Kommunikasjonsstrategi Informasjonssjef Christian Fossen, NTNU
Hovedmål India 2011 Styrke samarbeidet mellom Norge og India innenfor kultur, forskning, høyere utdanning og næringsutvikling gjennom arrangementet India 2011.
Arrangementet skal: Spesielt styrke samarbeidet mellom NTNU og forskningsmiljøene i India Styrke og utvikle NTNUs internasjonale profil Gi nasjonal og internasjonal oppmerksomhet og deltakelse Markere Trondheim som kultur- og kunnskapsby Introdusere India i regionen Styrke samarbeidet mellom NTNU og regionens kultur-, samfunns- og næringsliv Mobilisere fagmiljøene på NTNU i en felles satsing Stimulere til studentutveksling Stimulere til forskerutveksling Rekruttere indiske studenter til NTNU Vekke ungdommers interesse for å studere i India
Hovedmål kommunikasjon Skape oppmerksomhet, forståelse og begeistring rundt India 2011 internt og eksternt hos prioriterte målgrupper Synliggjøre aktiviteter og arrangement Bidra til å skape dialog med samarbeidspartnere og interessert allmennhet Sikre god intern kommunikasjon Profilere NTNU som et internasjonalt fremragende universitet
Målgrupper Studenter og forskere ved NTNU Norsk næringsliv Befolkningen i regionen Skal også vekke interesse for India blant yngre aldersgrupper Alle interesserte fra inn- og utland som ønsker å besøke Trondheim under India 2011
Prinsipper for kommunikasjon Helhetlig og samordnet Utnytte mulighetene i ny teknologi og nye kanaler Elektronisk kommunikasjon som bærende kanal Dialogbasert Proaktiv
Hovedbudskap Norge kan lære mye av India India kan lære mye av oss NTNU vil samarbeide med de beste i verden India representerer et stort marked med mange muligheter
Hva betyr det for: Forskere Nye forskningsprosjekter Samarbeid med toppmiljøer Utvekslingsmuligheter Studenter Nye perspektiver
Hva betyr det for(2): Næringsliv Marked Nye utfordringer Samarbeid Kulturlivet Nye impulser Nytt marked Eksponeringsmulighet Utveksling/ samarbeid
Hovedtiltak kommunikasjon Opprette og drifte nettstedet India2011 under www.ntnu.no på norsk og engelsk Bruke nye medier for å skape dialog og virtuelle møteplasser Jobbe nært med norske og utenlandske media for å skape forståelse, interesse og oppmerksomhet rundt India 2011 Utnytte interne kommunikasjonskanaler Bruke NTNU Alumni aktivt i kommunikasjonen Trekke samarbeidspartnerne inn i kommunikasjons-arbeidet
Pågående tiltak www.ntnu.no/india2011 Grafisk profil Media Intern kommunikasjon Ekstern kommunikasjon Produksjon info-materiell