Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Journalistene)
Advertisements

Bryllupsgaver 2011 Christine Warloe, forbrukerøkonom Nordea
Rapport av markedsundersøkelse
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2011 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2011 (Journalistdelen)
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Om Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
©TNS Norsk Finansbarometer 2014 Norsk Finansbarometer 2014 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Om Norsk Finansbarometer Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Mars 2014 BOLIGLÅNSKUNDENE OG UTNYTTELSE AV KONKURRANSEN.
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Journalistene) KVALITETSINDEKS.
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
Næringslivets økonomibarometer Resultater for NHO Vestfold- 4. kvartal 2014.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Om Norsk Finansbarometer 2010
Kulturturisten Derfor er Bergen strategisk riktig
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
©TNS X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Kvinner og alkohol Kreftforeningen TNS Gallup.
Menn og redningsvest Gjennomført juni 2010 InFact AS.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Årsrapport for radiolytting.
Årsrapport internettbruk 2014 © TNS TNS Gallup Årsrapport internettbruk 2014.
Mobilt medieinnhold Q © TNS Forbruker & Media Q Mobilt medieinnhold Q
Våler - Kommunesammenslåing. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på telefon. Det er intervjuet 2200 personer i Glåmdalsregionen: 300 personer.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Kommuneundersøkelsen vår 2015 For NHO juni INNSIKT SOM BRINGER DEG VIDERE Bakgrunn OppdragsgiverNHO KontaktpersonPer Øyvind Langeland HensiktFormålet.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Norsk Finansbarometer 2016
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Forbruker- og finanstrender 2017 bytte av bank
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Norsk Finansbarometer 2015
Test av eksternt bilag i Dagens Næringsliv
Kongsvinger - Kommunesammenslåing.
Årsrapport for radiolytting i Norge 2016 Offisielle lyttertall fra radioundersøkelsen Radiolyttingen i Norge 2016.
Næringslivets økonomibarometer – Trøndelag Kort om undersøkelsen 4
Bruk av IKT i husholdningene
Norsk Finansbarometer 2016
Grue - Kommunesammenslåing.
Eidskog - Kommunesammenslåing.
Sør-Odal - Kommunesammenslåing.
Åsnes - Kommunesammenslåing.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
En undersøkelse blant norske studenter Juni 2018
Forbruker- & Finanstrender 2018
Forbruker- & Finanstrender 2018
Utskrift av presentasjonen:

Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang. Undersøkelsen kartlegger den norske befolkningens faktiske atferd når det gjelder netthandel, den første måneden av året. Ved å kartlegge faktisk atferd på nettet og ikke generelle holdninger til netthandel blir det mulig å tallfeste størrelser som antall handler og omsetning totalt, i ulike varekategorier og for de ulike nettbutikkene. I tillegg kartlegger E-handelsundersøkelsen årsaker for å handle, betalingsmåter og tilfredshet ved de konkrete handlene som er gjennomført av den norske befolkning i januar 2010. Undersøkelsen dekker også generelle forhold ved netthandel, som bruk og holdning til ulike betalingsløsninger og hvilke favorittnettbutikker man har. Julehandelen på nett i 2009 kartlegges også. Undersøkelsen baserer seg på 1 053 web-intervjuer gjennomført mot TNS Gallups internettpanel i perioden 1. til 14. februar 2010. Til sammen er det kartlagt detaljer for 1 465 unike kjøp. Resultatene er vektet til representativitet for den norske internettpopulasjonen. Ansvarlig hos BBS er Anders Tronbøl, Eirik Friberg Ekrann er ansvarlig hos TNS Gallup. 1

Antall kjøp i ulike kategorier Antallet kjøp øker for alle de store kategorier, men økningen er størst for elektriske artikler Endring (%) 6 5 22 12 4 9 13 -18 Forutsetninger for beregning av antall handler i kategorien: Antall handler i kategorien per 1 000 respondenter * Norges befolkning 15 år eller eldre (kilde: SSB) * internettpenetrasjon i målgruppen (kilde: SSB) 2

Omsetning i ulike kategorier Omsetningen øker i alle kategorier, men mest for elektriske artikler – fritidsreiser står for en svært stor andel av den totale omsetningen på nett Endring (%) 6 15 3 4 11 9 7 -26 Forutsetninger for beregning av omsetning i kategorien: Omsetning = antall handler i kategorien * snittprisen for kategorien 3

Fordeling kjøp mellom kvinner og menn