By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

HVA ER ?.
HVA ER ?.
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Serviceerklæringer i Oslo kommune
Samfunnsfaget Hva digitale verktøy tilfører faget Digitale verktøy innen samfunnsfaget er glimrende til å anskueliggjøre, illustrere og aktualisere fenomener.
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
MED KLUBBEN I SENTRUM SOSIALE MEDIER. Hva er sosiale medier Sosiale medier Betegnelse på alle nettsteder der brukerne selv skaper innholdet Blandt de.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
Introduksjon.  ITIL står for Information Technology Infrastructure Library.  Det er mye snakk om ITIL i næringslivet for tiden, og veldig mange bedrifter.
REKLAMEFILMPROSJEKT NORSK OG MARKEDSFØRING Sundvollen
Foto: Einar M. Aslaksen Åse Kari Haugeto, leder Deltasenteret
Bilde inn Intern markedsføring. Hva er intern markedsføring? ”En kontinuerlig prosess som skjer innad i organisasjonen, og som går ut på å motivere og.
Vefsnakonferansen 2016 Tanker om norsk reiseliv 3. mars 2016, Gunnar Almlid.
Fremtidas byggenæring - undersøkelse 1. Hvor relevant opplevde du møtet om framtidas byggenæring? På en skala fra 1 – ikke relevant meget relevant.
Næringstall for Asker pr PSN 20. august 2015.
Markedsføring av turOrientering Trond Cato Martinsen, Konnerud IL.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
Markedsføring og video Sosiale medier og bruken av disse er viktige – i noen tilfeller alene men også i kombinasjon med tradisjonell markedsføring.
Utfordringer for kommuner og fylkeskommuner i informasjonssamfunnet
Årets norske Leanvirksomhet
Kommunikasjonsstrategi
Vurdering av modenhet i salgsstyrken
Internettansvarlig i NARF
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Glommastien, Fredrikstad
Kvinner i Lions Engasjement og handlekraft Styrke for lokalsamfunnet
Pilegrimsledene til Nidaros Pilgrim Ways to Nidaros - Caminos de Nidaros pilegrim.info pilgrim.info peregrino.info Pilegrimsledene til Nidaros inngår.
KS veileder i BU organisering av Eiendom og tekniske tjenester.
Dialog Elektronisk medisineringsstøtte - fra apotek til mage
Foreldremøte skolestartere 2018
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Valgfag innsats for andre
(Parent Management Training - Oregon)
(Selskapsnavn) Markedsplan
KS veileder i BU organisering av Eiendom og tekniske tjenester.
Friluftsløftet 2018 Strømsø
Presentasjon for virksomhetens ledelse
Segmentering og posisjonering
Årets norske Leanvirksomhet
Felles prosjekt for alle velferdstjenestene
Å være på internett er ikke et valg - men en nødvendighet
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hva er Lillestrøm? Byen med den sterkeste veksten i landet
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Digidel 2017 er et program som skal  styrke samarbeidet og øke innsatsen som i dag gjøres av ulike offenlige virksomheter, IKT-næringen og frivillige organisasjoner.
StiNe – Studieinformasjon på nett
Årets norske Leanvirksomhet
«Yrkesnettverk» Et rekrutteringsprosjekt i regi av Oslo Vest Rotaryklubb Prosjektgruppe: Agnes Beathe, Cecilie, Per Gustav, Håkon og Nils.
Montessori og teknologi
Styringsgruppemøte 15. november 2017
Rekruttere elever til å lage innhold
Årets norske Leanvirksomhet
I 2005 tok Buskerud fylkeskommune i bruk digitale inmålingsinstrumenter i forbindelse med arkeologiske registreringer. Utstyret består av en PDA med tilhørende.
HVORDAN PROMOTERE ROTARACT?
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Inspirasjonsbasen – smarte grep
Årets norske Leanvirksomhet
Enkel brukerveiledning
Innføring for rollen «brannmann»
Utskrift av presentasjonen:

