Kommunikasjonsstrategi

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SMED8005 Communication of Science/Forskningsformidling 02. juni 2009
Advertisements

1 Innovasjon og nyskaping April Nyskapingsmål Drivkraft for omstilling og nyskaping. Internasjonalt fremragende innenfor forskningsbasert innovasjon.
2 Er internasjonalisering en garanti for kvalitet? Oslo, Arne Liljedahl Lynngård Direktør, SIU.
1 TRENDER forskning, utdanning og nyskaping Utkast
Velkommen til temadag! Litt om Norsk senter for prosjektledelse
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
Forskningsrådets policy for forskning ved de statlige høgskolene Bakgrunn: Nye rammebetingelser Universitets- og høgskoleloven av 2005 Rådets høgskolestrategi.
1 Professor Bjarne A. Foss Gassteknisk Senter NTNU – SINTEF.
Høgskolen i Bodø – nær, nord og nyttig Høgskolen i Bodø - nær, nord og nyttig.
Fra IT for funksjonshemmede til IKT for alle – i et samfunn for alle 1998: Et oppdrag under regjeringens Handlings- plan for funksjonshemmede Finansiert.
Innspill til strategi Visjon: NTNU IT bidrar til et innovativt universitet -- Kunnskap for en bedre verden Drift: tilrettelegge for brukerens.
* Vi jobber med: * Kulturforskjeller og hvordan de påvirker kommunikasjon * Internasjonale utdanningstilbud og arbeidsmuligheter * Engelskspråklige mediers.
Internasjonal engelsk Verdens mest brukte språk. Verdens mest brukte språk. Gode engelskkunnskaper åpner nye muligheter, gjør livet lettere og gir selvtillitt!
Europapolitisk samarbeid informasjon til nye politikere høsten 2015.
Fram til nå har vi eid spillet EXTRA. Norsk Tipping har vært operatør for oss og det er overskuddet fra dette spillet vi har fordelt Fra 2016 er eierskapet.
 Hav  Klima, miljø og miljøvennlig energi  Fornyelse i offentlig sektor, bedre og mer effektive velferds-, helse- og omsorgstjenester  Muliggjørende.
Friluftslivets år 2015 «Nå er det din tur!» Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal håper skoler og barnehager bruker Friluftslivets år til å sette fokus på.
1 Innovasjon og nyskaping Sept Nyskapingsmål Drivkraft for omstilling og nyskaping. Internasjonalt fremragende innenfor forskningsbasert innovasjon.
Innovasjon 2010 Kommersialisering av FoU-resultater FORNY-forum Fredrik Dalen Tennøe, UFD Trondheim, 3. november 2004.
Prosjekt Arbeidskraft Hovedformål og delprosjekter Vi tror på muligheter.
- På vei mot universitet1 ”nHS-fra prosjekt til institusjonalisering” - implementere nHS i organisasjonen Leif Aage Eilertsen Prosjektledersamling, Oslo.
1 Mai 2013 Formidling og kommunikasjon. 2 Mai 2013 Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse.
Youth in a changing society AER Summer School Almere, Flevoland, Nederland 22th – 27st August 2011 Reiserapport til Internasjonalt forum
| Kulturmøter og kulturkonflikter. Hva er kultur? Kultur er samfunnets språk religion tenkemåte kunnskaper.
Strategisk Næringsplan Knutepunkt Sørlandet 1. Bakgrunn Målet er å utvikle kommunene og sikre innbyggerne i regionen et så godt og effektivt tjenestetilbud.
Fagskoleorientering Erlend Fjose Bodø Foto: Peter Hamlin.
Forskning for framtiden Forskningspolitisk debatt Jan I. Haaland, styreleder UHR.
Rektor-utfordringer Torunn Klemp Samfunnsoppdraget Rektors ulike roller Styreleder eller styrets sekretær Faglig leder Daglig leder.
FUGE-videreføring av UiBs satsing Hva gjorde vi i FUGE?
Utfordringer for kommuner og fylkeskommuner i informasjonssamfunnet
Etter vgs - ka(rriere) da? Info om høyere utdanning
Nytt MATprogram (2006 – 11) i Forskningsrådet
Studieveien.
Innovasjon 2010 Kommersialisering av FoU-resultater
Glommastien, Fredrikstad
”nHS-fra prosjekt til institusjonalisering”
Bærekraftig samfunnsutvikling
By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger.
Målsetting med prosjektet
Hvordan sikrer kommunen langsiktig økonomisk styring?
KS veileder i BU organisering av Eiendom og tekniske tjenester.
Struktur i høyere utdanning – SamarbeidArbeidsdelingKonsentrasjonSammenslåing Allmøte SVT 5 desember.
Statssekretær Jens Revold
Næringslivets muligheter i Horisont 2020 – Møre og Romsdal
Internasjonalisering - erfaringsutveksling
Etter vgs - ka(rriere) da? Info om høyere utdanning
Forskning og innovasjon
Visjon/Strategi 2020 Det teknisk-naturvitenskapelige fakultet
SWOT analyse IKS.
NTNU som drivkraft i regional utvikling Nettverkskonferanse Ålesund
NTNUs deltakelse i Horisont og veien videre Prorektor for forskning Bjarne Foss Rektors møte med instituttlederne 21. november 2017.
Erfaringer fra samarbeid mellom kommuner, region og FoU
Regjeringen vil at Norge skal være et av de mest innovative landene i Europa NTNU - en drivkraft for omstilling, bærekraftig innovasjon og utvikling av.
Enhet: Sist oppdatert:
KS veileder i BU organisering av Eiendom og tekniske tjenester.
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
ALLE SKAL UT.
Åfjord videregående skole:
1.–9. oktober Trondheim I oktober 2011 retter NTNU oppmerksomheten mot India. Gjennom en hel uke vil vi vise fram norsk – indisk samarbeid. NTNUs hovedmål.
Presentasjon av vårt nye undervisnings-materiell
Hva er Lillestrøm? Byen med den sterkeste veksten i landet
Innspill til Internasjonalt handlingsprogram
Internasjonaliseringsåret 2012
Satsing på utdanning, oppsummering etter seminar på Losby Gods, februar 2018, revidert etter innspill fra utdanningskomiteen.
MN-fakultetets planer for internasjonalisering 2012
Nye tider – nye utfordringer
Digitale læringsressurser
Together, we see a world where people unite and take action to create lasting change — across the globe, in our communities, and in ourselves. Together,
Utskrift av presentasjonen:

