Prosjekt Betre Læringsresultat 2014/2015
Innleiing Politisk bestilling frå FrP/Høgre Budsjettet for 2013 (vedtatt desember 2012) Del av Kvalitetsplanen for Oppvekst og kultur Organisert i Prosjekt Betre Læringsresultat Fokus på læringsresultat 5 til 7-årsperspektiv Skal rapportera til Tenesteutvalet
Viktige føresetnader for eit godt oppveksteigarskap At eigar veit, ikkje trur At eigar tek i vare og fylgjer opp Skulane og barnehagane som organisasjonar Leiarar Dei ansatte Elevane og borna At eigar har ambisjonar, og prioriterer og avgrensar måla At eigar har gjennomføringsevne og tenker langsiktig
Vegen fram Mai 2011 – kommunestyret Kvalitetsplan for Oppvekst og kultur vedteken Desember 2012 – kommunestyret Budsjett 2012 - Oppdrag Prosjekt Betre Læringsresultat Februar 2013 Seminar for politikarar, KFU, leiinga og tilsette i skulane April 2013 Høyring og innspel frå alle skulane April 2013 Strategisamling for leiinga ved skulane Mai 2013 Tiltaksplan Prosjekt Betre Læringsresultat vedteken Oktober 2013 Prosjekt Betre Læringsresultat blir lagt fram for Tenesteutvalet Desember 2013 Prosjektet lagt fram i kommunestyremøtet Januar 2014 Barnehagane vert kopla på Prosjekt Betre Læringsresultat Februar 2014 Prioriteringane vert presentert for Tenesteutvalet August 2014 Møte mellom styringsgruppa og arbeidsgruppa Oktober 2014 Konkretisering av tiltak for Prosjekt BLR 2014/2015
Hovudfunn Styrking av læraren – fagleg og i rolla som klasseleiar Styrking av kvalitetsvurdering Fokusera innsats på prioriterte område innan Læringsmiljø/klasseleiing Samarbeid skule-heim Grunnleggjande ferdigheiter Lesing Rekning Skuleleiing
Økonomisk konsekvens Behov for auka driftsutgifter på ca. 30 millionar
Foten i bakken …kvar byrjar vi?
Organisering Styringsgruppe Referansegruppe Administrasjonen Delprosjekt 1 Delprosjekt 2 Delprosjekt n
Styringsgruppe Eirik Andre Hesthamar, FRP (Leiar) Helge Olav Nygaard, KRF Line Rye, kommunalsjef Oppvekst og kultur Signe Christensen, skulefagleg rådgjevar Irene Ullensvang, barnehagefagleg rådgjevar Berit Madsen Skorpen, rektor Lunde barneskule Kjersti Ellingsen, styrar Søre Øyane Naturbarnehage
Referansegruppe Signe Christensen, skulefagleg rådgjevar Knut Vidar Garlid, rådgjevar oppvekst Annbjørg Dalland, pedagogisk rådgjevar Os barneskule Ungdomstrinnet? Nina Bruvik, pedagogisk leiar Lysekloster barnehage Monica Røttingen, pedagogisk leiar Søre Øyane Naturbarnehage Nina Moberg Hauge, lærar Søfteland barneskule Gyrid Eikeland Ziegler, lærar Nore Neset barneskule Irene Ullensvang, barnehagefagleg rådgjevar Ingrid Nissen Kjørsvik, Utdanningsforbundet
Tidleg innsats Kvalitet i barnehagane God skulestart
5 til 7-årsperspektiv Forskingsbasert - tiltak vi veit verkar Systemutvikling Barnehage Psykososialt læringsmiljø Individuell tilpassing Utviklingsplanar Skule Tilpassa opplæring (spesialundervisning) Læringsmiljø og klasseleiing Lokalt arbeid med læreplanar og vurdering Arbeid med grunnleggjande ferdigheiter I Kunnskapsløftet er desse definert som å kunne lese, rekne, uttrykke seg muntleg og skriftleg, og bruke digitale verktøy.
Konkrete tiltak 2014/2015 Barnehage DUÅ i barnehagane Etablering av fagsenter for oppfølging av førskuleborn Samarbeid barnehage – heim Plan for overgangar Språkstimulerande tiltak Innføring av «Språk 4» ved førebyggjande helsetenester Samhandling mellom barnehagane Plan for psykososialt arbeid i alle barnehagane
Konkrete tiltak 2014/2015 Skule Auka vaksenressurs 1. klasse Vokal/Puls – sikra innlegging av resultat Lokalt arbeid med læreplanar Grunnleggande ferdigheiter Lesing og leseopplæringa Nettverk 1. klasselærarar Ressursgruppe lesing 1-7.klasse LP-modellen Klasseleiing og Læringsmiljø Sosiale læreplaner Elevane sitt skulemiljø §9-a «Den gode timen» Elevane sitt utbyte av opplæringa Samarbeid skule - heim Plan for overgangar «Ungdomssteg i utvikling» (Nasjonal satsing, Os kommune startar august 2015 med fokus på «lesing i alle fag» og «klasseleiing»)
Kvalitetsarbeidet i barnehagane Den norske regjeringa har etablert følgjande tre hovudformål for kvalitetsarbeidet i barnehagane: 1. Sikre likeverdig og høy kvalitet i alle barnehagar 2. Styrke barnehagen som læringsarena 3. Alle barn skal få delta aktivt i et inkluderande fellesskap.
Omsorgs og læringsmiljø - barnehage Barnehagane skal tilby eit omsorgs- og læringsmiljø som er til barnas beste Sikra barn eit oppvekstmiljø som både gjev utfordringar og som er tilpassa barnets alder og funksjonsnivå Styrka barns moglegheit for læring og aktiv deltaking i fellesskap med jamnaldrande Beskriva kva som kjenneteiknar «den gode barnehagekvardagen»
Læringsmiljø og Klasseleiing Alle elever har rett til et godt og inkluderende læringsmiljø. ”Læringsmiljø” er dei samla kulturelle, relasjonelle og fysiske forhalda på skulen som har betydning for elevane si læring, helse og trivnad. Sosiale læreplaner Elevane sitt skulemiljø §9-a Klasseleiing: Standardar for god undervisning Positiv og støttande relasjonar mellom elev og lærar Læraren er tydeleg leiar Struktur i undervisninga «Den gode timen» Formativ evaluering med vekt på læringsstrategiar og læringsprosessar Vurdering for læring
Felles «Kommunal standard» ? Skal handla om: Kva er god praksis hos oss? Kva for felles standard vil vi leggja vekt på?
Oppsummering Vi har endra organiseringa av prosjektet Styringsgruppe Referansegruppe Tidsplan skal utarbeidast Samla bilete av tiltak i barnehage og skule som bidreg til betre læringsresultat Konkretisera og prioritera tiltak Kort sikt - budsjett 2015 Lengre sikt – 2020 Kvalitetsplanen skal rullerast i 2015
Vi må dra i same retning!
Spørsmål / Kommentarer