjøp!
Helseinfo via folkebibliotek Forprosjekt : fra idé til første sving.
10. april 2014 Bibliotekledermøte :15:00 Velkommen (Karianne) 10:15-10:45 Prosjektarbeid i Akershus (Tordis Holm) 10:45-11:30 Prosjektarbeid i Hedmark.
Helsefremmende arbeidsmiljø i hjemmetjenesten
’Skolens navn’ ’Tittel på samlingen’.
Velkommen til Medisinsk bibliotek
Gjennomføring av prosjektet Unge & Rus ved Skjervøy ungdomsskole
TAF-MARIN ”FREMTIDENS AKVAKULTUR UTDANNING?”
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Evaluering av fagbibliotek Torill Redse seniorrådgiver ABM-utvikling.
Strategiplan
Oppstarten Bokprosjekt Sami skuvla vai Norsk standard? Samarbeid med Svein og Elfrid 2001 – Utgitt 2003 Etter dette bokprosjektet – Svein tatt initiativ.
Foreldreutvalget for grunnskolen i Levanger ( FGIL ) * FGIL er valgt for å være et koordinerende og felles ledd for alle Foreldre arbeidsutvalgene (FAU`ene)
Søk & Skriv og PhD-on-Track v/ Ingerid Straume Jessica Lönn-Stensrud Universitetsbiblioteket.
Referansehåndteringsverktøy EndNote og Reference Manager Ingeborg Hvaale.
Ch. 11 IBE250: Strategisk bruk av IT Lærebok: McNurlin & Sprague, Information Systems Management in Practice, 8. edition, Prentice Hall, (ISBN.
FoU - Drift av fellesskapene og annet FoU-nytt Personalmøte GFU Vibeke Bjarnø.
Helhet og sammenheng - UiU skoleeierkonferanse
Høgskolen i Oslo Profiler! Case-analyse Basert på søknader til førstelektoropprykk og kommisjonsvurderinger Vibeke Bjarnø, Avd. for lærerutdanning, Høgskolen.
Flipped Classroom – Omvendt klasserom 2013 Seksjon for digital kompetanse.
Grunnskole for voksne. Opplæringsloven Alle som har behov for opplæring i grunnskolefag, kan få slik opplæring gratis i sin kommune Det er mulig å få.
Hvordan skal vi gjennom fokus på læringsmål og elevvurdering skape et økt utbytte for den enkelte elev? Læringssamtalen Hvordan skal vi gjennom fokus på.
Politiattest Alvdal Idrettslag Elektronisk søknad.
SKAL BIDRA TIL Å ØKE KVALITET OG AKTIVITETEN I KLUBBENE I TRØNDELAG FOTBALLKRETS.
Fysikk 1 eller Biologi 2 Realfaglig matematikk R1 Kjemi 1 Internasjonal engelsk eller historie og filosofi 1.
Hovedprosjekt Fagnr: ITF stp. Vår 3.klasse
« Små scener « Presentasjon biblioteksjefmøte Stjørdal
UTVEKSLING PÅ VG2.
Informasjon om fagvalg for 1ST (studiespesialisering) for skoleåret
Rammer for presentasjon av FoU -arbeid
Vi er i omstilling – hva nå?
Seminarundervisning EXFAC03
Tilbakemeldinger fra deltakere på
Instituttledermøte 5. desember 2017
Ny struktur PhD-program ved SU-fakultetet: Status og drøfting
«Bare bok gjør ingen klok»
Tilleggslønn Særavtale om honorering for arbeid på eksternt finansierte prosjekter - faste vitenskapelig ansatte.
Litt om å skrive forvaltningsinformatikk
Fordypningsoppgave Håkon Swensen 5. mars 2014
Eksamensinformasjon Vg3 4. april 2017
Engasjement og undring B – Samarbeid
Ny som universitetslærer
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
STR 2400 Strategi Kursopplegg
Evaluering eBorger Pilot
VERDENS BESTE VERTSKAP
Engasjement og undring B – Samarbeid
Litt om å skrive forvaltningsinformatikk
Utskrift av presentasjonen:

Såkornprosjekt 2016, erfaringer og resultater -en historie om samarbeid og akademisk moro! V Linda og Tone

Bakgrunn Utlysning i høgskolen Oppfordring fra dekan: send inn søknader! Kjapp runde i gangen og med de vi kjenner og fikk tips om Leverte tre søknader

Starten En av søknadene ble akseptert Integrerte noe av de to andre inn i den ene Følgende momenter på «to do»-listen – vi hadde fire underpunkter: Flipped Classroom Dialog i Videostream Veiledning over nett – utfordringer og fordeler, og hvordan gjennomføre Hvordan engasjere «masser»

Resultater Flipped Classroom: Papers, forsket på kurs v HIHM/INN og Lervik sin PhD Dialog i Videostream: Papers, forsket på kurs v HIHM Veiledning over nett – utfordringer og fordeler, og hvordan gjennomføre: Papers, teoretiske og praktisk, videreført i artikkel Hvordan engasjere «masser»: Paper – endte i poster, mye oppmerksomhet! Totalt: 16 papers sendt; 13 akseptert og 3 posters – alt på nivå 1. 1 paper til artikkel Også samarbeid med eksterne 

Erfaringer Positiv stemning blant kollegaer! Kollegaer: Både biblioteket, økonomi, Kurs&Oppdrag, samfunnsfag Nesten alle: «…jammen jeg er ikke vant til å skrive på engelsk…» Bidrag: både diskusjoner, skriftlig input- både på norsk og engelsk!, korrekturlesning, artikler, bøker, erfaringer Flere har fortsatt å skrive Vi har levert og fått tilsagn på ny søknad Penger kommer fysisk til høgskolen, men lite tilflytes det enkelte delprosjekt i form av konkrete midler – midlene går til «frikjøp» og lign.