Kommunikasjonsstrategi Informasjonssjef Christian Fossen, NTNU

Hovedmål India 2011 Styrke samarbeidet mellom Norge og India innenfor kultur, forskning, høyere utdanning og næringsutvikling gjennom arrangementet India 2011.

Arrangementet skal: Spesielt styrke samarbeidet mellom NTNU og forskningsmiljøene i India Styrke og utvikle NTNUs internasjonale profil Gi nasjonal og internasjonal oppmerksomhet og deltakelse Markere Trondheim som kultur- og kunnskapsby Introdusere India i regionen Styrke samarbeidet mellom NTNU og regionens kultur-, samfunns- og næringsliv Mobilisere fagmiljøene på NTNU i en felles satsing Stimulere til studentutveksling Stimulere til forskerutveksling Rekruttere indiske studenter til NTNU Vekke ungdommers interesse for å studere i India

Hovedmål kommunikasjon Skape oppmerksomhet, forståelse og begeistring rundt India 2011 internt og eksternt hos prioriterte målgrupper Synliggjøre aktiviteter og arrangement Bidra til å skape dialog med samarbeidspartnere og interessert allmennhet Sikre god intern kommunikasjon Profilere NTNU som et internasjonalt fremragende universitet

Målgrupper Studenter og forskere ved NTNU Norsk næringsliv Befolkningen i regionen Skal også vekke interesse for India blant yngre aldersgrupper Alle interesserte fra inn- og utland som ønsker å besøke Trondheim under India 2011

Prinsipper for kommunikasjon Helhetlig og samordnet Utnytte mulighetene i ny teknologi og nye kanaler Elektronisk kommunikasjon som bærende kanal Dialogbasert Proaktiv

Hovedbudskap Norge kan lære mye av India India kan lære mye av oss NTNU vil samarbeide med de beste i verden India representerer et stort marked med mange muligheter

Hva betyr det for: Forskere Nye forskningsprosjekter Samarbeid med toppmiljøer Utvekslingsmuligheter Studenter Nye perspektiver

Hva betyr det for(2): Næringsliv Marked Nye utfordringer Samarbeid Kulturlivet Nye impulser Nytt marked Eksponeringsmulighet Utveksling/ samarbeid

Hovedtiltak kommunikasjon Opprette og drifte nettstedet India2011 under www.ntnu.no på norsk og engelsk Bruke nye medier for å skape dialog og virtuelle møteplasser Jobbe nært med norske og utenlandske media for å skape forståelse, interesse og oppmerksomhet rundt India 2011 Utnytte interne kommunikasjonskanaler Bruke NTNU Alumni aktivt i kommunikasjonen Trekke samarbeidspartnerne inn i kommunikasjons-arbeidet

Pågående tiltak www.ntnu.no/india2011 Grafisk profil Media Intern kommunikasjon Ekstern kommunikasjon Produksjon info-materiell