By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger

Best på service 2009 – 2010 Historikk…. Delprosjekt – Innovative løsninger skulle finne innovative løsninger for kommunikasjon i Fredrikstadsamfunnet Etablere nye, moderne kommunikasjonskanaler mot nye målgrupper Skape større engasjement for deltakelse i Fredrikstad-samfunnet

”Engasjer mer” – et Interregprosjekt -Delprosjekt ”Tekniske verktøy og Digitale løsninger” Utvikle nettsamfunn basert på prioriteringene i ”Best på Service” i samarbeid med brukergrupper fra Lokalsamfunn Lag og Foreninger

Ønsker fra testpanel Oversikt over alle aktiviteter (med god søkemulighet) Kobling til facebook Fokus på kart Se foreningsliv som en del av lokalsamfunnet Koble kommune og lokalsamfunn tettere Knytte kontakter på tvers Dialogkanal – diskusjoner internt

Frem til jul: Fylle med innhold Kontaktinformasjon foreninger Presentasjon av foreningene Aktiviteter/arrangementer «Premiering» for engasjement Etter jul: Markedsføres mot alle Sosiale medier er nettbaserte plattformer eller løsninger som er basert på interaksjon mellom mennesker. Disse relativt nye møteplassene bygger på et ideologisk prinsipp om å skape noe i fellesskap, og deling av brukergenerert innhold. Disse mediene er  demokratiske fordi brukerne selv bestemmer innholdet, i motsetning til tradisjonelle nettsteder hvor det er en overordnet nettredaktør som legger føringen for hva som kommuniseres Wikipedia er et godt eksempel på dette, Vi bygger kunnskap sammen og samtidig kontrolleres ”sannheten” Det viktigste selskaper og organisasjoner kan bruke sosiale medier til, er å bli bedre kjent med verden rundt seg. Gjennom å lytte til samtalen på nettet kan man finne ut hva kunder, potensielle kunder og samarbeidspartnere mener om tjenester og produkter – og kanskje oppdage nye nisjer i markedet. Videre kan man gå i dialog med brukerne av sosiale medier på mange ulike områder: Forbedre kundeservice, revolusjonere internkommunikasjonen, utvikle nye produkter, kommunisere med massemedia og nettbrukere, bare for å nevne noe. I tillegg kan sosiale medier og nettjenester være en uvurderlig hjelp både for å forutse og forhindre kommunikasjonskriser, samt til å løse dem hvis man først står oppi en krise.

Velforeninger Viktig innhold i lokalsamfunn Hva skjer i de ulike velforeningene Aktiviteter bør presenteres på ByPå Hjemmeside/Velnettkobling lenkes inn Sosiale medier er nettbaserte plattformer eller løsninger som er basert på interaksjon mellom mennesker. Disse relativt nye møteplassene bygger på et ideologisk prinsipp om å skape noe i fellesskap, og deling av brukergenerert innhold. Disse mediene er  demokratiske fordi brukerne selv bestemmer innholdet, i motsetning til tradisjonelle nettsteder hvor det er en overordnet nettredaktør som legger føringen for hva som kommuniseres Wikipedia er et godt eksempel på dette, Vi bygger kunnskap sammen og samtidig kontrolleres ”sannheten” Det viktigste selskaper og organisasjoner kan bruke sosiale medier til, er å bli bedre kjent med verden rundt seg. Gjennom å lytte til samtalen på nettet kan man finne ut hva kunder, potensielle kunder og samarbeidspartnere mener om tjenester og produkter – og kanskje oppdage nye nisjer i markedet. Videre kan man gå i dialog med brukerne av sosiale medier på mange ulike områder: Forbedre kundeservice, revolusjonere internkommunikasjonen, utvikle nye produkter, kommunisere med massemedia og nettbrukere, bare for å nevne noe. I tillegg kan sosiale medier og nettjenester være en uvurderlig hjelp både for å forutse og forhindre kommunikasjonskriser, samt til å løse dem hvis man først står oppi en krise.

Velforeningene ligger under lokalsamfunnene

Enkelt å søke opp

Oversikt over aktivitetene i lokalsamfunnet og velforeninger

www.fredrikstad.no tuej@fredrikstad.kommune.no